Tifo

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
Dropkick
Posts: 21
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:00 am

Re: Tifo

Post by Dropkick »

Heisann!

Artig at folk vil bidra med TIFO-penger, og kontonummeret til TIFO står hvert år i medlemsbrevet vårt.

Her er nr til TIFO-kontoen! 1822.30.61202

Vi kommer ikke til å stille med bøsse på Briskeby, da de som har lyst til å donere og som er på feltet, gjør det på pub. Samtidig er det fint for oss fire i styret og ha så lite ansvar som mulig akkurat de 90 minuttene det er kamp, vi har nok å drive med ellers. Det hørtes litt sutrete ut, men vi er jo intr i kampen vi også ;)

Vi sier selvfølgelig tusen takk for alle bidrag, og jobber som sagt med organisert, lovlig blussing borte mot Dala 22.mai.


Dropkick
Posts: 21
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:00 am

Re: Tifo

Post by Dropkick »

Da ble jeg faktisk oppringt av sikkerhetsansvarlig i Brumunddal nå, og det blir ikke arrangert blussing på Sveum 22.mai. Bortelags supportere kan ikke søke om bussing, og det eneste smutthullet i reglementet er om hjemmelaget søker for bortelaget, og det vil ikke Dala gjøre.

Blusing og røyk ellers kommer til å bli slått hardt ned på, og hvis man blir tatt er det rett ut, mye fordi 4.dommer vissrtnok opplevde at bluss ble kasta i hennes retning i fjor, så et blussa rundt beina hennes.

Da har jeg sagt i fra her også, så bluss/røyk/blinkere er helt og holdent på eget ansvar.

Marie Ørsnes
Leder, Banden


Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Tifo

Post by Gullerud »

Takk for informasjon, bra å høre at det jobbes rundt dette og at dere viser litt aktivitet her også;)

Synd mtp kampen mot Dala
Dala men om det er penger på konto så finnes det vel fortsatt alternativer til bluss og røyk som det ikke må søkes for.

Syntes det dog et litt naivt om dere ikke ser ut mot resten av supporterne som kan bidra med litt midler men bare belager dere på donasjoner fra medlemmer og folk som er innom Docile


Dropkick
Posts: 21
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:00 am

Re: Tifo

Post by Dropkick »

Det finnes røyk o.lign som ikke trenger søknad, men nå har Brumunddal nulltoleranse for røyk, blinkere og bluss i år, så som jeg sa i mitt tidligere innlegg - alt på eget ansvar.

Mulig det er naivt av oss, og mulig det finnes bidragytere der ute som vi ikke veit om, men vi må fokusere på å gjøre en jobb for våre medlemmer som deltar på våre arrangementer og som er med oss på kamp både hjemme og borte. Vi ønsker selvfølgelig alltid nye medlemmer, men folk som bevisst ikke vil være medlem i BriksebyBanden og som velger å holde seg unna oss på kamper, kan heller ikke forvente at deres synspunkter, ønsker og behov blir sett.
Vi har ikke kapasitet til å oppsøke folk vi ikke veit hvem er.

Derfor er det veldig fint at du tar kontakt på facebook og fremmer ønsker og forslag!

Jeg kan ikke love mye aktivitet på forumet her, men jeg skal legge ut turene våre.

Hvis det er andre som ønsker å bli hørt i en eller anna sammenheng, så ta gjerne kontakt! Enten på BriskebyBanden sine sider på Facebook, på min side på facebook, eller på telefon. ( 48248513)

Marie


Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Tifo

Post by Gullerud »

Vet at NLQS ruster opp og har planer om mer tifo/pyro på hjemmekamper, blant annet som et virkemiddel for å rekruttere yngre og flere medlemmer.

Medlemmer, bevisst ikke-medlemmer, bidragsytere eller ei, ingen av oss er vel interessert i å bli forbigått på den fronten av skogfolket fra øst.

Vet du om vi har disp for røyk på Briskeby i alle kamper?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Tifo

Post by Quadrophenia »

Jeg tror også tifo og et aktivt tribuneliv er den beste måten å rekruttere yngre medlemmer og selvom det innebærer litt ekstra på de som er mest aktive nå tror jeg dette lønner seg på lengre sikt da man faktisk får nyere rekrutter til å bidra. Jeg frykter at banden kan dø ut hvis det ikke skjer noe nytt. Det er det ingen som vil. Det her er ingen kritikk av de som reiser rundt og støtter klubben vår, bare velmenende tips på hva som kan trekke flere folk til feltet.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Dropkick
Posts: 21
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:00 am

Re: Tifo

Post by Dropkick »

Er midt inni en mailutveskling med Espen Borgersen, arrangementsansvarlig på Briskeby. Han er positiv så lenge søknader blir sendt inn i god tid før match, men hva er det man ikke trenger søknad for? Grønn røyk? Er det noen som liker å fyre som bor på Hamar og kan hjelpe oss litt her? Jeg personlig vet ikke reglene på røyk og blinkere, det er såpass "nytt" for gammaldagse meg, men om noen har gode tips til hvordan vi kan gå fram, så si ifra :)

Som dere sier; ingen vil at Banden skal bli borte, og uten gode resultater, store forbilder for de yngste og Kamma på TV så må det enda mer til for å få folk på feltet. Hvis røyk er vegen å gå, så prøver vi på det!


Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Tifo

Post by Gullerud »

Usikker, gikk ut ifra at man ikke hadde plikt til å søke for røyk og i alle fall ikke streamers.
Men dette vet du mer om Quadrophenia?

Om dere trenger assistanse rundt utførelse/organisering så legg det ut på Twitter/Facebook/Forum, skal vedde på at det melder seg folk som vil være med på tifo (disse bør også være lette å holde igjen på feltet)


Dropkick
Posts: 21
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:00 am

Re: Tifo

Post by Dropkick »

Da er en mail sendt til Ham-Kam om ønske om en felles avtale for røyk. Streamers... mener du sånne lange, tynne papirstrimler? Jeg er 100% sikker på at vi ikke får folk til å hjelpe til med opprydning nemlig...

Vi prøver å holde TIFO utafor oppgavene til styret, og i vinter etterlyste vi folk som kunne hjelpe til med flagg og bannere før kamp. Ingen meldte seg, men heldigvis fant jeg dattera til den ene vakta vår en uke før seriestart, og hu liker det.
Bare for å gi et lite bilde av hvor vanskelig det er å få folk til å hjelpe til fysisk på kampdag, så har det endt med at vi ikke har en TIFO-sjef i år, og dermed ingen TIFO-gruppe heller.

Så hvis dere vet om noen som kanskje vil bidra på kampdag, så henvend de gjerne til oss!

Jeg skal legge ut et rop om hjelp på sidene våre når saken om røyk har blitt avklart med klubben, så får vi se hvordan det går ;)


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Tifo

Post by Quadrophenia »

Jeg tror all pyroteknikk i utgangspunktet må søkes om. Hvis man skal ha røyk anbefales det blinkers til. Det gir en veldig kul effekt. Dette er blinkende lys som ikke er brannfarlige og kan legges på bakken.

Dropkick: hør med broren min! Jeg kan også bidra på de få hjemmekampene jeg får med meg i år. Snart er det eksamen...


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply