Sesongen 2020

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by Quadrophenia »

Vi fortsetter diskusjonen om Helstrup i denne tråden:

http://www.kammaforum.com/viewtopic.php?f=5&t=445


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by Quadrophenia »

Vi møter Strømmen, Rævfoss og vinger i treningskamper før sesongstart.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Raufoss supporter
Posts: 1
Joined: Thu May 28, 2020 7:22 pm

Re: Sesongen 2020

Post by Raufoss supporter »

En skinkekamerat som prøver å være patetisk morsom?

Da har jeg registrert at vi skal møte KONGSVINGER, STRØMMEN og hamkam i treningskamper.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by Quadrophenia »

Raufoss supporter wrote: Thu May 28, 2020 7:28 pm En skinkekamerat som prøver å være patetisk morsom?

Da har jeg registrert at vi skal møte KONGSVINGER, STRØMMEN og hamkam i treningskamper.
Skinkekamerat. Kreativt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by Quadrophenia »

Med Pedersen og Mikalsen er stallen, ifølge Olsen, komplett. La oss gå igjennom:

Keeper:
Mathias Eriksen Ranmark (lån fra Molde)
Lars Jendal
Andreas Hippe Fagereng

Ranmark ser jeg på som en forsterkning sammenlignet med Jaro. Det er veldig positivt at han fikk endel spilletid for Mjøndalen ifjor og ikke bare har spilt rekruttfotball de siste 3 sesongene. Det er en keeper jeg håper er så god som jeg tror.

I bakhånd er situasjonen litt uklar. Fagereng skulle egentlig lånes ut til Elverum, men 3.div har vel ingen åpningsdato klar..? Jendal blir kanskje andrekeeper uansett. Han imponerte meg i de treningskampene jeg så med han.

Forsvar:
Steinar Strømnes (ny fra Stabæk)
Ruben Alegre
Steffen Skogvang Pedersen
Jo Nymo Matland
Kristian Strande
Sander Eng Strand
Davod Arzani
Vetle Skjærvik
Patrick Alfei Sæbø

Vi har en god forsvarsfirer med Skogvang - Strømnes - Alegre - Matland. Der er det rutine og kompementære ferdigheter. Mangler litt fart, men det tar de forhåpentligvis igjen på rutinen. Med Ranmark bakerst og kaptein Strømnes bakerst tror jeg vi ha noen ordentlige ledertyper som dirigerer og organiserer forsvaret bedre enn i fjor.

Backupalternativene er lagdelens usikkerhet. Hvor god er Strande? Har sett litt usikker ut i treningskampene. Skjærvik kommer rett fra 4.div. Eng Strand med kun erfaring fra 2.div. Sæbø skadet igjen. Arzani lånes ut til Dala når sesongen der kommer igang. Dieserud og Mikalsen backup til Skogvang P på høyreback.

Midtbanen:
Markus Solbakken
Lars Gunnar Johnsen
Emil Sildnes
Andreas Dieserud (ny fra Strømmen)
Ahmed Daghim (lån fra FCK)
William Mikalsen (ny fra Glimt)
Eirik Krohnstad (ny fra Brann2)

Solbakken og Johnsen er bankers på midten. Sildnes tar venstrekanten også blir det en kamp mellom Dieserud, Daghim og Mikalsen om høyrekanten. Jeg tror Dieserud starter første kamp. Backup sentralt er evt. Dieserud og muligens Skjærvik og/eller Krohnstad. De to sistnevnte er veldig uprøvde på det her nivået. Lønstad Onsrud kan som kjent også gå ned og spille der. Enkerud og Kvernstuen er også vingalternativer, men mtp. hvor tynt det er på topp har vi nok mer bruk for de der.

Angrep:
Lønstad Onsrud
Jonas Enkerud
Jarmund Kvernstuen
Marcus Pedersen (ny)

Om vi spiller som i fjor med en offensiv midtbane bak spissen blir det garantert Lønstad Onsrud. Foran han tror jeg Enkerud er nærmest startplass nå. Pedersen og Kvernstuen tror jeg blir jokere foreløpig. Lagdelen ser langt mer spennende ut med Pedersen inn. Mye komplementære ferdigheter også her.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by Quadrophenia »

Treningskamp mot Strømmen idag kl.14. Pedersen ryktes fra start og vi får se årets drakt. Kampen går på HATV. Blir interessant.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by Quadrophenia »

Quadrophenia wrote: Sat Jun 13, 2020 12:01 am Treningskamp mot Strømmen idag kl.14. Pedersen ryktes fra start og vi får se årets drakt. Kampen går på HATV. Blir interessant.
I morra sjølsagt. Blir forvirra av pappaperm. Tipper dette laget:

Eriksen Ranmark, SSP, Strømnes, Alegre, Matland, Dieserud, Solbakken, Johnsen, Sildnes, Lønstad Onsrud, Pedersen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by Quadrophenia »

Marcus P tatt for fyllekjøring.

https://www.h-a.no/2020/sport/marcus-pe ... er-veldig/

Jeg lurer på hva klubben gjør konkret for å unngå at det skjer flere episoder. Det er jo en spiller på 30 år så ansvaret ligger jo hos han, men det er viktig med enkelte rammer uansett.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Sesongen 2020

Post by mr.fixit »

Quadrophenia wrote: Thu Jun 18, 2020 10:59 am Marcus P tatt for fyllekjøring.

https://www.h-a.no/2020/sport/marcus-pe ... er-veldig/

Jeg lurer på hva klubben gjør konkret for å unngå at det skjer flere episoder. Det er jo en spiller på 30 år så ansvaret ligger jo hos han, men det er viktig med enkelte rammer uansett.
t til


Jeg har veldig troa på mennesker og at det er riktig å gi folk nye sjanser. Har også troen på at individet får selv mulighet til å lære av sin egne feil underveis. Men Marcus P tror jeg er en tapt sak. Her gjelder det å bygge et godt miljø rundt han og minimere "skadene" så mye som mulig. Er redd han er en person som aldri lærer..


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2020

Post by GSP »

Må vel påpekes at denne episoden ligger noe tilbake i tid. Ikke at han ikke var voksen og burde visst bedre da, men er vel mer sånn at klubben ønsker å bidra til at han kanskje klarer å komme seg på rett kjøl igjen tror jeg.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply