Ny trener?

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by Quadrophenia »

Per Joar Hansen er vel for dyr? Jonas Olsson og Askebrand, som begge ble linket til klubben før Kenta trener hver sin klubb på henholdsvis andre og tredje nivå i Sverige.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by Quadrophenia »

En annen trener jeg kunne tenkt meg og som virker tilgjengelig er Patrick Walker. Han trente Sandefjord opp i Tippeligaen og fikk bra resultater der. Har også trent masse svenske klubber i de to øverste divisjonene. Grundig og dyktig fyr.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Norum
Posts: 7
Joined: Mon Mar 21, 2016 3:52 pm

Re: Ny trener?

Post by Norum »

Tor Ole Skullerud er vel muligens arbeidsledig? Er nok litt for dyr, og neppe aktuell for Hamkam.

Hva med Alexander Straus? Er nå for tiden toppspillerutvikler og 2. Lagstrener i Strømsgodset. Han har fortid som blant annet hovedtrener i Nest Sotra i deres debutsesong i 1. Divisjon, hvor han forøvrig gjorde det meget bra. Har i tillegg vært assistent for David Nielsen i både Nest og Godset.


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by GSP »

Walker kunne vært interessant, maaaaassevis av erfaring fra Sverige. Samtidig klarer jeg ikke å finne ut om han har trent noe lag siden 2011, og det er lenge i fotballsammenheng. Straus er spennende, klubben burde kunne bruke litt av de kontaktene de har inn mot Godset til å forhøre seg litt, åssen type er'n for eksempel? Ser at HA er ute å spekulerer i dag, men det er virkelig bare å kaste sand i været og se hvilken vei det blåser, de har absolutt ingen peiling de heller. Syns det er overraskende stille på ryktefronten med tanke på rykter som kan ha rot hos noen i klubben, og det er bra! Har innimellom vært litt for lett for at det lekker ut informasjon, så bra det :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by Quadrophenia »

Norum wrote:Tor Ole Skullerud er vel muligens arbeidsledig? Er nok litt for dyr, og neppe aktuell for Hamkam.

Hva med Alexander Straus? Er nå for tiden toppspillerutvikler og 2. Lagstrener i Strømsgodset. Han har fortid som blant annet hovedtrener i Nest Sotra i deres debutsesong i 1. Divisjon, hvor han forøvrig gjorde det meget bra. Har i tillegg vært assistent for David Nielsen i både Nest og Godset.
Skullerud er vel Vingergutt og er da programforpliktet til å hate Kamma. Et annet tips som trolig er tilgjengelig kan være Tor Thodesen. Han er på samme agentbyrå som Semou og CH (og forøvrig også Pekka) og de har ofte følere ute mot Kamma. Han er assistenttrener i Emiratene for øyeblikket, men har trent Moss, Tønsberg og Sandefjord de siste årene, med varierende hell.

Ellers tipper jeg Leif Nordli er aktuell. Han har lite erfaring, men kjenner klubben og lokalfotballen godt. Mulig han blir en mellomløsning ut sesongen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Ny trener?

Post by bim »

Kanskje på tide å stikke fingern i jorda å innse hvor vi befinner oss i tabellsystemet? Ham-Kam trenger en trener som kjenner byen, er fra Hamar eller har bodd her i en lengre periode og er respektert i lokalfotballen. En som tørr å si sin mening, og får lov til det.

Ser ikke noe poeng i å bruke unødvendig mye ressurser på et fantastiskt trenernavn som blir her ut sesongen. Vi befinner oss nå under streken og det er stor sannsynlighet for at vi rykker ned, noe vi også har gjort tidligere de gangene vi mistet eller sparket treneren i begynnelsen av sesongen. Ikke at det var feil å sparke Bergersen nå, men det er heller tvilsomt at alt plutselig skal snu ved et trenerskifte – selvfølgelig lov å håpe men tvilsomt. 7 poeng er allerede mye å hente inn igjen, det viktigste blir uansett å holde plassen. Som igjen betyr begrensede midler neste sesong, noe vi forsåvidt vil ha uansett hvordan denne sesongen ender. Ansett heller et mere langsiktig alternativ, en som kan bygge opp igjen klubben til det den engang var.

Hva med Tom Jacobsen eller Mads Brannstorph? Eller kanskje Svein Cato Bakkemo? Nok tull nå, vil ikke ha en ny Peter Sørensen episode. Spar det gode trener navnet for en ny mislykket kamma periode, for trenerens skyld. For min del kan gjerne Chris Twiddy få tillit ut sesongen, gjør i hvertfall ikke situasjonen noe verre enn hva den allerede er.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by GSP »

Bakkemo? Brannstorph?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Holmen
Posts: 6
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:53 pm

Re: Ny trener?

Post by Holmen »

Norum wrote:Jan Michaelsen er for tiden U17 landslagssjef i Danmark. Han har har gitt beskjed om at han gir seg som landslagssjef etter sommerens U17 EM. Det vil si at han ikke er aktuell før etter sommerens U17 EM eventuelt.
Synes Michaelsen er et veldig spennende navn. Selvfølgelig risikabelt ettersom han er uprøvd på A-nivå.
Det beste er jo at han potensielt kan være tilgjengelig rett etter U17 EM. Danmark er i gruppe med Frankrike, England og Sverige, så er rimelig sannsynlig at de ryker ut etter gruppespillets siste kamp 12/5. Så fremt han er interessert i å hoppe rett i en trenerjobb etter mesterskapet, ser jeg ingen grunn til at klubben ikke burde sjekke opp han!


Lukaku
Posts: 9
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:30 pm

Re: Ny trener?

Post by Lukaku »

Skullerud er fra vinger ja,men skogen trente kil med suksess,så d er vel mulig. Personlig drømmer jeg om en hissig Mons Ivar Mjelde på Briskeby. D hadde vært noe vel ;)


Holmen
Posts: 6
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:53 pm

Re: Ny trener?

Post by Holmen »

Litt tilfeldig men fikk et innspill av noen bekjente fra Trøndelag ang. https://no.linkedin.com/in/hugo-carlos-pereira-11841a76. Har de siste årene jobbet i RBK's jr. avdeling(http://www.rbk.no/latest-news/article/1 ... erutvikler) var tidligere i Follo's junioravdeling.
De har jo hatt hel med en portugiser i Glåmdalen, uten sammeligning forøvrig.

For de spesielt interesserte kan man lese UEFA A-lisens oppgaven hans her: https://www.fotball.no/Documents/Bilder ... ereira.pdf


Post Reply