Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Spillere, kamper, overganger etc.
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Gullerud »

Så negativ dette ble da :D

Til dels enig i noe men alle juniorer har enda et år på nakken, vi har hentet inn spillere som vi vet holder toppnivå i 2.div og dumpet de som underpresterte.

Og viktigst etter min mening, vi har hentet lederskikkelser.
Vi tapte mye poeng fordi ingen tok tak og ledet an forrige sesong.


GSP
Posts: 760
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 50 times
Been thanked: 46 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by GSP »

Jeg er nok også enig i at vi mangler litt i bredden, dvs jeg ønsker vel forsåvidt helst spillere inn i toppsjiktet, gjerne en forsvarer ihvertfall. Samtidig skal vi ikke stikke under en stol at vi nok vil være betydelig bedre som lag, rett og slett fordi laget vil ha en helt annen treningsbakgrunn og mulighet til å få samspillet til å sitte. Klubben har delvis signalisert at de er ute etter en midtbanespiller til, Marius Hagen er uttalt ønsket av Kent Bergersen, men han sa også i samme intervju at stallen da nærmet seg å være satt. Om det betyr at evt flere forsterkninger etter det må finansieres eksternt betyr det også at det bør være spillere som går inn og direkte forsterker en 11'r. Blir ikke overrasket om det dukker opp noen mot slutten av overgangsperioden.

PS: litt off-topic, men det ryktes om at Brumunddal sliter stort med økonomien, og visstnok ikke har råd til å ha på undervarmen på Sveum. Skal visst ikke ha trent utendørs enda.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Gullerud »

PS: litt off-topic, men det ryktes om at Brumunddal sliter stort med økonomien, og visstnok ikke har råd til å ha på undervarmen på Sveum. Skal visst ikke ha trent utendørs enda.
Kjører forbi dette hølet hver dag og kan bekrefte at det er full aktivitet på oppvarmet bane, dessverre..


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by rusk »

Er nok enige med de som er skeptiske til om dette er et lag som tar oss tilbake til 1.divisjon. Det ser for tynt ut totalt sett og det er for mange usikkerhetsmomenter. Selvsagt ser det bedre ut enn i januar i fjor, men som andre har nevnt, det skulle da bare mangle.

Helt bakerst så har Holst til gode å ta steget til å bli en stabil keeper. Det er på tide han går fra å være talent og til å prestere for alvor. Jendal fremsto som en spennende keepertype, men har selvsagt mye å lære.

I forsvar ser det litt for tynt ut dessverre. Yabre er nødt til å være den lederen han er hentet for å være. Ødegaard og Karlsen vurderer jeg som jevne i kampen om den andre stopperplassen. Håper begge har løftet seg i løpet av vinteren. På backplass er det vel to modøler som regjerer. Begge holder 2.div-nivå, men bør opp et knepp om man skal kjempe om opprykk. Bak disse 5 nevnte er det tynt. Skremmende tynt.

Midtbane/angrep: mange navn, mange spørsmålstegn. Spesielt lengst fremme er jeg spent på hva vi ender opp med. Mye ansvar ser ut til å hvile på Jagne. Han var enorm i fjor, men har vel aldri før i sin karriere vist noe lignende. Så kommer den store utfordringen. Sett opp en firer(?) på midtbana som fungerer. Jeg er veldig spent på hvordan Bergersen løser den. Føler vi har en haug av spillere som trives best på kanten. Får vi noe bruk for dem?

Blir spennende å se i treningskampene. Noen som har noen formening om hva slags formasjon det satses på i år?


anonymous1918
Site Admin
Posts: 368
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by anonymous1918 »

Bergersen antydet vel at 4-4-2 var utgangspunktet foran denne sesongen under det åpne møtet på Gregers. Men ut ifra spillermatrialet som finnes i klubben synes jeg 4-2-3-1 virker mest passende. Jagne alene på topp med Rønning bak seg. Leliuga og Blaka/HLO på kantene. Ivar Sollie Rønning har banket inn goaler på dette nivået og nivået over før, så han har jeg store forventinger til. Mulig han også spiller spiss i en del kamper.

I en 4-4-2 ser jeg kun Semou som sikkert kort sentralt på midten. Rønning er jo en meget offensiv spiller, noe som gir enda mer defensivt ansvar på Semou. Ser for meg at det kan bli litt ubalansert på midten i jevne kamper. Håper virkelig Kenta gir Haidar en sjanse til. Haidar - Semou sentralt høres på papiret kruttsterkt ut.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by rusk »

martin wrote:Bergersen antydet vel at 4-4-2 var utgangspunktet foran denne sesongen under det åpne møtet på Gregers. Men ut ifra spillermatrialet som finnes i klubben synes jeg 4-2-3-1 virker mest passende. Jagne alene på topp med Rønning bak seg. Leliuga og Blaka/HLO på kantene. Ivar Sollie Rønning har banket inn goaler på dette nivået og nivået over før, så han har jeg store forventinger til. Mulig han også spiller spiss i en del kamper.

I en 4-4-2 ser jeg kun Semou som sikkert kort sentralt på midten. Rønning er jo en meget offensiv spiller, noe som gir enda mer defensivt ansvar på Semou. Ser for meg at det kan bli litt ubalansert på midten i jevne kamper. Håper virkelig Kenta gir Haidar en sjanse til. Haidar - Semou sentralt høres på papiret kruttsterkt ut.
Jeg er helt enig med deg. Skrev vel litt om dette på det gamle forumet. 4-2-3-1 fremstår som er svært aktuelt alternativ sett ut fra spillerstallen. I tillegg til Leliuga og Blaka/HLO, så har du også Aasand og Mbamba som liker å løpe langs krittet. Spørsmålet er hvorvidt Jagne klarer jobben på topp. Han må være i stand til å skape litt selv, evt holde ball frem til Rønning og kantene kommer frem. Jeg er også enig i dine vurderinger rundt Haidar. Til tross for en litt skuffende sesong sett under ett, så hadde han noen kamper mot slutten som var veldig bra. Uansett formasjon så trenger vi noen på midten som kan strø pasninger.

Bra tiltak med nytt forum forresten!


bakken
Posts: 4
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:09 pm

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by bakken »

https://www.youtube.com/watch?v=ad5ZD9GLtHQ

Her er noen higlights av kamma aktuelle marius hagen.
Spilt 3 sesonger i 1.div og i superettan. Har spilt fast i samtlige klubber han har vært i.
Tillegg har han scoret 6 mål på 35 kamper i 2.div Molde 2 og NFK.
Slet med skader store deler av sist sesong, men startet alle han var tilgjenlig for i kbk 3.plass obosligaen.
En spiller som hører hjemme på et høyere nivå, men i og med den trøblete 2015 sesongen mtp skader kan dette fort skje.
Han engasjerer seg også i klubbene han spiller i.

http://www.nrk.no/mr/marius-hagen-i-kbk ... 1.12406185

mvh kompis og kamma supporter , bakken


anonymous1918
Site Admin
Posts: 368
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by anonymous1918 »

Takk for fin post bakken! Virker som en ganske komplett midtbanespiller ut i fra den videoen, uten at jeg skal gå i den etterhvert berømte Youtube-fella. En ballvinner med pasningsfot. Han gjorde det godt på HamKam-trening og vi vet jo allerede at Kenta har han øverst på lista. Han har vel også fått kontraktstilbud skal vi tro Nrk Sogn og fjordane. Spennende!


bakken
Posts: 4
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:09 pm

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by bakken »

Takk for det.
Nei, men statsa sier vel sitt.
Tror han forventer heltidsstilling i klubben


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by rusk »

bakken wrote:Takk for det.
Nei, men statsa sier vel sitt.
Tror han forventer heltidsstilling i klubben
Ittno problem. Bare han tåler et jævla lavt lønnstrinn! :D


Post Reply