På Hamkam.no står Dunn på spillelista.
Mener han ikke sto der for noen uker siden.
Har han presentert så bra at de har signert ham?
Han har isåfall virkelig fortjent kontrakt.
Archange Defringan Mondouo står der også, noe nytt om han?
Sesongen 2024
-
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 60 times
Re: Sesongen 2024
Alan Cole med proffkontrakt en drøy måned etter han fylte 16. Sønn til Raufoss-legenden Albert Cole, noe som betyr at to av de største heltene på den andre sida nå har unga sine i Ham-Kam, i og med at Linnea Holmsveen Moen på damelaget er dattera til Kai Erik Moen
Unge Cole har for øvrig sett spennende ut, litt "utydelig" i bevegelsene, men dæven for en fysikk!
Unge Cole har for øvrig sett spennende ut, litt "utydelig" i bevegelsene, men dæven for en fysikk!
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 136 times
Vet du hvorfor Emil Øverby ikke har skrevet kontrakt?GSP wrote: ↑Thu Jun 13, 2024 11:15 pm Alan Cole med proffkontrakt en drøy måned etter han fylte 16. Sønn til Raufoss-legenden Albert Cole, noe som betyr at to av de største heltene på den andre sida nå har unga sine i Ham-Kam, i og med at Linnea Holmsveen Moen på damelaget er dattera til Kai Erik Moen
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
-
Må vel først og fremst være fordi det er først i år han virkelig har stått frem. Så vil jeg tro det jobbes med saken, han trente med a-laget igjen i dag. Vet han har vært tilknyttet noe sånn privat akademi-greier tidligere, vet ikke om det også kan ha noe med saken å gjøre. Uansett, ut i fra det han har prestert i år bør vi ikke vente for lenge!
Skuffende avslutning på sesongen. Ender opp med å holde plassen på målforskjell som så ganske fjernt ut for 5-6 runder siden. Viktigste av alt er naturligvis ny Eliteseriesesong neste år, men føler det var en veldig god mulighet for en 7-8 plass som glapp
En grei sesong, alt tatt i betrakting! Kjedelig avslutning på sesongen, hvor gutta virka å være tommere og tommere.. 34 mål skåra, hvor 12 av disse er i to kamper (7-1 mot sarp og 5-0 mot Lillestrøm). Det ga oss det ekstra poenget målforskjell er. Straffen Udahl alltid setter på senhøsten ekstremt viktig i år igjen. Dette er marginer som absolutt ikke er garanterte.
Synes man har gjort mye bra, men at høstens antiklimatiske avslutning skyldes for dårlig dybde i laget. Man har ikke nok spillere som kan komme inn å prege kampbilde eller gi fornuftig rotasjon av lag. F eks ville det gjort stor forskjell for oss å ha Opsahl hele sesongen, da det var tydelig at Rogers som 5. stopper i vår og kun 4 stoppere i høst gjorde oss svake.
Heldigvis har klubben bygd seg opp med sportssjef og scouting nettverk denne sesongen - som gjør at det er lov å håpe på frukter denne vinteren. Det er vi rett og slett avhengig av.
Synes man har gjort mye bra, men at høstens antiklimatiske avslutning skyldes for dårlig dybde i laget. Man har ikke nok spillere som kan komme inn å prege kampbilde eller gi fornuftig rotasjon av lag. F eks ville det gjort stor forskjell for oss å ha Opsahl hele sesongen, da det var tydelig at Rogers som 5. stopper i vår og kun 4 stoppere i høst gjorde oss svake.
Heldigvis har klubben bygd seg opp med sportssjef og scouting nettverk denne sesongen - som gjør at det er lov å håpe på frukter denne vinteren. Det er vi rett og slett avhengig av.
Ja, de har en jobb å gjøre nå, Jakob, Jørgen, styret med fler. Håper daglig leder og assistenttrener er på plass kjapt, eller hvis det drøyer litt at det i hvert fall ikke hemmer oss noe med tanke på spillerlogistikk.
Kurtovic er ute av planene allerede og det samme vil sikkert gjelde flere av de på utgående/lån (Kongsro, Onsrud, Jónsson, Nilsson, Ofkir og Johnsgård). Kanskje et par-tre andre også er aktuelle for andre klubber. Så det skal definitivt hentes spillere i vinter. Det positive er at vi virker å være i gang med arbeidet allerede.
For neste sesong håper jeg på et litt 'bedre' kampoppsett, den starten vi fikk i år var hårete med et nyopprykka KFUM, Molde hjemme, Brann og RBK borte. Sykt å tenke på at vi faktisk gikk helt til runde 8 før den første seieren kom.
Kurtovic er ute av planene allerede og det samme vil sikkert gjelde flere av de på utgående/lån (Kongsro, Onsrud, Jónsson, Nilsson, Ofkir og Johnsgård). Kanskje et par-tre andre også er aktuelle for andre klubber. Så det skal definitivt hentes spillere i vinter. Det positive er at vi virker å være i gang med arbeidet allerede.
For neste sesong håper jeg på et litt 'bedre' kampoppsett, den starten vi fikk i år var hårete med et nyopprykka KFUM, Molde hjemme, Brann og RBK borte. Sykt å tenke på at vi faktisk gikk helt til runde 8 før den første seieren kom.
Det må hentes i vinter det er helt klart. Kirka er ferdig, Mawa er skada og Udahl passer ikke inn i spillestilen - som vi må fortsette å dyrke. Ofkir inn? Vi trenger fart på topp, det var lett å se hvilke dimensjon Mawa(!) tilførte laget når han fikk stokket beina.
Så syns jeg det snakkes for lite om hvor lite vingbackene involveres fremover i banen. Høyresiden er jo null trussel. Kongsro har gjort en fin sesong isolert sett, men det ender stort sett i tamme innlegg?? Etterlyser litt uforutsigbarhet, skjære innover, overlapp, veggspill, hardt inn langs bakken. Alt annet enn å alltid slå vekk ballen med kjedelige innsvingere.
Vi har noen gode midtbanespillere men synes det lugger veldig alt for ofte. Det blir mye løping i mellom i gjennvinningsfasen og lite presisjon når vi skal ta overganger. Øverst på ønskelista mi, etter en hurtig spiss, er en midtbanegeneral som har et godt blikk, pasningsfot og som våger å gå på skudd.
Så syns jeg det snakkes for lite om hvor lite vingbackene involveres fremover i banen. Høyresiden er jo null trussel. Kongsro har gjort en fin sesong isolert sett, men det ender stort sett i tamme innlegg?? Etterlyser litt uforutsigbarhet, skjære innover, overlapp, veggspill, hardt inn langs bakken. Alt annet enn å alltid slå vekk ballen med kjedelige innsvingere.
Vi har noen gode midtbanespillere men synes det lugger veldig alt for ofte. Det blir mye løping i mellom i gjennvinningsfasen og lite presisjon når vi skal ta overganger. Øverst på ønskelista mi, etter en hurtig spiss, er en midtbanegeneral som har et godt blikk, pasningsfot og som våger å gå på skudd.
-
Etter kampen i går har jeg ett ønske, og det er en Scott Brown/Kasey Wehrman-aktig type. Irrelevant hvor på banen han spiller (selv om slike spillere gjerne spiller på midtbanen), poenget er at vi åpenbart mangler den spilleren som tupper medspillerne i ræva når det trengs, den spilleren du ikke tør å se i øya når du kommer inn i garderoben etter en opptreden som den i går. Det er helt greit at plassen var sikret, men det er som ble levert i går var faktisk helt uakseptabelt. Det er ikke ofte jeg står og skjeller ut Kamma fra tribuna, men i går var jeg altså så forbanna at det ikke var noe poeng i å forsøke og holde igjen en gang.
Det koker faktisk litt fortsatt.
Det koker faktisk litt fortsatt.
"There's no room for dick heads..." Skulle helst hatt likandes fyr med disse egenskapene. Savner Kristian Eriksen der, altså. (Jeg mener for øvrig faktisk også at a-landslaget kunne ha trengt han)GSP wrote: ↑Mon Dec 02, 2024 9:37 pmen Scott Brown/Kasey Wehrman-aktig type. Irrelevant hvor på banen han spiller (selv om slike spillere gjerne spiller på midtbanen), poenget er at vi åpenbart mangler den spilleren som tupper medspillerne i ræva når det trengs, den spilleren du ikke tør å se i øya når du kommer inn i garderoben etter en opptreden som den i går.