Brann - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
LaFlame
Posts: 41
Joined: Mon Dec 20, 2021 2:24 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Brann - Ham-Kam

Post by LaFlame »

Ny bortematch, etter en halvdårlig prestasjon i Trondheim. Hvis vi har samme intensitet og energi, som vi hadde siste 10 minuttene i Trondheim kan det bli et bra resultat. Håper vi stiller 3-4-3 enn 3-5-2 da vi blir altfor passive og lave i den formasjonen.

Norheim er suspendert og Sjølstad fortsatt usikker, det ligger fort an til at Rogers får sin første start i Eliteserien for oss. Eventuelt kan vi starte Kongsro bak, men etter hans opptreden på Intility håper jeg vi hovedsaklig bruker han på vingbacken der styrkene hans kommer mer til sin rett.

For øvrig interessant å se analytiker Chris Blyth på Twitter skryte av Kurtovic sine bidrag denne sesongen, da han ofte er en spiller som kan være til frustrasjon for min del.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Brann - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

LaFlame wrote: Wed Apr 17, 2024 11:03 am Ny bortematch, etter en halvdårlig prestasjon i Trondheim. Hvis vi har samme intensitet og energi, som vi hadde siste 10 minuttene i Trondheim kan det bli et bra resultat. Håper vi stiller 3-4-3 enn 3-5-2 da vi blir altfor passive og lave i den formasjonen.

Norheim er suspendert og Sjølstad fortsatt usikker, det ligger fort an til at Rogers får sin første start i Eliteserien for oss. Eventuelt kan vi starte Kongsro bak, men etter hans opptreden på Intility håper jeg vi hovedsaklig bruker han på vingbacken der styrkene hans kommer mer til sin rett.

For øvrig interessant å se analytiker Chris Blyth på Twitter skryte av Kurtovic sine bidrag denne sesongen, da han ofte er en spiller som kan være til frustrasjon for min del.
Ja, Kurtovic kan være frustrerende å se på iblant, men han har noen interessante aspekter ved spillet sitt. Tallene viser at han er en bedre ballvinner enn ryktet sitt. Tror det kan ha med å gjøre at han sjelden er nede og sklitakler eller hopper inn i dueller, men at han heller vinner baller gjennom å leses spillet. Ser han ofte plukker opp andreballer f.eks. Et punkt han dog må bli bedre på her, sammen med resten av midtbanen spesielt er å dekke rommet utenfor 16-meteren. Alle 3 målene vi har sluppet inn sålangt i år har kommet fra det rommet der. Offensivt har han veldig mange pasninger i lengderetning og mange såkalte "shot assist", altså pasninger som leder til skudd. Her skulle jeg dog ønske han fikk enda flere målpoeng, men det er kanskje på gang da forhåpentligvis.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rogar
Posts: 1
Joined: Wed Apr 17, 2024 1:05 pm

Re: Brann - Ham-Kam

Post by rogar »

HA-sporten tipper følgende HamKam-lag (3-5-2):

Marcus Sandberg - Sam Rogers, Luc Mares, Brynjar Bjarnason - Gard Simenstad, Oliver Kjærgaard, William Kurtovic, Kristian Lønstad Onsrud, Vidar Ari Jónsson - Pål Kirkevold, Niklas Ødegård

Hvis HA treffer på lagoppstillingen sin, ser det vel ut som man prøver seg på en 3-4-3 variant i dag.

Håper det er en ordentlig fandenivoldsk gjeng som går ut på matta. Det skal gjøre vondt å møte Kamma!


camaradas
Posts: 44
Joined: Sat Feb 04, 2023 1:27 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Brann - Ham-Kam

Post by camaradas »

Virker som Dent og Michelsen har hører min bønn. Simenstad har litt trøkk i kastene sine💪


Utafor
Posts: 44
Joined: Sun Apr 29, 2018 10:42 pm
Been thanked: 6 times

Re: Brann - Ham-Kam

Post by Utafor »

Nok et hederlig tap samtidig som Odd slår Molde borte. Alle mann til Briskeby på søndag!


HCK
Posts: 1
Joined: Wed Apr 17, 2024 7:51 pm

Re: Brann - Ham-Kam

Post by HCK »

Nå må det snart gjøres noe med dette laget. Eneste vi gjør er å spille i forsvar, feilpasninger og lage frispark så fort vi er i angrep.
Veit at vi har hatt hard motstand de første kampene, men må jo gjøres et forsøk.
Blir ikke mange poeng og hente denne sesongen hvis dette skal fortsette.
Bedre å tape en kamp hvis man viser at man har prøvd og få med seg noe annet en et 0-0 resultat.


camaradas
Posts: 44
Joined: Sat Feb 04, 2023 1:27 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Brann - Ham-Kam

Post by camaradas »

Synes dette var ganske bra. Skaper noen store, men dessverre uten uttelling. Noe å bygge videre på, men må bli litt skarpere offensivt


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Brann - Ham-Kam

Post by GSP »

I tre kamper har vi gjort en god innsats, men også vært helt avhengig av marginer for å ha hatt en sjanse til å ta poeng. Fremover kommer det nå kamper der vi må vise at vi også kan gjøre det på egenhånd. Personlig har jeg full tro på at det kommer til å skje, jeg sa før sesongstart at vi fort kan ha 1 poeng etter både 4 og 5 kamper, uten at vi har vært ræva av den grunn. Med unntak av avslutninga mot KFUM syns jeg det stemmer ganske bra.

Ellers; det har vært etterlyst lange innkast som "funker". Det syns jeg vi så litt mer av i dag. Det kan bli kamp om den høyre vingback-posisjonen fremover, Simenstad gjorde en god kamp og var sammen med Rogers kanskje de to beste i dag.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
SpellSpar
Posts: 91
Joined: Fri Nov 18, 2022 11:18 am
Has thanked: 30 times
Been thanked: 17 times

Re: Brann - Ham-Kam

Post by SpellSpar »

Skal man se på den lyse siden så ligger vi vel 1 poeng foran fjoråret? Hvis man ser på tilsvarende kamper og bytter ut KFUM med VIF. Og spillet har tidvis vært greit. Vurderte å skrive bra, men 1 mål på 4 kamper blir vel aldri bra.
Godset blir som spådd tidligere en veldig viktig kamp. De har klart å slå KFUM og RBK, noe vi ikke klarte, men samtidig røk de 0-4 mot Molde. Etter det venter 2 bortekamper, ikke helt ideelt, samtidig som det skal (forhåpentligvis) spilles 3 cupkamper på like mange uker. Men til gjengjeld blir det godt med 2 hjemmekamper på rad når vi kommer til slutten av oktober (Sarp og KBK).
Jeg vet systemet settes opp etter hvem vi møter, men jeg føler at det å spille Udahl i form hadde vært bra med tanke på å score litt flere mål. Gitt at vi faktisk klarer å skape noen sjanser da.

Bare å møte opp på søndag, og supert at Storhamar begynner så sent at folk kan rekke begge.


Post Reply