Ny trener?

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Ny trener?

Post by Quadrophenia »

Det fremstår tydelig en bred enighet i at Kenta ikke er rett mann for Kamma sånn det ser ut nå. Eller er noen uenige?

Hvem skal eventuelt ta over? Kevin Knappen? Tom Nordlie? Wettermark?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Qwerty
Posts: 2
Joined: Sat Apr 30, 2016 7:27 pm

Re: Ny trener?

Post by Qwerty »

Knappen? Nei, ser ingen grunn til at han velger å forlate Brumunddal nå
Nordlie? Idiotisk løsning. Ser ikke for meg at han er villig til å trene en klubb for knapper og glansbilder. Ei heller noe lurt å sprenge skalaen på en lønning som vil sende oss ut av toppfotballen for godt
Wettermark? Kanskje, men ser ikke hva han kan bidra med annet enn det Kenta allerede har gjort/gjør. Ser ut som om han har mistet garderoben, og spillerene spiller uten snev av innsats eller vilje. Spørsmålet er om Wettermark er en trener som kan bidra til å løfte klubben. Jeg tror ikke det, selv om all fornuft tilsier at en ny mann vil få bedre ting til å skje.

Mitt tips:
Man går for en grå og kjedelig løsning hvis så skulle skje at Kenta ryker. Man vil ende opp med basert på økonomiske forutsetninger, og der kamma hører hjemme i systemet - Chris Twiddy.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by GSP »

Lokalt mener jeg Wettermark er den eneste gode løsningen. God til å lede spillergrupper, og får spillerne til å yte alt. I tillegg ville han nok da tatt med seg Bjørn Magne Broen, og det hadde ikke vært noen dårlig løsning. MEN, etter at de ikke fikk fortsette etter å rykket opp med jr-laget i høst, tror jeg det er mye som skal til for at dette vil skje; for det første må styret være ydmyke nok til at de går til noen de "sparka" for et halvt år siden, så må Wettermark og evt Broen være klare til å glemme fortiden. Twiddy vil selvfølgelig bli vurdert, men jeg er sterkt i tvil om det vil være med å snu/vekke spillergruppa.

Det må inn en trener med klare meninger, tydelige lederegenskaper og med nok kynisme til å bruke de spillerne som til enhver tid presterer best, uansett navn, alder eller lønningspose. Hvor pokker vi finner denne personen er jeg usikker på, men her må man lete bredt tror jeg.

Bergersen er i skrivende stund fortsatt trener. Hva må til for at han skal klare å snu dette?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Bergersen er i skrivende stund fortsatt trener. Hva må til for at han skal klare å snu dette?
Ser dessverre ingen som helst grunn for at han skal klare å snu dette. Skulle gjerne vært i garderoben og hørt hva som ble sagt der. Det kan ikke være spesielt motiverende saker. I tillegg virker spillerne tunge og dårlig trent. Dette er også Kentas hovedansvar.

Forøvrig tror jeg mange undervurderer attraktiviteten for en trenerjobb i Kamma. Det er få fulltidsstillinger som trener tilgjengelige i de 3 øverste divisjonene i Norge og svært mange om benet. I tillegg er det en klubb med en viss oppslutning og med en godt fungerende yngres avdeling med et juniorlag i interkrets. Tror ikke lønna er sånn forferdelig dårlig heller.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Ny trener?

Post by Gullerud »

En ting jeg har lagt merke til er at spillerne som er satt på benken i respektive kamper viser aldri noe lagfølelse, om det så er for scoring eller tap.

Så lenge du ikke er plukket ut til å bidra ute på banen så er det liksom likegyldig hvordan resten av gutta klarer seg.
Fra utsiden så virker det ikke som en veldig sammensveiset gruppe selv om det ble gjort tiltak for å rette på dette i vinter.


Når det gjelder trenere så har jeg ønsket meg Morten Tandberg siden Skogen kastet inn kluten.
Broen mot Wettermark kan fort være brent og Knappen står for en kjedelig spillestil imo (mulig det er der vi trenger?).
We really blew it mtp Sørensen, er jeg redd for


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by GSP »

Kent Bergersens tid som HamKam-trener kan meget vel være over i løpet av de nærmeste dagene. Det har, dessverre, vært minimalt, om noen, utvikling i spillet siden i fjor sommer. Vi ligger 7 poeng etter opprykksplassen. Vi har tapt med 5 (!) mål mot Elverum. Treneren går ut og sier at Elverum virker like sterke som KIL gjorde i fjor. Da har han i mine øyne gitt opp. Han bør dermed ikke fortsette som hovedtrener for HamKam. Spørsmålet blir da; hvem tar over? Diskusjonen går, og jeg har undersøkt noen av de navnene som jeg enten ser på som aktuelle eller andre har foreslått. I tillegg har jeg sett på noen av de navnene som har vært nevnt ved tidligere trenerbytter.

Tom Nordlie: Godt kjent i fotball-Norge som en «redningsmann». Siste trenerjobb hos Avaldsnes i damefotballen. Har trent KIL (to ganger) og Vålerengens, og bør, fra et supporterståsted, ikke være aktuell. Hodet sier kanskje noe annet enn hjertet.

Glenn Ståhl: Trener i Kvik/Halden. Åpenbart glad i HamKam, høyst usikker på om han velger å gå fra en trenerjobb på samme nivå. Startet sesongen med to seire og et tap.

Kenneth Dokken: Trener i Notodden, der det satses stort. Ubeseiret sålangt, to seire og to uavgjort.

Erik Wettermark: Kjent for gode resultater med Brumunddal. Kjenner distriktet godt. Wettermark nå trener for Løten. Ledet juniorlaget til opprykk i fjor, uten å få fortsette. Alle bruer brent?

Kevin Knappen: Trener for Brumunddal. Dårlig økonomisk styring der kan være frustrerende? Stor lokal kunnskap, Årets unge trener i Norge det året Elverum rykket opp til 1. divisjon.

Kjetil Rekdal: Kun med fordi han er bosatt i Ottestad. Må sparkes i Vålerengens, samt være klar for å prøve noe helt annet enn Tippeligaen OG ønske å fortsette i Norge.

Espen Olsen: Trener i Strømmen. Nok en klubb med mye rot i ledelsen, noe Olsen sa KLART i fra om på årsmøtet tidligere i vinter. Har hentet inn Espen Haug som assistent.

Alexander Axén: Ble nevnt, og muligens intervjuet før alt ramlet totalt sammen 2014. Nå trener i Allsvenskan (Örebro SK). Vært i Norge tidligere, som assistent for Benny Lennhartson i Start (2007?). Kan selvfølgelig regnes som helt uaktuell.

André Bergdølmo: Skogens assistent på Jessheim. Fikk sparken som hovedtrener i KIL.

Peter Sørensen: Hovedtrener i Silkeborg. Kjemper om opprykk til Superligaen. Åpenbart glad i HamKam, men etter 2014 er kanskje denne sjansen brukt opp?
Morten Tandberg: Rekdals assistent i Vålerengens. Tidvis meget imponerende resultater med små midler i Bærum. Kjent for god spillerutvikling. Samtidig; han som overbeviste Rekdal om at Anders Emil Nedrebø har noe i Tippeligaen å gjøre?

Andre Loberto: Relativt nyansatt assistent i Haugesund. Ble vurdert, og var i samtaler med HamKam, på et tidligere tidspunkt. Erfaring fra både Vålerengens og Rosenborg.

Jan Michaelsen: Dansk U17-landslagstrener. Jobbet under Ståle i FCK.

Spekulering er gøy det, men det er faen så mye morsommere å vinne fotballkamper!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by Quadrophenia »

Kan slenge med Martin Andresen. Sist sett som spiller i Sandefjord i fjor, der han visstnok gjorde sakene sine tålelig bra. Som manager/trener i VIF gjorde han det dårligere enn forventningene og pengebruken tilsa, men ikke så elendig sammenlignet med i dag. God kompis med Haakonsen og sikkert lysten på en ny sjansen, men kanskje ikke kjempesannsynlig.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
simnyb
Posts: 3
Joined: Mon May 02, 2016 12:05 pm
Has thanked: 6 times

Re: Ny trener?

Post by simnyb »

Jeg mener at et trenerbytte må til. Hadde vært deilig å fått inn Peter Sørensen som trener igjen, men den sjansen har vi nok brukt opp dessverre.

Men har vi i det hele tatt god nok økonomi til å eventuelt sparke Kenta? Han får vel i så fall en sluttpakke, og har vi råd til det?


Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Ny trener?

Post by Gullerud »

Har vi råd til å IKKE terminere kontrakta hans?


Tom Nordli ser ut til å ta på seg ansvaret i Skeid, kan vel fjernes fra vår lille shortlist


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny trener?

Post by anonymous1918 »



Post Reply