Tifo

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Tifo

Post by Gullerud »

Herlig syn med både bluss og røyk i bortekampen mot Nardo.
Planlegges det noe lignende i de "store" kampene mot Elverum og Dala?

Vet fra tidligere diskusjoner at det er mangel på tid og personell og at det alltid er de samme 5-6 som blir sittende å sy/male.


Hva med en innsamlingsbøtte på kampdager?
Vipps? mCash? Vi lever i innsamlingens gullalder folkens.
Jeg donerer gjerne et beløp hver kampdag og det tror jeg det er veldig mange andre som vil gjøre også.

Konfetti,bluss, røyk, fargeplater og den type effekter koster jo stort sett bare penger og ikke tid, sammenlignet med banner og flagg-kreasjoner.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Tifo

Post by Quadrophenia »

Bifalles! Penger kan gjøre masse hvis man mangler folk. Man kan også kjøpe inn sjablonger med forskjellige bokstaver. Da går bannermaling 10 ganger fortere. Jeg donerer også gjerne, hvis pengene går uavkortet til tifo.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Tifo

Post by Quadrophenia »

Røyk kan forøvrig kjøpes billig her:

http://www.paintballweb.no/Shop/Search?q=Røyk&page=1


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tifo

Post by GSP »

Der leverer de også MEGET kjapt, Quadrophenia. Forøvrig er det faktisk sjelden det har blitt så mange som 5-6 stk når det er gjort noe de siste åra.

Veldig artig i Tr.heim, det virker som det er en gjeng som kjenner hverandre godt og er der oppe og studerer, men hvordan får vi disse kompisgjengene til å engasjere seg som aktive supportere også når man er bosatt på Hamar? Det er utrolig frustrerende å se så mange som virkelig bidrar, trøkker til og skaper skikkelig stemning på bortebane, mens de på Briskeby sitter 15-20 meter bortenfor Bandefeltet. Hva er det som må gjøres for å få til noe mer på Briskeby? Det kan da ikke bare handle om sportslige resultater?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Tifo

Post by Gullerud »

Jeg tror at om det brukes litt effekter og tribunen blir litt "fargerik" (i mangel på et bedre ord) så kan det i seg selv trekke folk på kamp, både til sittan og feltet.

Spes den nye generasjonen kamma supportere, det er det de snakker om og ser på sosiale medier.
Da er det plutselig litt kulere enn å bare synge.

Tanker?


saeth
Posts: 14
Joined: Sat Jan 23, 2016 11:46 am

Re: Tifo

Post by saeth »

Føler meg rimelig truffet av det du sier GSP, hehe. Personlig så skulle jeg gjerne ha stått på feltet hver eneste gang jeg er hjemme, men blir ofte sittende 15 meter bortenfor da jeg gjerne også vil se Kamma med kompiser jeg ikke ser så ofte, hvor en del av de ikke er like glad i å synge. På bortebane er mange imidlertid mer gira på å synge og enklere å få med.

Når det gjelder Trondheimsgjengen, så er vel det en god blanding av gutter som har stått på betongen i oppveksten, samt en del som har fulgt Kamma, men kanskje ikke som syngende supportere så ofte. Bortekampene i Trondheim blir da en mulighet til å samle så mange mulig hamarsinger for å mimre, drekke, prate skit og se Kamma sammen og samtidig kombinere det med en bytur om kvelden (for de som ikke ligger dødrukken igjen).
En del av disse kommer til å være syngende også utenfor Trondheim i løpet av sesongen, men ser absolutt utfordringen med å få med disse på feltet også på hjemmebane f.eks. i sommerferien. Men dette burde absolutt være mulig. Så personlig skal jeg jobbe hardere for å få med folk som jeg vet egentlig synes det er fett å ta seg noen pils og synge for Kamma, blir med også på hjemmebane.

Tror nok problemet ligger i at mange ikke synes det er så "kult" å stå å synge på hjemmebane når det ikke er så mange folk på tribuna generelt eller på feltet. Så her må folk bare lære seg at det ikke er lov til å klage på stemninga så lenge en ikke gjør noe med det selv.


saeth
Posts: 14
Joined: Sat Jan 23, 2016 11:46 am

Re: Tifo

Post by saeth »

For øvrig så donerer jeg gjerne noen kroner til pyro og tifo!


Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Tifo

Post by Gullerud »

Sakser inn svaret jeg fikk fra banden;

"Hei! Vi prøver å få til lovlig lovlig blussing borte mot Dala, sikkerhetsansvarlig er litt på glid, hva donasjoner angår, så setter vi selvfølgelig veldig pris på engasjement, og vi har en Tifo-konto. Husker ikke kontonummeret akkurat nå, men kan komme tilbake til deg med det. Vi har mCash også."


Herlig sier jeg!
Få ut nummerert så skal jeg vedde på at donasjonene kommer, så blir det fort pyro på andre kamper også, på brisken feks.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Tifo

Post by Quadrophenia »

Få ut kontonummeret på Facebook, instagram og Twitter (anbefaler å øke aktiviteten der inne forøvrig) så skal dere se at det blir litt penger inn på konto.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Tifo

Post by Gullerud »

1822.13.44851 , merk innbetalinga med Tifo, sier banden.
Spre budskapet og bidra.


Post Reply