Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Det som er litt kjipt med overgangen er at alle norske klubber vet vi har penger og er ganske ivrige på å forsterke oss. Det presser opp prisene endel.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2022

Post by artigas »

Ja det er sikkert slik, og det er generelt vanvittige priser (og dermed også lønninger, får ikke Eriksen opp mot fire mill i året??) i det norske/nordiske markedet nå. Derfor er det usannsynlig at de betaler for noen under kontrakt i klubber høyt oppe i Norge nå tror jeg. Min drøm om Ekeland ryker vel ratt da. Så da blir det utlandet eller fra typ Skeid/Grorud, om jeg skal tippe. Det er bra, da sitter de ikke stuck med dyre kontrakter i nedgangstider, og det er en fin måte å drive en klubb på👍


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

artigas wrote: Thu Aug 04, 2022 9:41 am Ja det er sikkert slik, og det er generelt vanvittige priser (og dermed også lønninger, får ikke Eriksen opp mot fire mill i året??) i det norske/nordiske markedet nå. Derfor er det usannsynlig at de betaler for noen under kontrakt i klubber høyt oppe i Norge nå tror jeg. Min drøm om Ekeland ryker vel ratt da. Så da blir det utlandet eller fra typ Skeid/Grorud, om jeg skal tippe. Det er bra, da sitter de ikke stuck med dyre kontrakter i nedgangstider, og det er en fin måte å drive en klubb på👍
Sandnes er på tredjeplass nå, bare to poeng bak direkte opprykk så de slipper aldri kapteinen sin nå. Bare å glemme han. Om de ikke rykker opp kan han kanskje være aktuell før neste sesong.

Jeg er enig i at vi må forsøke å finne gull nedover i hierarkiet nå. Han Napoleon Romsaas i Skeid er jo litt spennende da.

Ellers tror jeg det kommer en midtstopper og ving/spiss fra nord-Amerika eller lignende som er beregnet å gå rett inn på laget.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kimpi
Posts: 42
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:14 pm
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by kimpi »

Hvordan er status ift utlendingskvote nå, er den fylt opp? Sånn apropos Nord-amerika


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by tagetrommis »

kimpi wrote: Thu Aug 04, 2022 3:33 pm Hvordan er status ift utlendingskvote nå, er den fylt opp? Sånn apropos Nord-amerika
Tror det er ni utlendinger i klubben nå. Kurucay går kanskje utenom siden han har spilt i Norge noen år? Men da er vel kvota fylt opp.


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Vi har to ledige plasser; den ene plassen er den som ble ledig etter Oliver Sørensen, i tillegg vil nok ikke Dunn bli registrert.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by tagetrommis »

GSP wrote: Thu Aug 04, 2022 10:03 pm Vi har to ledige plasser; den ene plassen er den som ble ledig etter Oliver Sørensen, i tillegg vil nok ikke Dunn bli registrert.
Hva er stoda med Jibril, f.eks? Kan ikke huske å ha sett noe til han på ei stund. Skada?


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Han ble ikke registrert i vår, og er så vidt jeg vet tilbake i Danmark. Usikker på kontraktssituasjonen, men hvis han ikke har funnet seg en annen klubb betaler vel Ham-Kam fortsatt lønn vil jeg tro.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
BVegard_
Posts: 10
Joined: Sat Aug 06, 2022 10:29 am
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2022

Post by BVegard_ »

Quadrophenia wrote: Wed Aug 03, 2022 4:42 pm Det som er litt kjipt med overgangen er at alle norske klubber vet vi har penger og er ganske ivrige på å forsterke oss. Det presser opp prisene endel.
Dette går begge veier. Hadde det ikke vært for en perfect storm, så hadde vi aldri fått sånne summer for Eriksen i utgangspunktet. Uten opprykk og kjøpekåte klubber hadde han gått for maks 2-3 mill.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2022

Post by anonymous1918 »

Hva tenker folk om Willis Furtado? Jerv vil neppe slippe han nå, men han har igjen 5 mnd av kontrakten. Han har både x-faktor og fysikk. Trolig eneste spiller i eliteserien med ølvom? Tror han kan passe utmerket i det offensive.


Post Reply