Skader

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Skader

Post by Quadrophenia »

Skader, skader, skader. Hørt det før?

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/skadema ... -for-kamma

Er Kamma mer skadeutsatt enn andre klubber? Hvorfor er det slik? Hva kan gjøres?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Skader

Post by Gullerud »

Kan underlaget på Børstad ha noe og si? Er det ikke 1 gen kunstgress der oppe?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Skader

Post by Quadrophenia »

Gullerud wrote:Kan underlaget på Børstad ha noe og si? Er det ikke 1 gen kunstgress der oppe?
Det kan ha noe med det å gjøre ja. Det bør bygges en hall, men i verste fall byttes kunstgress. Ikke bare Kamma som får skader der.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Skader

Post by anonymous1918 »

Ble det ikke byttet underlag på børstad for en stund siden?? Det klages også på underlaget på Briskeby. Kunstgresset er vel på det sjette året nå om jeg ikke bommer helt. Det sies at det skal byttes om 2 år.


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skader

Post by GSP »

Kunstgresset på Børstad ble byttet i fjor eller året før. Kunstgresset på Briskeby er overmodent for å byttes ut.

Du kan begynne å lure på hva som foregår, de siste to-tre sesongene har det vært utrolig mye skader. Noen ting, som at Semou drar på seg øyebetennelse eller hva det nå er, er vanskelig å sette på annet enn uflaks, men det kunne vært interessant å få gjort en totalvurdering der man hadde sett på de siste sesongene i sammenheng og forsøkt å finne fram til om det er noe som gjøres galt, om underlaget kan være en del av problemet osv. Uansett, det setter oss et stort skritt tilbake i sesongoppkjøringa!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Skader

Post by anonymous1918 »

Jeg vet at flere av spillerne er misfornøyd med underlaget på Briskeby. I fjor var det så og si ingen skader i under sesongoppkjøringen før treningene ble flyttet til Briskeby. Da ble det plutselig 4-5 skader med en eneste gang. I år har det kun vært på Børstad og jeg kan ikke si de skadene jeg vet om er pga underlag. Ivar Sollie Rønning ble skadet av medspiller på trening, Blaka ble skadet av et spark i låret mot FFK, Semou fikk betennelse i øyet etter en tur i ankern, Truls skadet seg under kampen mot KIL, Jagne og Marius Hagen er ikke matchfit enda. Men så har heller ikke laget trent på Briskeby enda...


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Skader

Post by Quadrophenia »

John Arne Holmlund (noen som kjenner til han?) med noen gode poenger angående skader i dagens H-A:

http://m.h-a.no/kultur/film/aarets-paas ... r9gMNkayc0

Håper Kenta leser dette. Hadde ikke vi et samarbeidsprosjekt med en fysisk trener med langrennserfaring? Mener å huske noe om det fra det åpne møtet før sesongen i fjor.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Skader

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote:John Arne Holmlund (noen som kjenner til han?) med noen gode poenger angående skader i dagens H-A:
Kjenner godt til han. Var rekrutttrener i Brumunddal for 3-4 sesonger siden, og har jobbet som både spillerutvikler og trenerutvikler i klubben. Tror muligens han nå trener et guttelag i Brumunddal. Han har vært kursansvarlig for flere trenerkurs og er lidenskapelig engasjert i trenerollen. Han har forsåvidt grei kompetanse også, men er kanskje etter mitt syn i overkant opptatt av at det han har lært seg må stemme i alle tilfeller.

Han har selvfølgelig rett i at en redusert treningsbelastning vil være positivt for å unngå nye skader, men jeg synes innlegget hans med fordel kunne tatt for seg flere faktorer. En redusert treningsbelastning vil jo føre til at man ikke får gjennomført den hardtreningen som man i utgangspunktet har planlagt. Mindre trening kan følgelig redusere i spillere i middels fysisk form. Skal Ham Kam ha ambisjoner om opprykk, så kan man ikke være dårligere trent enn konkurrentene. Så gode er vi ikke.


Dropkick
Posts: 21
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:00 am

Re: Skader

Post by Dropkick »

Spillerne våre skal snart være like godt trent som en hver tippeligastall! :D Var ikke det visjonen til han skiløpern i februar i fjor? ;)


Post Reply