Overganger vinter 2016/2017

Spillere, kamper, overganger etc.
bim

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by bim »

Så siden alle mener at en fotballspiller er bra, er jeg da nødt til å mene akkurat det samme? Jeg sier jeg har sett Nordlie i et par kamper og jeg ble desverre ikke overbegeistret. Riktignok ikke i de kampene han fikk mest skryt, men i et par kamper. Er juniorer som Nordli og Aasand fredet fra enhver kritikk? Utifra den elveren Quadrophenia presenterer, er det for meg tydelig at det er Nordli og Aasand som peker seg ut som de svakeste punktene. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det reageres så til de grader på at jeg er tvilende til at to juniorer vil være gode nok til å være FØRSTEvalget. Jeg mener det kanskje er bedre å få inn en høyrefotet kantspiller til, slik at ikke altfor mye press ligger på skuldrene til unge Nordli.

Dere ønsker å rykke opp gjør dere ikke? Vi er fortsatt en 2. divisjonsklubb.

Jeg vil se Ham-Kam i Eliteserien og da vil jeg ha spillere som kan være gode nok til å spille i Eliteserien. Og da mener jeg det minimum må være 1. divisjons nivå på spillerne i startellveren. Ikke brukbrart 3. div nivå. Franck Semou er for eksempel ikke guds gave til fotballen han heller, og da kan vi ikke forvente at han alene skal kunne dra laget opp til 1. divisjon og gjerne til Eliteserien på kortest mulig tid. Er det noe jeg hater, så er det spillere som får klippekort ene og alene fordi dem passer inn en eller annen satsnings modell. Nordli kan muligens være bedre enn det jeg tror, men jeg har mine tvil. På samme måte som jeg tviler på at Martin Ødegaard noen gang blir noe særlig mer enn en Tippeliga spiller, selv om det ikke ville gjort noe om jeg tar feil.

Det andre jeg har skrevet, handler lite om Nordlie. Jeg tror det er spillere i distriktet på nivå 4 og nivå 5 som jeg tror kunne hatt like mye – om ikke mer – å bidra med i a-stallen. Når det er sagt, så vet jeg ikke om de ville være gode nok til å dra klubben opp til Eliteserien. Men som sagt, det gjør ikke noe om jeg tar feil.

Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
GSP
Has thanked: 56 times
Been thanked: 60 times

Post by GSP »

Jeg sliter litt med å følge tankerekka di bim, men jeg kan si for min egen del; jeg tror det er større sjans for at Nordli blir en av de viktigste spillerne våre enn at han faller igjennom.

Så får vi se i oktober hva fasiten blir :mrgreen:

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post by rusk »

På ingen måte, bim. Det er helt legitimt å ha egne meninger om spillere. Det er heller ikke noen som har reagert "til de grader" på din skepsis til Nordli og Aasand. Du fikk to saklige svar fra henholdsvis Corrales og meg om Nordli, og deretter smeller du ut en lang harang om det totale talentarbeidet i Kamma hvor du hevder både det ene og det andre om hvorfor noen får tillit og andre ikke. Totalt udokumentert selvsagt. Jeg skjønner ikke helt hvor det kom fra i en relativt kortfattet diskusjon om nivået på juniorene i årets stall.

Jeg synes grunnlaget ditt for å hevde at Nordli ikke holder mål er for tynt, og jeg skjønner ikke hvor denne klippekort-argumentasjonen din kommer fra. Hvem har disse klippekortene?

bim

Post by bim »

Jeg er vell ikke så imponert av talentarbeidet til Ham-Kam da, og synes det hauses opp i media. Det er mye som har irritert meg de siste årene.

Uansett, Cordero er klar. Jeg er optimistisk og har trua.

rusk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post by rusk »

bim wrote:Jeg er vell ikke så imponert av talentarbeidet til Ham-Kam da, og synes det hauses opp i media. Det er mye som har irritert meg de siste årene.

Uansett, Cordero er klar. Jeg er optimistisk og har trua.
Kunne fortsatt vært interessant å få noe mer kjøtt på beinet vedrørende påstandene om klippekort og seleksjon basert på alle andre kriterier enn de sportslige, men det er kanskje enklere å slenge ut noen påstander enn å bygge opp under de....

Jeg har for øvrig også trua på en bra sesong, men tror dessverre det er et par lag som står bedre rustet enn oss. Får man flyten fra sesongstart er det imidlertid en sjanse.

Heis
Site Admin
Has thanked: 31 times
Been thanked: 18 times

Post by Heis »

bim wrote:Team 2004 var vell et initiativ fra Ham-Kam sin side med Knut Hagen i spissen, som samlet de beste spillerne født rundt 87-90 i distriktet. .
Team 2004 var et initiativ som omfattet de som var på juniornivå og klare til å ta steget inn i seniorfotballen i 2004. Med andre ord 85-86 generasjonen. Dette har jeg relativt direkte kilder på, for jeg var med på et par samlinger før jeg selv la skoa på hylla.

bim

Post by bim »

Heis wrote: Team 2004 var et initiativ som omfattet de som var på juniornivå og klare til å ta steget inn i seniorfotballen i 2004. Med andre ord 85-86 generasjonen. Dette har jeg relativt direkte kilder på, for jeg var med på et par samlinger før jeg selv la skoa på hylla.
Stemmer sikkert det. Men jeg kan garantere deg at det er spillere født 89/90 som har vært med på et lignende opplegg. Jeg har vært å sett på en finalekamp mellom Ham-Kam og Grei på Briskeby, med spillere fra blant annet Ham-Kam, Brummundal, Ottestad, Stange og Moelv. Det laget ble ledet av Knut Hagen. Dette var mens vi var på smågutt nivå. Jeg var med på et par samlinger selv.

Trequartista

Post by Trequartista »

Har vært kjørt flere slike Team grupper. Team 2004 som dere nevner, men også Team 2008 og Team 2012. Alle 90-tallskullene har vært innom slike samlinger

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 137 times

Post by Quadrophenia »

Stallen ser ganske så komplett ut og vi har følgende spillere på kontrakt i 2017:
  • Keepere:
    Lukasz Jarosinski (ny), 28 år, Polen
    Lars Jendal, 17 år, Norge

Forsvar:
    Midtstoppere:
    Francois Yabre, 25 år, Burkina Faso
    Ruben Alegre (ny), 26 år, Spania
    Marius Bratberg Lund, 19 år, Norge

Backer:
    Nicholas Mickelson, 17 år, Norge
    Truls Jevne Hagen, 29 år, Norge
    Juan Manuel Cordero (ny), 23 år, Spania
    John Anders Rise, 28 år, Norge

Midtbane:
    Petter Vaagan Moen (ny), 33 år, Norge
    Simen Bolkan Nordli, 17 år, Norge
    Franck Semou, 24 år, Danmark
    Ole Erik Midtskogen, 22 år (?), Norge
    Markus Solbakken, 16 år, Norge
    Sander Eng Strand, 15 år, Norge
    Mathias Pedersen Aasand, 18 år, Norge

Angrep:
    Kevin Beugré (ny), 24 år, Elfenbenskysten
    Ivar Sollie Rønning, 23 år, Norge
    Valentin Blaka, 20 år, Norge
    Mikkel Gran Frankmo, 18 år, Norge
20 mann, 13 fra Hedmark, 6 forskjellige nasjonaliteter og med en gjennomsnittsalder på 22,1 år.
Last edited by Quadrophenia on Wed Feb 08, 2017 4:34 pm, edited 1 time in total.

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Been thanked: 2 times

Post by Corrales »

Fin oversikt! Er likevel litt usikker på hvorvidt Cordero og Semou i grunnen er så veldig norske!

Post Reply