Trenerteamet

Spillere, kamper, overganger etc.
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Trenerteamet

Post by Orrhanan »

Kan Isnes være aktuell da?


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Trenerteamet

Post by tagetrommis »

Orrhanan wrote: Thu May 21, 2020 9:58 am Kan Isnes være aktuell da?
Han kunne vært spennende. Jeg har også selv tenkt Kjønø. Men de er vel kanskje aktuelle for større klubber om de i det hele tatt vil bort fra KFUM og Grorud.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Trenerteamet

Post by artigas »

Isnes er nok tippeligamateriale om han drar, men for Kjønø ville jo Ham-Kam vært passende om han vil bort.


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Trenerteamet

Post by tagetrommis »

Meldes at det blir presentert en ny trener i dag. Ettersom det skjer så fort er det vel Olsen, men hadde vært moro med en joker.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Trenerteamet

Post by Quadrophenia »

Assistent blir også klar idag


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Trenerteamet

Post by artigas »

Dette ble vel skissert av deg som et mulig scenario, Quadrophenia: Frigård inn. To stk med kunnskap om lavere divisjoner på Østlandet. Jeg har trua!


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Trenerteamet

Post by Gjendineggen »

Frigård kan bli bra det. Kjenner han som en skikkelig vinnerskalle fra hans tid som spiller i klubben, og en mann som stiller krav til de rundt seg. I tillegg har jo Olsen og Frigård allerede fra tidligere vist at de kan å samarbeide. :D


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Trenerteamet

Post by Quadrophenia »

Om de virkelig vil satse på kontinuitet og langsiktig tankegang nå foreslår jeg at Ham-Kam-styret snart setter seg ned med Espen Olsen og forhandler frem ny kontrakt. Jeg tror han har noe å tilføre klubben uansett rolle.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trenerteamet

Post by GSP »

Enig med Q her, selv om jeg vil tro at det ikke vil skje helt med det første; tror økonomi til å sikre et par spillere til er hovedjobben til styret de nærmeste dagene.

Ser forøvrig at iTromsø har en sak om at Ham-Kam skal ha trodd at kontrakta til Helstrup hadde en utkjøpsklausul på 1 000 000,-, men så viste det seg at det egentlig sto 100 000,-. Skal jeg være helt ærlig har jeg vel ikke helt trua på at det stemmer, selv om det sitter "folk" på twitter og hevder de har kilder i klubben på at dette stemmer. Samtidig oppfatter jeg vel Svein-Erik Edvartsen som like troverdig som POTUS...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Trenerteamet

Post by Gjendineggen »

Da har altså Espen Olsen fått sparken som hovedtrener, og Frigård tar over Olsens jobb. Men Espen Olsen skal tilbake i samme stilling han hadde tidligere - altså sportssjefsjobben!

Forstå det den som kan. For meg kom det ikke som noe sjokk at Olsen går tilbake i sin forrige stilling, men jeg er frykteligskuffet over at ledelsen viser seg å være så ubrukelige som gjør at de faktisk gåt til det skrittet. Det er liksom ikke mulig å gjøre en ting riktig uten å gjøre noe annet feil, i denne klubben.

Nå står altså assistenten til assistenten, igjen med hovedansvaret. :roll:

Sparkingen er riktig, men det var feil å ansette Olsen som hovedtrener i første omgang. Mannen var i første omgang tiltenkt en rolle som sportssjef, og han burde aldri ha blitt tilbudt noe annet. Det overrasker meg at HamKam ikke klarte å motstå fristelsen å gå for den enkleste løsningen den gang, da forutsetningene for at Olsen skulle lykkes som hovedtrener aldri var der, og at en eventuell sparking av Olsen som hovedtrener (som nå har skjedd), fører til at vi brenner alle broer til Olsen mtp sportssjefsstillingen. Men istedenfor å brenne brua helt, står nå HamKam med ei bru uten en eneste hel plank. Nå er 70% brent, og et videre samarbeid med Olsen kommer til å bli ekstremt krevende i seg selv. Men ikke nok med det, her er det i tillegg nok av fallgruver å falle nedi i fremtiden også, og da tenker jeg mest på interessekonflikter mellom de ulike rollene. Olsen kommer virkelig til å få testet sin profesjonalitet, og Frigård skal få testet sin evne til å sile ut andre påvirkningskrefter i klubben, med sine egne meninger og filosofi.


Post Reply