Så siden alle mener at en fotballspiller er bra, er jeg da nødt til å mene akkurat det samme? Jeg sier jeg har sett Nordlie i et par kamper og jeg ble desverre ikke overbegeistret. Riktignok ikke i de kampene han fikk mest skryt, men i et par kamper. Er juniorer som Nordli og Aasand fredet fra enhver kritikk? Utifra den elveren Quadrophenia presenterer, er det for meg tydelig at det er Nordli og Aasand som peker seg ut som de svakeste punktene. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det reageres så til de grader på at jeg er tvilende til at to juniorer vil være gode nok til å være FØRSTEvalget. Jeg mener det kanskje er bedre å få inn en høyrefotet kantspiller til, slik at ikke altfor mye press ligger på skuldrene til unge Nordli.
Dere ønsker å rykke opp gjør dere ikke? Vi er fortsatt en 2. divisjonsklubb.
Jeg vil se Ham-Kam i Eliteserien og da vil jeg ha spillere som kan være gode nok til å spille i Eliteserien. Og da mener jeg det minimum må være 1. divisjons nivå på spillerne i startellveren. Ikke brukbrart 3. div nivå. Franck Semou er for eksempel ikke guds gave til fotballen han heller, og da kan vi ikke forvente at han alene skal kunne dra laget opp til 1. divisjon og gjerne til Eliteserien på kortest mulig tid. Er det noe jeg hater, så er det spillere som får klippekort ene og alene fordi dem passer inn en eller annen satsnings modell. Nordli kan muligens være bedre enn det jeg tror, men jeg har mine tvil. På samme måte som jeg tviler på at Martin Ødegaard noen gang blir noe særlig mer enn en Tippeliga spiller, selv om det ikke ville gjort noe om jeg tar feil.
Det andre jeg har skrevet, handler lite om Nordlie. Jeg tror det er spillere i distriktet på nivå 4 og nivå 5 som jeg tror kunne hatt like mye – om ikke mer – å bidra med i a-stallen. Når det er sagt, så vet jeg ikke om de ville være gode nok til å dra klubben opp til Eliteserien. Men som sagt, det gjør ikke noe om jeg tar feil.
Overganger vinter 2016/2017
-
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 60 times
Re: Overganger vinter 2016/2017
Jeg sliter litt med å følge tankerekka di bim, men jeg kan si for min egen del; jeg tror det er større sjans for at Nordli blir en av de viktigste spillerne våre enn at han faller igjennom.
Så får vi se i oktober hva fasiten blir
Så får vi se i oktober hva fasiten blir
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
På ingen måte, bim. Det er helt legitimt å ha egne meninger om spillere. Det er heller ikke noen som har reagert "til de grader" på din skepsis til Nordli og Aasand. Du fikk to saklige svar fra henholdsvis Corrales og meg om Nordli, og deretter smeller du ut en lang harang om det totale talentarbeidet i Kamma hvor du hevder både det ene og det andre om hvorfor noen får tillit og andre ikke. Totalt udokumentert selvsagt. Jeg skjønner ikke helt hvor det kom fra i en relativt kortfattet diskusjon om nivået på juniorene i årets stall.
Jeg synes grunnlaget ditt for å hevde at Nordli ikke holder mål er for tynt, og jeg skjønner ikke hvor denne klippekort-argumentasjonen din kommer fra. Hvem har disse klippekortene?
Jeg synes grunnlaget ditt for å hevde at Nordli ikke holder mål er for tynt, og jeg skjønner ikke hvor denne klippekort-argumentasjonen din kommer fra. Hvem har disse klippekortene?
Jeg er vell ikke så imponert av talentarbeidet til Ham-Kam da, og synes det hauses opp i media. Det er mye som har irritert meg de siste årene.
Uansett, Cordero er klar. Jeg er optimistisk og har trua.
Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Kunne fortsatt vært interessant å få noe mer kjøtt på beinet vedrørende påstandene om klippekort og seleksjon basert på alle andre kriterier enn de sportslige, men det er kanskje enklere å slenge ut noen påstander enn å bygge opp under de....bim wrote:Jeg er vell ikke så imponert av talentarbeidet til Ham-Kam da, og synes det hauses opp i media. Det er mye som har irritert meg de siste årene.
Jeg har for øvrig også trua på en bra sesong, men tror dessverre det er et par lag som står bedre rustet enn oss. Får man flyten fra sesongstart er det imidlertid en sjanse.
-
- Site Admin
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 18 times
Team 2004 var et initiativ som omfattet de som var på juniornivå og klare til å ta steget inn i seniorfotballen i 2004. Med andre ord 85-86 generasjonen. Dette har jeg relativt direkte kilder på, for jeg var med på et par samlinger før jeg selv la skoa på hylla.bim wrote:Team 2004 var vell et initiativ fra Ham-Kam sin side med Knut Hagen i spissen, som samlet de beste spillerne født rundt 87-90 i distriktet. .
Stemmer sikkert det. Men jeg kan garantere deg at det er spillere født 89/90 som har vært med på et lignende opplegg. Jeg har vært å sett på en finalekamp mellom Ham-Kam og Grei på Briskeby, med spillere fra blant annet Ham-Kam, Brummundal, Ottestad, Stange og Moelv. Det laget ble ledet av Knut Hagen. Dette var mens vi var på smågutt nivå. Jeg var med på et par samlinger selv.Heis wrote: Team 2004 var et initiativ som omfattet de som var på juniornivå og klare til å ta steget inn i seniorfotballen i 2004. Med andre ord 85-86 generasjonen. Dette har jeg relativt direkte kilder på, for jeg var med på et par samlinger før jeg selv la skoa på hylla.
Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
-
Har vært kjørt flere slike Team grupper. Team 2004 som dere nevner, men også Team 2008 og Team 2012. Alle 90-tallskullene har vært innom slike samlinger
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 137 times
Stallen ser ganske så komplett ut og vi har følgende spillere på kontrakt i 2017:
- Keepere:
Lukasz Jarosinski (ny), 28 år, Polen
Lars Jendal, 17 år, Norge
Forsvar:
Midtstoppere:
Francois Yabre, 25 år, Burkina Faso
Ruben Alegre (ny), 26 år, Spania
Marius Bratberg Lund, 19 år, Norge
Backer:
Nicholas Mickelson, 17 år, Norge
Truls Jevne Hagen, 29 år, Norge
Juan Manuel Cordero (ny), 23 år, Spania
John Anders Rise, 28 år, Norge
Midtbane:
Petter Vaagan Moen (ny), 33 år, Norge
Simen Bolkan Nordli, 17 år, Norge
Franck Semou, 24 år, Danmark
Ole Erik Midtskogen, 22 år (?), Norge
Markus Solbakken, 16 år, Norge
Sander Eng Strand, 15 år, Norge
Mathias Pedersen Aasand, 18 år, Norge
Angrep:
Kevin Beugré (ny), 24 år, Elfenbenskysten
Ivar Sollie Rønning, 23 år, Norge
Valentin Blaka, 20 år, Norge
Mikkel Gran Frankmo, 18 år, Norge
Last edited by Quadrophenia on Wed Feb 08, 2017 4:34 pm, edited 1 time in total.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Fin oversikt! Er likevel litt usikker på hvorvidt Cordero og Semou i grunnen er så veldig norske!