Sesongen 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by kammaguttioslo »

Hadde stemt ja for 1 år til Marcus Pedersen, tror han kunne bøtta inn i OBOS hvis han fikk en hel sesong uten skader og røverstreker på privaten. Mbaye synes jeg har vært stort sett strålende i HamKam, burde absolutt blitt her om mulig.


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

Lars Jendal med ny kontrakt, 2 år. Melgalvis fått tilbud og er i dialog videre.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Med ny kontrakt til Jendal betyr vel det et utlån av Fagereng. Hvis ikke det er kun de to som skal kjempe om førstekeeperplassen i år da.

Jendal er en keeper jeg har et spesielt forhold til. Så endel juniorkamper i Oslo da han slo igjennom og kjenner familien. Skal jeg forsøke å se på han objektivt synes jeg han har bra rekkevidde, er god i feltet og har ålreite reflekser og virker å ha en stabil og moden psyke. Han kan jobbe mer med beregningen og timingen samt bli enda råere en-mot-en. Jeg har trua på at Jendal blir en knallgod målvakt, men jeg tror kanskje han ikke er en toppen-av-OBOS-keeper ennå desverre. Derfor hadde et nytt lån av f.eks Mbaye vært veldig fint.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Quadrophenia wrote: Sun Dec 27, 2020 8:15 am Gledelig jul til alle Hamarkamerater.

Hadde vært fint med noen flere forlengelser i romjula, men folk har vel en velfortjent ferie. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble litt overrasket av at Alegre fikk forlenget. Vi har såpass mange stoppere i stallen nå så jeg trodde ærlig talt han var ferdig. Kanskje Reka og resten verdsetter kontuinitet i så stor grad at de fleste får kontrakt videre..?

Fagereng er jo med, Jendal fått tilbud (som jeg tror han takker ja til), kanskje vi låner Mbaye frem til sommeren?

Taaje, Skjærvik, Strømnes, Strande, Mikaelsen og Alegre er med videre. Nouri åpnet opp for et nytt opphold i klubben. Mulig Matland også får et tilbud nå? Kanskje Arzani og Eng Strand også..? Da tror jeg ikke det hentes inn noen faktisk.

Silda og Krohnstad har kontrakt. Håper Onsrud forlenget snart. Selvom Skjærvik kan spille her tror jeg de henter inn minst én sentral midt til. Ganske sikker på at det ikke blir Qaka, men mulig noen andre OBOS-spillere som er bosman..?

På topp har vi med Enkerud og Moses. Eriksen har fått kontraktsforslag som jeg tipper han sier ja til. Tror brødrene Pedersen ikke får ny kontrakt, men sikkert Kvernstuen. Det hentes nok inn en spiss og kanskje en ving.
De prioriterer forlengelser ja. Onsrud, Eriksen, Jendal, Arzani og Kvernstuen ut 2022. Meget meget gledelig.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2021

Post by Orrhanan »

Da har vi følgende ellver:

Jendal
Taaje, Strømnes, Skjærvik
Mikaelsen, Sildnes, Onsrud, Alegre
Eriksen, Enkerud, Moses

Reserver: Fagereng, Strande, Arzani, Krohnstad, Kvernstuen,

Nå har vi et lag som trolig hadde holdt plassen i divisjonen. Må komplemeteres med spisskompetanse og kvalitet i flere ledd om vi skal ha sjanse på kvalik.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Matland med videre?

https://www.h-a.no/2021/sport/hamkam/33 ... r-nok-tid/

Han er gammel og litt treg, men den venstrefoten er verdt det. Eller?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by tagetrommis »

Quadrophenia wrote: Tue Jan 05, 2021 8:28 am Matland med videre?

https://www.h-a.no/2021/sport/hamkam/33 ... r-nok-tid/

Han er gammel og litt treg, men den venstrefoten er verdt det. Eller?
Venstrefoten er kanskje verdt det, men da er det bare å forberede seg på at motstanderne kommer til å angripe på sida med Matland.


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

Morten Bjørlo klar for Kamma. Kommer fra Strømmen, der han har spilt ett år. Har også spilt i Nest-Sotra. Klarer ikke å huske han fra kampene mot Nest-Sotra, noe jeg anser som MEGET positivt! :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2021

Post by rusk »

Fint med forlenginger på en haug med spillere. Alle de er logiske og fornuftige. Helt greit om man får med Matland videre og. Det er mange målpoeng i den venstrefoten og det er mulig å håndtere de åpenbare svakheten hans slik det ble gjort på høstsesongen.

Morten Bjørlo er ikke en spiller jeg har hatt på radaren tidligere så det blir spennende å se hva han kan bidra med. Signeringen av Niklas Rekdal er vel noe av en bombe for meg.

Håper på et par enda større navn inn portene snart. Det skriker ikke opprykk av stallen pr i dag :D Kan Felix Horn Myhre være aktuell?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Felix Horn Myhre hadde vært bra. Samme med Melga. Og en god spiss om ikke Pedersen forlenger.

Bjørlo har hatt et stort potensiale i årevis og leverte stabilt og solid for Strømmen i fjor. Tror han også har enda mer inne som vi kan få ut.

Niklas «Krillen» Rekdal aner jeg ikke så mye om, men ifølge rapportene er han arbeidssom og anvendelig. Fin stallspiller mao. Litt bekymret for takhøyden på garderobepraten når sønnen til treneren sitter ved siden av er jeg forsåvidt, men det kan være helt ubegrunnet.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply