Nest-Sotra - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Nest-Sotra - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »



"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Nest-Sotra - Ham-Kam

Post by Komigjenhamkam »

Her er jeg 100% enig med Bloggern. Makan til møkkaklubb. Husker jeg ikke helt feil så var det der marerittsesongen 2014 startet også? På en møkkabane 24 bruer eller 90 nautiske mil utenfor Bergen. Mener å huske en meget plagsom hjemmesuppporter og...


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Nest-Sotra - Ham-Kam

Post by rusk »

Komigjenhamkam wrote: Wed Apr 10, 2019 5:42 pm Her er jeg 100% enig med Bloggern. Makan til møkkaklubb. Husker jeg ikke helt feil så var det der marerittsesongen 2014 startet også? På en møkkabane 24 bruer eller 90 nautiske mil utenfor Bergen. Mener å huske en meget plagsom hjemmesuppporter og...
Marerittsesongen 2014 startet vel med marerittbruddet til Sildnes hjemme mot Hødd...

Mens de fleste småklubber forsøker å bygge image som sjarmerende, så har Nest i en årrekke nå gjort sitt beste for å fremstå som mest mulig usmakelige. Akkurat det har de lykkes godt med, og det virker som de trives bra med det. Trener Landro bidrar jo også godt til det med å være relativt høytflyvende uten at det er lett å skjønne hvorfor. Nest er en klubb som knapt noen bryr seg om og en liten fotvorte på kartet over fotball-Norge. Kampen på Briskeby i fjor var for meg en foreløpig topp på usportsligskalaen.

Men nok om det, det sportslige må være i fokus for våre gutter. En litt seig innledning på sesongen vil jeg påstå. Hadde nok håpet vi skulle hatt full pott etter 2 kamper mot klare dumpekandidater, men både spill og poengfangst har vært et knepp under pari. Nå møter vi et annet lag som har hatt en seig sesongåpning. Nest er vel jevnt over tippet rundt midten av tabellen og med stallen de kan mønstre så er ikke det så overraskende. De har en del kvalitet. Helt fremst har de en spennende duo i Dang og Jo Sondre Aas. De kan skape mye kål for et tidvis litt vaklende Kamma-forsvar. Oppfatter at Nest er litt uortodokse i spillestilen, og at det kan være en utfordring.

Mener vi skal være fornøyd om vi får med oss ett poeng fra denne matchen.


Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: Nest-Sotra - Ham-Kam

Post by Gjøkenes konge »

Æsj.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Nest-Sotra - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Forferdelig tap og egentlig ingen positive ting å ta med seg fra den kampen her. Men som Sundt proklamerte i seneste Stolthet&Ære får vi ha litt tålmodighet. Tar tid med ny spillestil og masse nye spillere. 1 poeng mer enn på samme tid i fjor.

Trodde det skulle smerte meg så jævlig å tape mot det laget her, men så innså jeg at de er ingenting.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Nest-Sotra - Ham-Kam

Post by Heis »

Bedriten forestilling. Vi blir pressa av 3 mann hver gang vi har ballen, mens vi selv ikke ser ut som vi orker på noe tidspunkt omtrent. Tålmodighet, ja, men så uinteresserte er det ikke lov å se ut.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Nest-Sotra - Ham-Kam

Post by Gjendineggen »

Må være forvirrende for spillerne å trene på én ting, og gjøre noe helt annet i kamp. Synes det ser helt merkelig ut fra utsiden at vi ikke skal fremtre på den måten som gir oss størst mulighet til å vinne på, under kamp. Nå har vi spilt tre kamper - og etter samtlige tre kamper leser og hører jeg det samme mølet om at banen var dårlig.

Ekstremt frustrerende. Hvorfor ikke bare innrømme at laget ikke er klart for sesongstart enda?


Post Reply