Overganger 2020

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by GSP »

I følge HA og Olsen er man på utkikk etter et par nye spillere. Venstreback og ving ser ut til å stå øverst på ønskelista. Noen som har noen tanker om hvem som kan være aktuelle?

Antagelig vil noen forsvinne ut på lån også. Patrick Sæbø har reist til Halden, Arzani og Hippe skulle ha vært på utlån om det hadde vært en vanlig sesong, men siden klubbene de var på vei til holder til i 3. div (Elverum og Dala :twisted: ) har det ikke blitt noe av dette, og det er vel naturlig å se for seg at disse, samt Jarmund kan være mest aktuelle for utlån. Bør være uaktuelt å låne ut til 1. divisjonsklubber sånn situasjonen er, dermed er det lag på nivå 3 som er aktuelle. Basert på spillestil og trenerapparat kan Skeid, Eidsvold Turn og Kjelsås være gode alternativer i avdeling 1, Asker i avdeling 2. I tillegg er det de klubbene som ligger nærmest geografisk, som kan gjøre det litt lettere å holde oversikt og følge opp spillere.

Ellers føler jeg vel at de spillerne som kom i vinter stort sett har begynt å få vise seg litt mer frem, med et klart unntak for Daghim, som dessverre ikke har vært i nærheten av nivå så langt. Så spennende ut i vinter, men etter corona-pausen har det vært ingenting rett og slett. Krohnstad heller ikke vært involvert, men det tror jeg nesten har vært litt forventa, det var vel en spiller som flytta til Hamar uansett virker det som, og som nok var tenkt til andrelaget. Strande viser at han kan bidra, kanskje enda mer når det er lov til å kælke ballen ut av forsvar hvis man blir presset. Dieserud viser i perioder at han kan bli en bærebjelke i laget, Strømnes har tatt opp hansken etter en skuffende start. Tobias Svendsen starta på et skyhøyt OBOS-nivå, litt mer menneskelig etterhvert, men absolutt levert og burde kanskje vært forsøkt å forlenga med. William Mikaelsen har ikke fått de enkleste arbeidsvilkårene så langt, sist spilte han vel på tre forskjellige posisjoner etter å ha blitt bytta inn. Vetle Skjærvik ser ut til å være et scoop, gjør det enkelt med ballen i beina, men heller ikke redd for å ta den forbi et pressledd hvis han ikke finner gode pasningsmuligheter. Mot Grorud kom han vel helt opp til 16-meteren til motstanderen på et lite raid. Når han i tillegg går i hver duell med klokkertro på å vinne ballen har vi en potensiell juvel der faktisk.

Først og fremst sikre plassen nå, så fortsette å bygge videre. Personlig håper jeg styret setter seg ned med Olsen og tar en diskusjon rundt fremtiden, og aller helst lander på at Olsen faktisk skal få lov til å være sportssjef. Det har han vel nesten ikke hatt tid til så langt, og det var nå tross alt det han ble ansatt til å være :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2020

Post by artigas »

Ja jeg håper egentlig veldig på Espen Olsen med videre siden det kommer til å bli masse spillere inn/ut etter sesongen, og jeg tror på ham i ren sportssjef-rolle. Hadde jo vært gull om trioen frigård/Olsen/rekdal fortsatte, men mtp Rekdal er det kanskje litt for mye å håpe på.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2020

Post by kammaguttioslo »

Hva med lillebror Pedersen? ;)


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

kammaguttioslo wrote: Mon Aug 31, 2020 7:54 pm Hva med lillebror Pedersen? ;)
0 mål på 7 involveringer for Notodden i 2.divisjon i år. 2 mål på 8 involveringer for Florø i fjor. Hadde han ikke vært fra Hamar hadde vi ikke tenkt tanken engang. Tror han har godt av å etablere seg i 2.divisjon jeg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Kvernstuen er ikke fornøyd med lite spilletid.

https://www.h-a.no/2020/sport/ingen-hem ... tuasjonen/

Håper han lånes ut til en klubb i 2.div som har tenkt å bruke han ihvertfall. Eidsvold hadde jo vært perfekt. Kort vei og et lag med behov av forsterkninger. Hadde jo et samarbeid med de for noen år siden. Kanskje vi kan sikre oss den neste Bjørnevik. ;)

Ganske sikker på at Eng Strand også kan få spilletid på det nivået, dog er jeg litt mer usikker på Fagereng og Arzani. For de hadde 3.div vært optimalt tror jeg. Samtidig er det litt risk ved å låne ut Eng Strand, ihvertfall før vi har hentet en ny venstreback.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Tror forøvrig ikke bare det er venstreback det kikkes etter om dagen. Man skal ikke legge alt for mye i spillerbørser, men jeg synes denne børsen faktisk reflekterer prestasjonene til Skogvang Pedersen ganske bra i år:
F92E6660-3BA9-408D-9DFF-039D923D1974.jpeg
F92E6660-3BA9-408D-9DFF-039D923D1974.jpeg (246.32 KiB) Viewed 9376 times
Forøvrig hentet fra https://www.nifs.no/ntb-boers.php

Et veldig sterkt signal sist også, når midtstopper Strande ble foretrukket på høyrebacken.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2020

Post by Orrhanan »

Om man skal være litt krass er det mange i stallen som bør byttes ut.

Skogvang P er 27 år og har en dalende kurve egentlig. Utgående kontrakt også. Han kan få terminere i sommer om han blir med på det. Lars Gunnar Johnsen er 29 år og har vært mest på benken etter Rekdals ankomst. Fra kaptein i fjor til breddeholder i år. Synes også han kan få forlate oss nå egentlig. Daghim kan vel egentlig også sendes tilbake til Køben, men samtidig koster han vel ingenting for klubben så han kan vel like så godt beholdes.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Ja, det ser ut som det jaktes en ny høyreback:

https://twitter.com/amundil/status/1301 ... 33473?s=21

Amin Nouri hadde vært en meget bra forsterkning. Bra fart, teknikk og god 1-vs-1, både offensivt og defensivt. Perfekt vingback.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2020

Post by Orrhanan »

Når man er inne på stallen synes jeg den fortsatt hadde hatt godt av foryngelse, samtidig er det et poeng å bevare en viss kontinuitet.

Kristian Lønstad Onsrud, Marcus Pedersen, Steffen Skogvang Pedersen, Ruben Alegre, Jonas Enkerud, Lars-Gunnar Johnsen, Jo Nymo Matland, Lars Jendal, Davod Arzani, Jarmund Kvernstuen og Patrick Sæbø har kontrakter som kun strekker seg ut 2020-sesongen med Briskeby-klubben.

Håper klubben forlenger med Lo, Pedersen, Jendal, Arzani, Kvernstuen, Sæbø så fort som mulig egentlig.

Mer usikker på resten. Enkerud bør kanskje få ny. Alegre? De tre nordlendingene tror jeg er ferdig.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2020

Post by kammaguttioslo »

Johnsen er klar for TIL så han utgår hvert fall.


Post Reply