Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
BVegard_
Posts: 10
Joined: Sat Aug 06, 2022 10:29 am
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2022

Post by BVegard_ »

Primus wrote: Thu Aug 11, 2022 8:28 am
Så fremt det er på riktig side av loven ja, ikke alltid vært det.

At ikke alle lever fullstendig A4 er helt greit, men tenkte mer på innflytelsen det har på resten av gruppa hvis det er én eller flere bajaser i spillergruppa(typ feks Brann 2021). Ville du for eksempel hatt Vegard Forren inn? Utvilsomt god nok backup, men medfører så jævla mye utenomsportslig rot, at det ikke er verdt det.
Jeg tenker at folk lever godt med at MP tar seg en bytur og spiser en kebab så lenge han leverer mål. Alle andre faktorer blir for hypotetisk for meg. Håper og tror vi slipper å ta stilling til det.


levken
Posts: 52
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by levken »

Quadrophenia wrote: Wed Aug 10, 2022 9:32 pm Og nå er Marcus visstnok klar. Hva tror dere?
Hadde du spurt for et par uker siden ville jeg vært utrolig skeptisk. Men nå, og særlig etter rapportene fra de siste treningene, sier jeg kjør på. Tror han kan være akkurat det vi trenger for å plukke noen flere trepoengere.


kimpi
Posts: 42
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:14 pm
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by kimpi »

BVegard_ wrote: Thu Aug 11, 2022 9:57 am
Primus wrote: Thu Aug 11, 2022 8:28 am
Så fremt det er på riktig side av loven ja, ikke alltid vært det.

At ikke alle lever fullstendig A4 er helt greit, men tenkte mer på innflytelsen det har på resten av gruppa hvis det er én eller flere bajaser i spillergruppa(typ feks Brann 2021). Ville du for eksempel hatt Vegard Forren inn? Utvilsomt god nok backup, men medfører så jævla mye utenomsportslig rot, at det ikke er verdt det.
Jeg tenker at folk lever godt med at MP tar seg en bytur og spiser en kebab så lenge han leverer mål. Alle andre faktorer blir for hypotetisk for meg. Håper og tror vi slipper å ta stilling til det.
Nå tenker du på MP isolert sett og ikke hva slags påvirkning han har på gruppa. Vi har slik jeg har oppfattet det en veldig god garderobe nå. Håper Jacob er flink til å bevare det med sitt lederskap.

Håper for Marcus sin del at han tar de rette valgene, uansett hvilke valg han har tatt tidligere i livet er det alltid mulig å forbedre seg - og ikke bare ta til takke med at folk må ta meg for den jeg er.

Utover det ser jeg bare positivt på dette. Han er en goalgetter. Kan komme inn og vippe/snu kampen. Skaper mye engasjement. Så dette kan bli en skikkelig solskinnshistorie så lenge hodet er på rett plass og kroppen hans tåler det.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

kimpi wrote: Thu Aug 11, 2022 11:38 am
BVegard_ wrote: Thu Aug 11, 2022 9:57 am
Primus wrote: Thu Aug 11, 2022 8:28 am
Så fremt det er på riktig side av loven ja, ikke alltid vært det.

At ikke alle lever fullstendig A4 er helt greit, men tenkte mer på innflytelsen det har på resten av gruppa hvis det er én eller flere bajaser i spillergruppa(typ feks Brann 2021). Ville du for eksempel hatt Vegard Forren inn? Utvilsomt god nok backup, men medfører så jævla mye utenomsportslig rot, at det ikke er verdt det.
Jeg tenker at folk lever godt med at MP tar seg en bytur og spiser en kebab så lenge han leverer mål. Alle andre faktorer blir for hypotetisk for meg. Håper og tror vi slipper å ta stilling til det.
Nå tenker du på MP isolert sett og ikke hva slags påvirkning han har på gruppa. Vi har slik jeg har oppfattet det en veldig god garderobe nå. Håper Jacob er flink til å bevare det med sitt lederskap.

Håper for Marcus sin del at han tar de rette valgene, uansett hvilke valg han har tatt tidligere i livet er det alltid mulig å forbedre seg - og ikke bare ta til takke med at folk må ta meg for den jeg er.

Utover det ser jeg bare positivt på dette. Han er en goalgetter. Kan komme inn og vippe/snu kampen. Skaper mye engasjement. Så dette kan bli en skikkelig solskinnshistorie så lenge hodet er på rett plass og kroppen hans tåler det.
Visstnok har Marcus trent med Magnus Nilsen siden januar og hatt kontakt med Michelsen omtrent like lenge. De vet nok godt hva de får, både mtp fysisk form og mtp miljø. Marcus har alltid vært veldig seriøs på felt og under kamper, det har vært fritiden som har vært problematisk, men regner med at Olsen og Michelsen har vært veldig tydelige på hva som forventes der. Det her er jo hans absolutt siste sjanse til å få spilletid og gjøre et inntrykk (samt tjene penger) på høyere fotballnivå så det er opp til han å levere. Råskapen i boks tror jeg fortsatt er der også får vi håpe kroppen kommer i bra fysisk forfatning etterhvert.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Ham-Kam jager Eirik Schulze fra Start:

https://www.h-a.no/2022/sport/hamkam-ha ... -kontrakt/

Veldig riktig type i vår spillestil. Hardtarbeidende og med veldig bra fysikk. Har også levert mye målpoeng, også på høyeste nivå. Ikke levert ekstremt bra i Start de siste to sesongene, men tror det har vært vanskelig å levere stabilt der. Er vel ikke perfekt i en ballbesittende spillestil heller.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
StåhlOgBetong
Posts: 31
Joined: Fri Jan 07, 2022 10:18 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by StåhlOgBetong »

Start har lagt inn bud på Bjørn Martin Kristensen. Står at flere klubber er interesserte. Kan være Kamma er en av de.


kimpi
Posts: 42
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:14 pm
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by kimpi »

Usannsynlig at vi kan snappe lehne olsen foran lsk?


StåhlOgBetong
Posts: 31
Joined: Fri Jan 07, 2022 10:18 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by StåhlOgBetong »

Med Brøndby på banen også er nok ikke lønningene store nok på Hamar. Spørs hvor mye han savner Moelven og kort reisevei...


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Overganger 2022

Post by Top Dog »

Litt av spørsmålet om MP er jo også hva alternativet er. Og per nå ser jeg få bedre alternativer. MP er tross alt en god spiss, han har alt å tape på å prestere dårlig, og enormt å vinne. Mange ES-klubber er på spissjakt. Jeg var skeptisk før sesongen og er det fremdeles, men tenker at man må spørre seg hva alternativene er, og ha i mente at hvis man vil slippe røret til Pedersen, er nok dette det beste tidspunktet i karrieren hans å hente ham på.


Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Bushy »

Glad jeg ikke holder pusten for nyheter...

Er det fult av spillere på prøvespill om dagen som ikke kommer frem i avisa, eller er det helt dødt? tiden tikker dessverre fort


Post Reply