Sesongen 2018

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 763
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 50 times
Been thanked: 48 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by GSP »

Langt fra Naglestad til Buduson ja! Forøvrig veldig enig med Q her, på fredag var Nersveen på det nivået jeg forventer at han skal være. Én glipp i første omgang, ellers stødig og involverer seg. Hadde Niko vært i troppen vil jeg tro han hadde blitt flyttet opp på midten når LO går ut, og det er kanskje på grunn av fleksibiliteten Nersveen vil få kamper i år; kan spille høyreback, sentral på midt, ute til høyre i en klassisk firer på midten og har også spilt noe venstreback tidligere. Usikker på hvor han kan spille seg til fast plass, men kan bli veldig viktig allikevel.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
levken
Posts: 55
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Sesongen 2018

Post by levken »

Tynset borte i første runde i køppen, onsdag 18. april (forutsatt at de får bort det ti cm tjukke laget med stålis over bana innen da). Helt grei trekning.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

levken wrote: Fri Apr 06, 2018 1:54 pm Tynset borte i første runde i køppen, onsdag 18. april (forutsatt at de får bort det ti cm tjukke laget med stålis over bana innen da). Helt grei trekning.
Bygge merkevare der da med The Midtskogens som posterboys. Skal være mulig med avansement der.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Sesongen 2018

Post by bim »

Høres ikke dumt ut det, Quadro.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

2 kampers karantene for Solbakken. En jævla skandale. Blir spennende å se hvem som kommer inn. PVM, Jevne?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 200
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2018

Post by Gjendineggen »

Quadrophenia wrote: Fri Apr 13, 2018 9:35 am 2 kampers karantene for Solbakken. En jævla skandale. Blir spennende å se hvem som kommer inn. PVM, Jevne?
Det er skandale ja! Kommer to kamper som skal være greie nå uansett, med blant annet Tynset, så altfor kortsbart blir det uansett ikke. Setter en pinne på at PVM får sjansen i helga.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2018

Post by rusk »

Tre kamper unnagjort og poengfangsten er mager så langt. Må si jeg er litt skuffet, uten at det er noen grunn til å svartmale totalt. Jeg synes vi har slitt overraskende mye mot to lag som jeg forventer skal ligge under oss på tabellen nå i de to siste rundene. Det er spesielt to ting jeg synes er bekymringsverdig; 1) vi er ufattelig tafatte i markeringsspillet i egen boks, 2) vi fremstår planløse i angrep.

Det første skal det gå an å rette på. Det handler om konsentrasjon og kommunikasjon. Jeg er mer bekymret over angrepsspillet. Jeg har sett hva Knappen fokuserer på i treningssituasjoner og synes ikke jeg ser noe særlig av det i kampsituasjoner. Hovedproblemet mot Åsane var kanskje at man var slurvete, men jeg savner at gutta er litt mer direkte i spillestilen. Det er gøy å se på når Dønnum og Abu lykkes med overstegsfinter og tunneler, men det blir så jævlig mye balltransport. Ødelegger hele rytmen i angrep. Synes det blir fryktelig tydelig når motstanderne våre har veldig tydelig plan for hvordan de skal spille angrep. Det hadde spesielt Notodden, men også til dels Åsane. Vi sliter også med å skape noe særlig trykk i boksen til motstanderne. Jeg så flere ganger mot Åsane at ballen var ute på kant og vi hadde 1(!) spiller på vei inn i 16m. Da skal man være jævlig gode for å score!

Nå får vi forhåpentligvis en grei match mot Tynset der vi får trent litt på å spille angrep. Håper det kan bidra til at det løsner. Så har vi 3 hjemmekamper på de 4 neste rundene og da bør det bli en del poeng.


User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Sesongen 2018

Post by bim »

Litt skuffende åpning på sesongen, hadde strengt talt håpet på å være nærmere toppen enn bunnen i år. Synes det virker som en litt rotete åpning som bærer litt preg av mye overganger og en stall som ikke helt har satt seg. 2 kamper på M. Solbakken for en vanlig sklitakling så høyt i banen er jo totalt skandale. Får håpe stallen og spillet setter seg mer utover sesongen.

Håper å se den nye venstrebacken mot Tynset med Alegre og Brotangen som stoppere.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Sesongen 2018

Post by bim »

rusk wrote: Mon Apr 16, 2018 6:55 pm Tre kamper unnagjort og poengfangsten er mager så langt. Må si jeg er litt skuffet, uten at det er noen grunn til å svartmale totalt. Jeg synes vi har slitt overraskende mye mot to lag som jeg forventer skal ligge under oss på tabellen nå i de to siste rundene. Det er spesielt to ting jeg synes er bekymringsverdig; 1) vi er ufattelig tafatte i markeringsspillet i egen boks, 2) vi fremstår planløse i angrep.

Det første skal det gå an å rette på. Det handler om konsentrasjon og kommunikasjon. Jeg er mer bekymret over angrepsspillet. Jeg har sett hva Knappen fokuserer på i treningssituasjoner og synes ikke jeg ser noe særlig av det i kampsituasjoner. Hovedproblemet mot Åsane var kanskje at man var slurvete, men jeg savner at gutta er litt mer direkte i spillestilen. Det er gøy å se på når Dønnum og Abu lykkes med overstegsfinter og tunneler, men det blir så jævlig mye balltransport. Ødelegger hele rytmen i angrep. Synes det blir fryktelig tydelig når motstanderne våre har veldig tydelig plan for hvordan de skal spille angrep. Det hadde spesielt Notodden, men også til dels Åsane. Vi sliter også med å skape noe særlig trykk i boksen til motstanderne. Jeg så flere ganger mot Åsane at ballen var ute på kant og vi hadde 1(!) spiller på vei inn i 16m. Da skal man være jævlig gode for å score!

Nå får vi forhåpentligvis en grei match mot Tynset der vi får trent litt på å spille angrep. Håper det kan bidra til at det løsner. Så har vi 3 hjemmekamper på de 4 neste rundene og da bør det bli en del poeng.
Ikke for å være frekk, men hvor mange kamper så du egentlig i fjor? At folk i og rundt klubben ikke har større tro på et lag som vant en 2. div avdeling - som muligens aldri har vært bedre - med nesten 20 poeng er for meg ubegripelig. Etter så mye overganger og utskiftninger så skulle en jo nesten tro at laget har rykket ned og ikke opp. Mer direkte i stilen er dessverre ikke det som fungerte i fjor, snarere tvert i mot.
Og nei, det er ikke så stor forskjell på 1. div og 2. div, og Sokolowski og Huseklepp.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Sesongen 2018

Post by bim »

Bare så det er sagt. LO, Dønnum, Abu og Brotangen er ikke grunnen til at vi har rykket opp og spiller i 1. div i 2018.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Post Reply