HamKam - Nardo

Spillere, kamper, overganger etc.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

HamKam - Nardo

Post by rusk »

Ny hjemmekamp lørdag 30. juli kl 14 når bydelsklubben Nardo kommer på besøk. I fjor havnet de ett poeng over oss til slutt og i år ligger de likt med oss p.t. De tre siste oppgjørene lagene imellom har endt med uavgjort, senest 1-1 i Trondheim i vår i en kamp Kamma burde avgjort(hørt den før?). Bli derfor ikke overrasket om morgendagens kamp blir av det jevne slaget resultatmessig. Forhåpentligvis kan våre gutter dra i land en trepoenger.

Opprykkstoget har gått, så man må finne andre interessante målsettinger for laget nå. Ingen grunn til å være kjipe og tenke en kamp av gangen nå. En liten kikk på terminlista viser at de neste 6 kampene inneholder 4 hjemmekamper og 3 lokaloppgjør mot andre Hedmarkslag, herunder muligheten til en revansj for 0-5 tapet mot Elverum. Skal vi satse på en skikkelig seiersrekke og 18 poeng i banken? :D


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: HamKam - Nardo

Post by Quadrophenia »

rusk wrote:Ny hjemmekamp lørdag 30. juli kl 14 når bydelsklubben Nardo kommer på besøk. I fjor havnet de ett poeng over oss til slutt og i år ligger de likt med oss p.t. De tre siste oppgjørene lagene imellom har endt med uavgjort, senest 1-1 i Trondheim i vår i en kamp Kamma burde avgjort(hørt den før?). Bli derfor ikke overrasket om morgendagens kamp blir av det jevne slaget resultatmessig. Forhåpentligvis kan våre gutter dra i land en trepoenger.

Opprykkstoget har gått, så man må finne andre interessante målsettinger for laget nå. Ingen grunn til å være kjipe og tenke en kamp av gangen nå. En liten kikk på terminlista viser at de neste 6 kampene inneholder 4 hjemmekamper og 3 lokaloppgjør mot andre Hedmarkslag, herunder muligheten til en revansj for 0-5 tapet mot Elverum. Skal vi satse på en skikkelig seiersrekke og 18 poeng i banken? :D
Ja! Å få gode resultater nå og kanskje havne på 2.plass med en luke ned til resten er faktisk veldig viktig. Ikke bare er det æren, men det sender signaler til sponsorer, potensielle spillere og nåværende spillere om at vi er inne i en positiv bølge og at vi ikke tenker å slutte med det neste sesong. I tillegg håper jeg vi for første gang på lenge slår Dala i begge oppgjørene og viser hvem som er storebror og at vi revansjerer Elverum-tapet og viser at vi har et like så godt, hvis ikke bedre, potensialet enn de.

Når det kommer til morgendagen tror jeg det blir en jevn og tøff match. Nardo er et ålreit fotballag. Men det skal nevnes at de har mistet sin toppskårer, kaptein og viktigste spiller Magnus "Pojjo" Aasarød til Kjelsås og at de har tapt de 2 siste kampene. Jeg tror på seier her.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: HamKam - Nardo

Post by mr.fixit »

Det at Marius starter i dag sier litt om troppen... Spent på hvordan startelleveren ser ut neste helg. Marius Hagen blir borte på mandag, HLO borte og muligens Rytis... Midtskogen inn?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: HamKam - Nardo

Post by Quadrophenia »

Deilig seier! Jeg fikk jo ikke sett matchen, men forstod det slik at Jagne var knallgod (endelig i form), at Marius Hagen hadde en verdig avskjed og at Nordli nok engang var skapende. Riktig?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: HamKam - Nardo

Post by mr.fixit »

Quadrophenia wrote:Deilig seier! Jeg fikk jo ikke sett matchen, men forstod det slik at Jagne var knallgod (endelig i form), at Marius Hagen hadde en verdig avskjed og at Nordli nok engang var skapende. Riktig?

Topp tre for meg idag: 8, 17 og 14. Marius Hagen gjorde seg ikke bort han heller, HA omtaler han som banens gigant. Det synes jeg er en grei overdrivelse. Trivelig dag på Briskeby!


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Nardo

Post by rusk »

mr.fixit wrote:Det at Marius starter i dag sier litt om troppen... Spent på hvordan startelleveren ser ut neste helg. Marius Hagen blir borte på mandag, HLO borte og muligens Rytis... Midtskogen inn?
Så lenge Hagen selv ville starte og det var greit for Åsane, så er det vel bare dumt å ikke bruke han? Med en Hagen inn og en Hagen ut, så tror jeg vi går sånn noenlunde i balanse :D Det er vel også den mest sannsynlige løsningen på midtbana neste helg og.

Bra gjennomført kamp i dag. Kontrollert seier mot et meget tamt Nardo. Jagne blir BB basert på sine 2 mål i tillegg til at han var aktiv gjennom hele kampen. For øvrig enig i at Dahle og Nordli var bra. I det hele tatt mange som var bra i dag. Forsvaret hadde jo stålkontroll, Semou og Hagen dominerte sentralt og jeg synes også Blaka var ganske frisk i dag.

Synd ikke flere enn 490 tok veien, men satser på tredobling til neste hjemmekamp!


Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: HamKam - Nardo

Post by Gullerud »

Fornøyd med at Dahle og Blaka endelig begynner å finne formen, begge gir jernet også i det defensive.
Virker som om Knappen virkelig har klart å tenne en gnist, det skal han ha ros for!

Det er herlig tenning på treningen om dagen, det at folk snakker sammen, backer hverandre og holder medspillere på tå hev er noe vi ikke har sett på veldig veldig lenge.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Nardo

Post by rusk »

Gullerud wrote:Fornøyd med at Dahle og Blaka endelig begynner å finne formen, begge gir jernet også i det defensive.
Virker som om Knappen virkelig har klart å tenne en gnist, det skal han ha ros for!

Det er herlig tenning på treningen om dagen, det at folk snakker sammen, backer hverandre og holder medspillere på tå hev er noe vi ikke har sett på veldig veldig lenge.
Høres jo veldig bra ut! Det å ha skikkelig lagfølelse og en slags indrejustis som sørger for at nivået holdes har det føltes som om man har manglet i noen år. Flott å se spillere som ligger nede med kramper etter å ha jobbet utrettelig, men bare tøyer de ut og fortsetter videre frem til de får bytte.


User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: HamKam - Nardo

Post by mr.fixit »

rusk wrote:
mr.fixit wrote:Det at Marius starter i dag sier litt om troppen... Spent på hvordan startelleveren ser ut neste helg. Marius Hagen blir borte på mandag, HLO borte og muligens Rytis... Midtskogen inn?
Så lenge Hagen selv ville starte og det var greit for Åsane, så er det vel bare dumt å ikke bruke han? Med en Hagen inn og en Hagen ut, så tror jeg vi går sånn noenlunde i balanse :D Det er vel også den mest sannsynlige løsningen på midtbana neste helg og.

Bra gjennomført kamp i dag. Kontrollert seier mot et meget tamt Nardo. Jagne blir BB basert på sine 2 mål i tillegg til at han var aktiv gjennom hele kampen. For øvrig enig i at Dahle og Nordli var bra. I det hele tatt mange som var bra i dag. Forsvaret hadde jo stålkontroll, Semou og Hagen dominerte sentralt og jeg synes også Blaka var ganske frisk i dag.

Synd ikke flere enn 490 tok veien, men satser på tredobling til neste hjemmekamp!

Joda, M Hagen leverte han, ingen problem. Men sånn som status er i HamKam nå så må vi jo spille med de spillerne som vil være her og bygge noe... Var ikke akkurat livsviktig med 3poeng idag. Og det at vi da ikke har noe bedre alternativ enn en som ikke skal være med oss lenger til å spille fra start sier noe om hvor syltynn troppen er. Truls tilbake neste helg selvfølgelig.


Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: HamKam - Nardo

Post by Gullerud »

Noen som vet hvordan det gikk med Semou?


Post Reply