Overganger vinter 2016/2017

Spillere, kamper, overganger etc.
Trequartista
Posts: 5
Joined: Fri Jan 22, 2016 8:14 pm

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Trequartista »

Noen som har hørt noe om Petter Vaagan Moen? Er det noe interesse fra Kamma rundt han?


GSP
Posts: 760
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 50 times
Been thanked: 46 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by GSP »

Husker ikke navnet på han montenegrineren, men der var det uansett arbeidstillatelse som var problemet.

HVIS Petter Vaagan Moen skulle være aktuell har klubben en stor jobb med å få til ei pakke for både han og hustruen. Hun spiller håndball, og har spilt under Arne Sendstad i Oppsal. Skulle hun være aktuell for Storhamar Håndball hadde det kanskje vært mulig å få til noe. Det ville isåfall vært en boost for både klubben og oss som supportere!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Corrales »

GSP wrote:Det ville isåfall vært en boost for både klubben og oss som supportere!
En slik signering som virkelig ville skapt blest og signalisert at man mener alvor med oppryksambisjoner. Samtidig som man ville fått en spiller med lang erfaring fra høyere nivå som garantert vil kunne fungere som en viktig veileder for alle de spennende unguttene som er på vei opp. Vil garantert sette standarden i gruppen i forbindelse med hva som kreves av seriøsitet og dedikasjon i forhold for å lykkes.

Samtidig så må det selvfølgelig være aktuelt for Vaagan Moen selv med samboer. Vil garantert koste en del penger og en signering som utvilsomt vil kreve ekstern finansiering. Men man kan jo tillate seg å drømme! Ville vært fantastisk.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 90 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Mener han har nylig blitt eller skal bli pappa ganske så snart også så ikke umulig at det trekker de til Hedmarken. Mener jeg har hørt han har kontrakt ut neste år med Godset, men, nå får de en ny trener så da er det mulig at han vil rydde opp litt og da er ikke en mann over 30 som sitter mest på benken den vanskeligste å kaste ut. Hadde vært fin å ha sentralt med Semou eller ute til venstre.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Corrales »

Jagne ferdig i Kamma. Skal visst være av familiære årsaker. Personlig er jeg litt usikker på hva jeg synees om det. På den ene siden mister man en spiller som på sitt beste holder et veldig høyt nivå. Samtidig ble det stilt noen spørsmålstegn om holdningene hans, og han hadde en del problemer med skader. Synes derfor det ikke er helt krise å miste han, men er likevel dumt at man også denne sesongen mister en nøkkelspiller etter endt sesong. Man er avhengig av å finne en svært god erstatter. Jeg ser HA nevner Kevin Begure (Hønefoss). Er i tvil om hvorvidt denne spilleren er realistisk å hente, men hvis det skulle være muligheter så stiller jeg meg svært positiv til han.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 90 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote:Jagne ferdig i Kamma. Skal visst være av familiære årsaker. Personlig er jeg litt usikker på hva jeg synees om det. På den ene siden mister man en spiller som på sitt beste holder et veldig høyt nivå. Samtidig ble det stilt noen spørsmålstegn om holdningene hans, og han hadde en del problemer med skader. Synes derfor det ikke er helt krise å miste han, men er likevel dumt at man også denne sesongen mister en nøkkelspiller etter endt sesong. Man er avhengig av å finne en svært god erstatter. Jeg ser HA nevner Kevin Begure (Hønefoss). Er i tvil om hvorvidt denne spilleren er realistisk å hente, men hvis det skulle være muligheter så stiller jeg meg svært positiv til han.
De siste årene har Ham-Kam hatt spisser innom som har vært krevende typer som har gjort valg utenfor fotballbanen som har vært lite taktiske. Abiodun, Marcus Pedersen, Børmark By, Ajeti og nå Jagne. Jeg skulle ønske Kamma var en klubb som kunne takle og få det beste ut av slike "uortodokse" idrettsmenn. Godset (forøvrig som eneste klubb) har f.eks klart å takle M.Pedersen på en glimrende måte og han har blomstret i klubben. Jeg vet ikke hva de har gjort med han, men det har ihvertfall fungert. Nå skal det sies at jobben med å takle ulike personlighetstyper er utfordrende. Og spesielt når de er av den ekstreme sorten. Det krever tett oppfølging og kan kreve mye ressurser. Derfor vil jeg ikke klandre klubben da våre knappe ressurser benyttes på andre ting.

Men når vi først kvitter oss med Jagne tenker jeg det er synd, men helt ok. Her viser Knappen veldig tydelig hvilken mentalitet han ønsker i spillergruppen og han blir gjort til et eksempel.

Som erstatter ønsker jeg meg en som har levert i 2.div tidligere. Rønning var en perfekt signering sånn sett.

Den halvtroverdige twitterkontoen Sillyseason Norge nevner at Kamma har tre mulige erstattere:

- Kevin Bosse Elie Beugre, Hønefoss. 24 år. Fra Elfenbenskysten. Som nevnt i H-A. Toppskårer i vår avdeling med 21 mål (sålangt) . Tjener visstnok veldig godt i Hønefoss og vil nok prøve seg på et høyere nivå så jeg vil anse det som lite sannsynlig.

- Markus Naglestad, Fram Larvik 25 år. Er toppskårer i 2.div, avd. 2 med 23 mål (sålangt), som trolig er den sterkeste 2.div-avdelingen i år. Ble toppskårer i sin avdeling også i fjor også, da for middelmådige Gjøvik. En riktig måltyv som hadde vært svært bra å få inn, men er etablert med kone som har jobb i Larvik. Ganske så usannsynlig det også.

- Fabian Stensrud Ness, Moss. 23 år. Har putta 17 mål (sålangt) for Moss som rykker ned fra avdeling.4. Han vil trolig bort fra Moss, men Sogndal er rapportert å ha interesse for spilleren. Hvis vi er raskt ute kan det kanskje være aktuelt.

Jeg vil også legge til noen navn her:

- Sindre Mauritz Hansen, Asker. 22 år. I tredjedivisjon i fjor putta han 38 (!) mål på 25 kamper og har fulgt opp det i år med 17 mål i avdeling. 4. Asker ser ut til å klare seg såvidt, men han kan kanskje lokkes bort uansett. Knallsterk statistikk på gutten.

- Amund Bolingmo Vingelen, Strindheim. 22 år. Har levert 12 mål i år for Strindheim som rykker ned med god margin. Går på lærerhøyskolen i Trondheim så kanskje han kan lokkes ned til å fullføre på Hamar?

- David Tavakoli, Skeid. 24 år. 20 mål for Skeid og toppskårer i avd.1. Tror kontrakten hans går ut nå så det er verdt et forsøk? Han er sikkert lei Tom Nordlie nå.

- Johnny Per Buduson. 25 år. Skeid. 20 mål for Skeid i år han også.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by rusk »

En liten nedtur med Jagne ut, men som corrales så har også jeg litt blandede følelser. Men nå er det avklart, så da får vi se videre for han må erstattes. Det bør jo frigis noen lønnskroner gjennom dette, så man skulle tro det gir muligheter for å hente kvalitet. Beugre tror jeg hadde vært en super spiller. Målfarlig og rask bakromsspiss som kunne fungert bra med Rønning. Personlig har jeg dessverre litt vondt for å se hvordan vi skal lokke han hit. De øvrige på lista til quadrophenia kjenner jeg lite til, men virker å være noen spennende navn.

Kanskje dette gir litt inspirasjon for Blaka slik at han tar et steg til foran neste sesong og kan etablere seg på laget? Han har jo også en del kvaliteter som passer godt inn, men er litt for veik og litt for ujevn.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Corrales »

Hødd og Sjølstad rykka ned. Kan han være aktuell for en retur nå som han forhåpentligvis ser at Kamma er på riktig vei? Jeg har ikke sett en eneste kamp av han i år, men har registrert at han i det minste har spilt fast på Hødd. Personlig ser jeg gjerne at han returnerer. Noen som har noen tanker rundt Emil Dahle? Personlig er jeg helt klar på at han ingen måte har levert som forventet til han denne sesongen, men hvis det er økonomisk forsvarlig så ser jeg gjerne at vi prøver å signere han til neste sesong. Karriereutviklingen hans har ikke gått som forventet, men han har så voldsomt mye i seg at jeg synes vi innenfor rimelighetens grenser bør signere han.

Hva så med Franck Semou? Er vi sikre på at han fortsetter? Jeg er klar over at han har kontrakt neste år, men vet ikke hvorvidt denne voldsepisoden forandrer noe sak? Jeg skal på ingen måte komme med ubegrunnede spekulasoner, men må også tillate meg å si at saken er noe merkverdig.

Er det forøvrig ferie på Briskeby om dagen? Skulle gjerne sett at man signerte opp typer som TJH og Rise relativt fort for å få dette ut av verden.
Last edited by Corrales on Sun Oct 30, 2016 4:52 pm, edited 1 time in total.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 90 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote:Hødd og Sjølstad rykka ned. Kan han være aktuell for en retur nå som han forhåpentligvis ser at Kamma er på riktig vei? Jeg har ikke sett en eneste kamp av han i år, men har registrert at han i det minste har spilt fast på Hødd. Personlig ser jeg gjerne at han returnerer. Noen som har noen tanker rundt Emil Dahle? Personlig er jeg helt klart på at han ingen måte har levert som forventet til han denne sesongen, men hvis det er økonomisk forsvarlig så ser jeg gjerne at vi prøver å signere han til neste sesong. Karriereutviklingen hans har ikke gått som forventet, men han har så voldsomt mye i seg at jeg synes vi innenfor rimelighetens grenser bør signere han.

Hva så med Franck Semou? Er vi sikre på at han fortsetter? Jeg er klar over at han har kontrakt neste år, men vet ikke hvorvidt denne voldsepisoden forandrer noe sak? Jeg skal på ingen måte komme med ubegrunnede spekulasoner, men må også tillate meg å si at saken er noe merkverdig.

Er det forøvrig ferie på Briskeby om dagen? Skulle gjerne sett at man signerte opp typer som TJH og Rise relativt fort for å få dette ut av verden.
Sjølstad som ving eller sentral midtbane?

Ellers ening angående Dahle. Han har kvaliteter som kan vippe tette kamper i vår favør. Tror også han vokser på at vi møter litt bedre motstand neste år.

Jeg føler meg ganske sikker på at Semou fortsetter, det samme med Rises og TJH.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote:
Sjølstad som ving eller sentral midtbane?
Tenker kanskje at han kan fungere greit sammen med Semou sentralt på midten. Vet ikke hvorvidt de komplementerer hverandre godt, men på papiret høres det spennende ut. Så kan man ha Kristoffer Hagen og Solbakken (hvis han ikke flytter) i bakhånd. Tenker at Kristoffer Hagen kan være et slags tredjevalg både som stopper og på midten.


Post Reply