Rekruttering, plassering og samarbeid mellom klubb og supportere

Post Reply
User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Rekruttering, plassering og samarbeid mellom klubb og supportere

Post by mr.fixit »

Bør absolutt bli strengere på bortesupportere og plassering. Må være dedikert bortefelt uansett motstander mener jeg, selv om en god del av lagene vi møter i år ikke har mange... Har sitti i Amfi'n på ishockey match på min vanlige sesongkortplass, mens Lillehammer kommer med gjenger på 5-15 stk som setter seg rett ved siden av oss. Amper stemning for å si det mildt. Elendige rutiner også i Amfi'n.

La oss si at det blir 4-4 mellom Elverum og HamKam. Blir fort "gøyal" stemning hvis man skal juble hemningsløst mot hverandre åtte ganger med få centimeters mellomrom.


Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by Gullerud »

Hot diggity, kan jeg få ønske meg bandefeltet flyttet også martin? :lol:
Fint at klubben er klar over problemet.

Mr.fixit; har ikke opplevd amper stemning pga dette og der er nesten litt flaut.
Spes i cupen mot Sogndal når de hengte opp flagg og bannere midt på sittan..


User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by mr.fixit »

Aldri opplevd noe bråk jeg heller, sitter ofte på felt A, nære Banden. Mulig litt for langt unna. Men har registrerer klapping og "liv" lenger bort sittan.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by rusk »

Når det gjelder bortesupportere, så er jeg helt på linje med resten. De bør plasseres på et eget område. Dette er lett når de kommer med drakt og skjerf, men man kan nesten ikke intervjue folk for å høre hvor de kommer fra. I går var det også en god del nøytralt kledde på sittan som holdt med Sundet og som jublet når de putta. De fikk heldigvis sitte i fred. Det hadde vært usedvanlig flaut om det skulle blitt bråk pga noe slik!


User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by mr.fixit »

Helt klart, rusk. Gjør ikke meg noe om det sitter noen bortesupportere her og der, som ikke gjør så mye ut av seg. Men bør være klare rettningslinjer på det, så ingen kan "ta oss" på det i ettertid.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by anonymous1918 »

Gullerud wrote:Hot diggity, kan jeg få ønske meg bandefeltet flyttet også martin? :lol:
Først må vel banden ytre sterkt ønske om det :)


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by GSP »

Martin; jeg tror absolutt Banden kunne tenkt seg en annen plass, men noe av det siste jeg tok opp før jeg gikk ut av styret var å få stengt av det som nå er Bandefeltet, så det hadde blitt en egen ståplass-avdeling på tribunen. Åpen for alle hjemmesupportere og STERKT reduserte billetter. Banden hadde selvfølgelig da sagt fra seg sin rabatt på billettene som selges på pub. Det hadde bidratt til at flere etterhvert ville følt en tilhørighet til Banden; ungdom og studenter for eksempel, som kjøper billigst mulig billett. 150 ,- er i overkant stivt, sesongbillettene er tilsvarende rimelig. Si 50,- for studenter/barn, 75,- for resten og det ville i løpet av en sesong der man ser for seg å kjempe i toppen gitt både Banden og stemninga generelt et løft. Ingelstad og Borgersen virka på ingen som helst måte negative til idéen, men det virka også rimelig tydelig at dette var noe de trudde ville være vanskelig å få gjennomført.

Uansett er dette noe det nye Bandestyret evt må fortsette å jobbe mot :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by Gullerud »

Martin, du som har litt info om det, kunne du fortalt om hva klubben tenker rundt det, evt planer?
Det bør jo være litt sponsor penger å hente i å feks sperre av seksjoner med reklame (personlig ikke fan av løsningen men det er penger inn).

Enig med GSP om at mye kan gjøres fra klubbens side for å hjelpe banden og rekruttere nye syngende medlemmer.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by GSP »

Bare så det ikke misforstås, jeg mener ikke at det er klubben sitt ansvar å rekruttere til Banden, men vi har prøvd ganske mye uten at vi akkurat traff blink noen gang. Det er et eller annet med at hvis man skal stå i Banden nå må man ta et bevisst valg om å være en syngende supporter. Og det er det jo nesten ingen av oss som har gjort noen gang, vi bare sto litt bortafor, før vi plutselig sto litt nærmere og til slutt sto i midten og brølte og skreik høyere enn alle andre (trudde vi sjøl ihvertfall!). En utfordring uten like, spesielt vanskeliggjort av sportslige resultater og mye rot i årene som har gått.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Rekruttering, plassering og samarbeid mellom klubb og supportere

Post by Heis »

Laget en ny tråd av dette, siden kamptråden til Nybergsud-kampen sporet litt av. Likte diskusjonen, så jeg tenkte vi kunne ha en egen tråd.


Post Reply