Overganger 2020

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2020

Post by ZuperEngR »

Sebastian Pedersen blir kanskje god, men har vist veldig lite sålangt. Jeg er litt skeptisk. Kanskje han hadde prestert med bror i samme stall?
Jeg er også litt skeptisk, men det er lettere å tilgi Kamma for å satse på brødrene Pedersen enn noen lignende spillere, dersom det ikke skulle gå veien.

Men et greit alternativ ville jo være hente en god Eliteserie-reserve på lån. 8-)
Jeg tror Strømnes er en bedre spiller. Jeg tror også Alegre vil heve seg med Strømnes ved sin side.
Gawd, jeg håper du har rett. :)


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Dieserud er klar.

http://www.hamkam.no/nyheter/dieserud-valgte-hamkam

Dieserud er sikkert et ubeskrevet blad for mange, for meg medregnet, men har forsøkt å gjøre litt research.

Han spilte først høyreback som unggutt i Sandefjord og Fram Larvik, men ble i Strømmen omskolert til sentral midtbane, der han har spilt de siste par årene. Der har han gjort sakene sine veldig bra ut i fra de rapportene jeg har lest. I 2018 var han meget god og hjalp Strømmen til å få en veldig god høst i OBOS. I fjor var han skadet halve sesongen, men kom da også sterkt utover høsten. Han beskrives som en veldig arbeidssom spillertype som kan løper mye og vinner mange baller på midten. I tillegg har han en god skuddfot. Man kan se noen videoer av mål, målgivende og gule kort her:
https://highlights.obos-ligaen.no/playl ... x75t1vvd9s

Velkommen skal han ihvertfall være.


Stål
Posts: 3
Joined: Sat Jun 08, 2019 12:25 am

Re: Overganger 2020

Post by Stål »

Blir frigjort en del midler etter de som har gått ut nå. Jarosinski og Vaagan Moen utgjorde en god del av lønnsbudsjettet vil jeg tro. Med litt igjen for Bolkan Nordli, er der lov å håpe på noen inn også. Hvilke spillere koster lønn, men ikke overgangspenger kan være aktuelle inn annet enn Pedersen(s)?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Stål wrote: Fri Jan 10, 2020 9:31 pm Blir frigjort en del midler etter de som har gått ut nå. Jarosinski og Vaagan Moen utgjorde en god del av lønnsbudsjettet vil jeg tro. Med litt igjen for Bolkan Nordli, er der lov å håpe på noen inn også. Hvilke spillere koster lønn, men ikke overgangspenger kan være aktuelle inn annet enn Pedersen(s)?
Det finnes massevis av bra spillere. Noen finner vi her:

https://www.transfermarkt.com/spieler/v ... e&yt0=Show


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Ny dag, nye muligheter. Kommer det noen inn i dag?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2020

Post by artigas »

Kristian Strande. Beskrives som en spillende stopper som også er god i duellene. 22 år. Gjorde tydeligvis et godt inntrykk på prøvespill. Spilt mye 2.div, dog Molde-produkt. Gikk jo bra sist gang det ble henta unge Molde-produkter :) (Kirkevold og Dahle)


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Billig, ung og lærevillig. En bra utfordrer til Strømnes og Alegre. Det kommer vel litt an på hva som skjer med Norbye, men i utgangspunktet er vel forsvaret vårt komplett nå. En veldig komplementær firer som kanskje mangler litt fart, men har mye ellers. Meget gode innleggsføtter på hver sin back, mye duellstyrke hos midtstopperne og mye rutine.

På høyrebacken er Skogvang Pedersen bankers med Norbye som utfordrer. Evt. kan Dieserud også spille her. At Norbye evt. går ser jeg på som et veldig lite tap, men det kan hende han revansjerte seg i år og gjør høyrebacken sin. Jeg tviler dog på det.

På venstrebacken er Matland enda mer bankers enn SP. Skulle gjerne hatt en større utfordrer til han, men samtidig har vi to lovende unggutter her nå, som fortjener å ha sjansen til spilletid. Eng Strand har en sesong bak seg som 2.divisjonsspiller og lærte seg nok mye forrige sesong på lån i Elverum. Det hadde vært kult om han virkelig ga Matland kamp om plassen. Arzani er også spennende her, spesielt offensivt. Synes han minner litt om Nico når jeg har sett han. Men jeg vil tro han kanskje tar en sesong i Brumunddal eller noe på lån.

Strømnes og Alegre er stopperne våre tror jeg. Jeg håper Strømnes er så god som jeg tror han er og jeg håper Alegre hever seg etter en variabel fjorårssesong. Bare Jendal og Solbakken har vært i a-stallen lengre nå så man kan kalle han en viss kontinuitetsbærer. Strande og Sæbø er utfordrere. Håper Strande tar nivået og Sæbø får en skadefri sesong.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger 2020

Post by Heis »

Jeg tar alle argumenter om at det signeres en spiller på riktig side av 25 som er sulten og formbar. Det er veldig bra. For å ta den andre siden her, refererer jeg selvtilfreds min post fra 2019-tråden:
Heis wrote: Thu Nov 07, 2019 1:43 pm I tillegg er den kontraktsløse midtstopperen Kristian Fredrik Aasen Strande på besøk for å vise seg fram. Han har spilt i Brattvåg IL i Postnord-ligaen avdeling 1 hvor han har startet 20 av 26 kamper. De endte opp på niendeplass og har sluppet inn fjerde flest mål i avdelingen denne sesongen uten at det nødvendigvis sier så mye om hva han er god for personlig. Han satt fem kamper på benken i Eliteserien for Molde i 2016-sesongen og startet to tidlige cupkamper hvor de til sammen slapp in 4 baklengs. De røk ut i runde 3 mot Stjørdals-Blink.
Det er ikke sikkert meritter betyr så mye for en som ser ut som han er tenkt å vokse inn i laget. Alegre+Strømnes er vel klink i utgangspunktet, og Strande må ta de mulighetene han får. Gjør han det, er det positivt og da kan han kanskje også konkurrere om en av de to plassene etter hvert.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2020

Post by Gjendineggen »

Håper de treffer med Strande nå da. Det er liten risiko å hente han, men det kan ende med store konsekvenser hvis en av stopperne skader seg og han ikke holder nivået. Men det er kanskje der vi må lete for å hente inn en utfordrer i den posisjonen, så helt greit.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Keeper og spiss må inn. Blir det ikke Pedersen eller?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply