Tromsø - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
SpellSpar
Has thanked: 44 times
Been thanked: 34 times

Tromsø - Ham-Kam

Post by SpellSpar »

Søndag 3.11, avspark 17:00, Romsaa arena

På papiret nok en jevn kamp. Tromsø er 3 poeng og 3 plasser bak oss på tabellen. De røk på en 4-0 i Bergen på søndag, men før det hadde de to hederlige uavgjort mot Glimt og RBK, en seier over Sandefjord og et 5-3 tap mot Molde.
Vi bør (?) gå inn mot kampen med lave skuldre etter 3 poeng mot KBK og sikra plass. Kanskje får vi se litt mer av unggutta framover, nå som andrelaget er ferdig med sin sesong og vi kan tillate oss å eksperimentere litt. Ikke at vi skal begynne å ta lett på ting mot gode motstandere de siste 4 kampene, og det hadde jo vært fint å ha noe (7. plass) å spille om når vi møter KFUM i siste kamp.
Tromsø stilte med følgende lag mot Brann: Haugaard, Barry (Jenssen), Guddal, Skjærvik (Vådebu), Paintsill (Cornic), Edvardsson, Yttergård Jenssen, Hjertø-Dahl (Antonsen), Norheim, Romsaas (Christensen), Erlien. Etter hva jeg har lest om kampen leverte de egentlig en ok prestasjon og at det sto 3-0 etter en time var ikke helt fortjent, Brann var effektive.

Sørås må stå over med gule kort, Kurtovic eller Johnsgård inn? Ofkir bør bli klar, var visst bare noen ømme ribbein. Gonstad er tilbake fra utlån, men er ikke spilleberettiget. Alan Cole og Olav Mengshoel er i U16-troppen til EM-kvalifiseringskampene som starter 5.11, så da blir det vel neppe noe Tromsø-tur på de. Bjarnason bør starte etter en solid prestasjon mot KBK.

Ellers sparkes runden i gang lørdag 18:00 da Viking tar i mot Sandefjord.
På søndag er det følgende kamper 17:00:
Fredrikstad-Kristiansund
KFUM-Sarpsborg
Lillestrøm-Haugesund
Molde-Glimt
Odd-Brann
Rosenborg-Godset (19:15)
Mange åpne kamper her som kan gå alle veier.

VI ER GRØNNE
VI ER HVITE
VI ER HAMAR-KAM

ZuperEngR
Has thanked: 26 times
Been thanked: 4 times

Re: Tromsø - Ham-Kam

Post by ZuperEngR »

Hei. Jeg er fra Hamar, en plass på Hedmarken, som forøvrig også omfatter Løten, Stange og Ringsaker. Der bryr vi oss ikke om sannsynlighetsberegninger fra tellesentraler og lignende. Noen kaller oss pessimister, men egentlig er vi bare litt forsiktige realister. Og kanskje en smule negative til tider.

Det er faktisk en realistisk (les: ikke heelt urelastisk) sjanse for nedrykk! Hvis vi tenker at Odd er fortapt nederst, og heller fokuserer på LSK og Haugesund - så er det ikke utenkelig at de kan finne på å vinne tre av sine fire siste kamper. I en av de fire kampene møtes de to lagene, og det er i dag. De som taper har fortsatt ok muligheter til å vinne de tre siste.

Med andre ord kan de gå forbi oss, hvis vi taper alle de fire siste. Og gjør vi det har også de fem lagene under oss en god mulighet til å gå forbi. Ja, det skal veldig mye til, men det er tross alt HamKam det er snakk om her. Mer overraskende ting har skjedd i HamKam-historien.

(Jeg tror ikke at det kommer til å skje, men før vi har tatt minst ett poeng til så føler jeg meg ikke mer enn 70 prosent trygg.) :lol:

GSP
Has thanked: 56 times
Been thanked: 60 times

Post by GSP »

I perioder i dag hadde jeg veldig trua på at ZuperEngR kom til å være med i neste runde med "Åndenes Makt" :mrgreen:

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
JanErik
Has thanked: 23 times
Been thanked: 6 times

Post by JanErik »

Nordheim har beste brystkassa på Hedmarken

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 136 times

Post by Quadrophenia »

Moses Mawa med 5 mål på siste 10. Betyr det 15 mål neste sesong da?

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP

Post by GSP »

Har bare kontrakt til sommer'n, så; 7?

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 136 times

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Mon Nov 04, 2024 9:33 pm Har bare kontrakt til sommer'n, så; 7?
Sommeren 2026 så 7 fram til sommeren og salg for 15 mill til Bursakonyaerdoganspor.

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP

Post by GSP »

Jaggu! Mente det var frem til sommeren jeg, men så feil kan man ta! :mrgreen:

ZuperEngR
Has thanked: 26 times
Been thanked: 4 times

Post by ZuperEngR »

GSP wrote: Sun Nov 03, 2024 7:11 pm I perioder i dag hadde jeg veldig trua på at ZuperEngR kom til å være med i neste runde med "Åndenes Makt" :mrgreen:
Endte ikke SÅ langt unna, til slutt... :shock:

Post Reply