Overganger 2020

Spillere, kamper, overganger etc.
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2020

Post by Gjendineggen »

Godt å slippe å se Johnsen bokstavelig talt STÅ i midtsirkelen igjen. At han går følger Helstrup til Tromsø i tillegg, er jo bare å le av, selv om det visstnok er familiære årsaker til dette. Helt surrealistisk å tenke på at han har vært kaptein for Hamkam. Helt latterlige holdninger.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Fri Sep 04, 2020 5:34 pm Godt å slippe å se Johnsen bokstavelig talt STÅ i midtsirkelen igjen. At han går følger Helstrup til Tromsø i tillegg, er jo bare å le av, selv om det visstnok er familiære årsaker til dette. Helt surrealistisk å tenke på at han har vært kaptein for Hamkam. Helt latterlige holdninger.
Nå skal jeg ikke gå inn i noen utpreget forsvarsposisjon for Johnsen, men hva baserer du de «latterlige holdningene på»?

Altså, han har skuffet meg enormt også og jeg skulle ønske han både gav mer og var bedre, men han var visstnok veldig dedikert og seriøs i alt han foretok seg. At han konsekvent stod i midtsirkelen er jeg heller ikke enig i. Han var ingen løpende pitbull, men han jobbet hardt og dekte masse rom i omtrent alle kampene jeg så. Han var god på å posisjonere seg slik at han sjelden trengte å løpe så altfor mye. Han var dog ofte altfor tregt oppe i press.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2020

Post by Gjendineggen »

Quadrophenia wrote: Fri Sep 04, 2020 8:15 pm
Gjendineggen wrote: Fri Sep 04, 2020 5:34 pm Godt å slippe å se Johnsen bokstavelig talt STÅ i midtsirkelen igjen. At han går følger Helstrup til Tromsø i tillegg, er jo bare å le av, selv om det visstnok er familiære årsaker til dette. Helt surrealistisk å tenke på at han har vært kaptein for Hamkam. Helt latterlige holdninger.
Nå skal jeg ikke gå inn i noen utpreget forsvarsposisjon for Johnsen, men hva baserer du de «latterlige holdningene på»?

Altså, han har skuffet meg enormt også og jeg skulle ønske han både gav mer og var bedre, men han var visstnok veldig dedikert og seriøs i alt han foretok seg. At han konsekvent stod i midtsirkelen er jeg heller ikke enig i. Han var ingen løpende pitbull, men han jobbet hardt og dekte masse rom i omtrent alle kampene jeg så. Han var god på å posisjonere seg slik at han sjelden trengte å løpe så altfor mye. Han var dog ofte altfor tregt oppe i press.
Måten han viste sin nonchalanse ute på banen. Han gikk utpå der og trodde han var Zlatan, til tider. Men når det eneste man mestrer er å slå halvslappe støttepasninger, da er man ingen Zlatan, og da har man heller ingen grunn til å være nonchalant. Han ble ihvertfall fra meg gjennomskuet da jeg så han flere ganger stå med hoftefeste da han mottok pasning fra avsparket, og beholdt stillingen mens han slo neste pasning. Jeg kan ikke huske å ha ett eneste minne fra han hvor han har gjort noe ekstraordinært, som feks en dribling, lekker takling, iherdig innsats eller maning til innsats av egne spillere. Snarere tvert imot - han er den første spilleren i fjorårets lag sim hadde fortjent en real hårføner, men dette vil jeg tro han aldri fikk pga at hans kompis valgte han som kaptein. Det har manglet holdninger fra dag én fra han, og i tillegg mangler han ferdigheter. Han hadde ikke klart å spille seg til fast plass under Rekdal uansett. Så fort han selv innså at det kom in en trener som stiller krav, så stikker han altså av med halen mellom beina, istedenfor å ta opp hansken og forsøke å kjempe for å rette på halvannet år med råtten innsats.

Jeg har ihvertfall ikke noen gang sett noen tegb til at han har vært en såpass smart nok spiller til at han har klart å dekke mye rom med lite løping. Det er null aggressivitet i han. Det er mulig jeg husker feil akkurat her, men jeg mener å huske at aggressivitet skulle være en av styrkene hans, ifølge Helstrup.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

Haha. Det var hardt, men ser endel av det du skriver.

Jeg tror Skogvang Pedersen blir den neste ut døra forresten. Like greit det også kanskje.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by GSP »

Om Skogvang Pedersen ikke forsvinner; dytte han opp på ving?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2020

Post by Gjendineggen »

Quadrophenia wrote: Sat Sep 05, 2020 4:33 pm Haha. Det var hardt, men ser mye av det du skriver.

Jeg tror Skogvang Pedersen blir den neste ut døra forresten. Like greit det også.
Hehe, ja, jeg vet. Har irritert meg så mye over han, så er bare lettet over å være kvitt han. :D


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2020

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Sat Sep 05, 2020 8:33 pm Om Skogvang Pedersen ikke forsvinner; dytte han opp på ving?
Kommer litt an på hvilket system vi bruker. Om vi fortsetter med 3-4-3 er han ikke god nok offensivt til å danke ut Enkerud, Pedersen og Svendsen. Tror han blir rangert under Silda også og bør rangeres under Kvernstuen. Han har jo fått noen kamper på vingbacken, men synes ikke han har imponert nevneverdig der heller. Sist kamp ble jo faktisk Strande prioriert foran han på backen, og han er ingen utpreget backtype akkurat.

Trodde Skogvang skulle ta steg i år, men synes han egentlig har tatt et steg tilbake. For sent opp i press og har bare ett mål og én målgivende sålangt. Kan fortsatt snu og jeg vet han jobber ekstremt hardt på treninger for å få det til, men hadde forventet litt mer av han i år.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2020

Post by tagetrommis »

Quadrophenia wrote: Wed Sep 02, 2020 7:22 pm Ja, det ser ut som det jaktes en ny høyreback:

https://twitter.com/amundil/status/1301 ... 33473?s=21

Amin Nouri hadde vært en meget bra forsterkning. Bra fart, teknikk og god 1-vs-1, både offensivt og defensivt. Perfekt vingback.
Nouri har altså takka nei til Kamma, og søket etter ny back fortsetter.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2020

Post by Orrhanan »

https://www.h-a.no/2020/sport/espen-ols ... ouri-svar/

Det er tydeligvis et utfordrende vindu, men det er her Olsen må levere på tross av det. I år handler det om å overleve og vi trenger ihvertfall backer og stopper for å få det til.

Spillere fra 2.div koster sikkert litt penger, mens spillere fra eliten er vanskelig pga det tette kampprogrammet. Kan noen i 3.div være tilgjengelige da? Har ikke så mye peil, men så da at Kristian Eriksen trente med oss f.eks.


IronAgeMan
Posts: 16
Joined: Sun Aug 05, 2018 5:29 pm

Re: Overganger 2020

Post by IronAgeMan »

Sebastian Pedersen er klar for Kamma. Kontrakt ut året.

https://www.h-a.no/2020/sport/lillebror ... om-kreves/

Hva tenker dere?


Post Reply