Hvis man går gjennom stallen synes jeg den ser bredere ut enn ifjor. I tillegg er det et svært viktig poeng i at man hadde alle spillerne på plass allerede i starten av februar og at man har gått hele vinteren gjennom uten noe særlig til skader. Det har resultert i en treningsgruppe der man kan spille mot gode motstandere på trening og der intenisteten har vært høy.rusk wrote: ↑Thu Mar 30, 2017 10:03 pmSpørs litt hva man legger i importer, men er det noen særlig nedgang fra i fjor egentlig? Det er en god mix mellom ungt og gammelt og bra lokalt innslag. Ser alt i alt veldig solid ut og derfor fullt ut forståelig at klubben signaliserer at stallen er komplett.Corrales wrote: ↑Tue Mar 28, 2017 6:16 pm Er det bred enighet om at spillerstallen nå er fullstendig og at man ikke kan vente en sen signering ala Dahle i fjor? Man har vel færre importer i år enn i fjor, men det virker samtidig som om kvaliteten på de vi har hentet inn i år overgår de som har forlatt laget med god margin. Spesielt de to spanjolene må jo sies å ha sett svært lovende ut i vinter.
Keeperplassen er ihvertfall forsterket fra ifjor. Jaronsinski fremstår som en bedre keeper og en mer konstruktur forsvarsdirigent enn Holst. Jendal ser også ut til å ha tatt steg og var veldig god i treningskampen mot Rævfoss tidligere i år. Jeg synes han har et større potensialet enn Holst.
Forsvaret er også bedre. Jevne Hagen skal kanskje spille midtbane, men Alegre vs Ødegård er en klar forsterkning og det samme med Cordero vs Ndungu. Rise vet vi har nivået inne og Nico har vært kjempegod i treningskampene. Det er et lite spørsmålstegn rundt Yabré og Bratberg Lund nå som nivået blir noe høyere, men vil tro de profiterer på å spille med Alegre og Cordero. Er Alegre ute derimot, synes jeg midtstopperparet er litt shaky.
På midtbaneplass har vi fått Petter Vaagan Moen for pokker! I tillegg synes jeg det er supergledelig å se at Semou er tilbake i gammelt slag. Jevne Hagen har også gjort tingene sine bra her i vinter. Bolkan Nordli og Solbakken har kanskje ikke sett like strålende ut i vinter som i fjor høst, men de har nok trent mye fysikk som sikkert har resultert i en litt tung kropp. Kvalitetene kommer sikkert til å komme til syne sammen med overskuddet. Midtskogen bidrar med fysikk og fart og kan være bra å sette inn i slutten av kampene. Aasand Pedersen og Sander Eng Strand har jeg ikke sett mye til i vinter, men regner med endel innhopp for de også. Dahle er en spiller med kvaliteter vi kan savne, men synes vi uansett ser bedre ut her også. Tror ikke K.Hagen er så veldig mye bedre enn Solbakken/Nordli heller.
På topp er Sollie Rønning og Beugré utvilsomt det spissparet vi skal satse på. De har kanskje litt liten konkurranse, men jeg vil tro Blaka kan være en håndfull om han kommer inn mot slitne 2.divisjonsstoppere. Omskolerte Frankmo blir det også spennende å følge. Jeg synes det ser ut som han har lagt på seg mye muskler og han har puttet 2 (?) mål i vinter. Jagne hadde et veldig bra toppnivå, men jeg tror Beugré ender opp med flere mål.
Skulle vi absolutt hatt inn noe hadde kanskje en ving eller midtstopper til vært noe, men tror de aller fleste i troppen har nivået inne. Vi får krysse fingrene for at alle holder seg skadefrie til seriestart.