HamKam - Brumunddal

Spillere, kamper, overganger etc.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

HamKam - Brumunddal

Post by rusk »

Full av entusiasme og positivitet, så smeller jeg til med en kamptråd foran neste helg. Håper det blir litt engasjement her inne igjen. Har liksom ikke vært det helt store volumet av brukere de siste åra, men de som har bidratt i trådene leverer til M+(undertegnede ikke inkludert) :D

Kamma-Dala begynner jo å bli noe av en lokal klassiker, og statistikken i siste 3 møter på Briskeby viser 1-1-1. I fjor var gutta knusende overlegne i hjemmeoppgjøret slik at vi i alle fall slapp den ydmykelsen i en skuffende sesong. Siden den gang har mye skjedd i begge klubber, og mens Dala synes å være noe svekket, så synes Kamma å være styrket. Det er ikke bare basert på åpningskampen til Kamma, men hele sesongoppkjøringen. For å være helt ærlig, så skal Kamma spiller for spiller være såpass mye bedre enn Dala at dette skal ende med en H. Men så var det dette med at hver kamp lever sitt eget liv og at det alltid er noe eget med lokaloppgjør.

Jeg regner med vi får se et uendret Kamma-lag dersom ingen skader skulle inntreffe i løpet av uka. Status på Br.dal har jeg ikke, men regner ikke med de store utskiftingene der heller. Kampforløpet regner jeg med blir at Kamma har kula og presser Br.dal fra start. Det tror jeg er Kammas plan og det tror jeg også Dala kommer til å tillate. Deres håp ligger først og fremst i å ligge kompakt defensivt og så forsøke å ta vare på de kontringer og dødballer de måtte få. Så det kan fort bli en tålmodighetsprøve. Spår mange innlegg og dueller mellom Dalas stoppere og Rønning/Midtskogen.

Virker for øvrig som Brumunddal nå har skrinlagt alle ambisjoner om å være en reell utfordrer til Kamma på Hedemarken. Er vel kanskje de økonomiske utfordringene som har satt en stopper for det.

Håper på bra vær, 2.500 tilskuere på tribuna og 3 poeng til Kamma. Resultattips: 2-0


Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: HamKam - Brumunddal

Post by Gjøkenes konge »

Midtskogen gikk av med skade i går. Er det noen som har plukket opp noen vink om dette er noe som holder ham ute en stund?


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: HamKam - Brumunddal

Post by Corrales »

rusk wrote: Tue Apr 18, 2017 7:53 pm Jeg regner med vi får se et uendret Kamma-lag dersom ingen skader skulle inntreffe i løpet av uka. Status på Br.dal har jeg ikke, men regner ikke med de store utskiftingene der heller.
Først og fremst - meget godt åpningsinnlegg. Når det gjelder Brumunddal så tror jeg de selv håper at Heier Solbakken i det minste er spilleklar igjen. Jeg kjenner dette Dalalaget relativt godt og overdriver vel ikke når jeg sier at laget har all sin styrke defensivt. Vil faktisk dra det så langt som å si at de er ganske ok på å forsvare seg og relativt vanskelig å bryte ned. Når det gjelder det offensive er det derimot så og si ingenting positivt å melde. Man har hverken spillertypene (med all respekt for Ertsås) eller den store viljen til å kunne utrette noe særlig. Jeg blir personlig svært overrasket om Dala kommer til noe særlig med målsjanser i kampen.

Som du er inne på så tror jeg at til tross for at Dala er kompakte så blir overmakten for stor i 2 x 45. Man vil tilslutt kunne klare å komme til den avgjørende muligheten som gir scoring. Hvis dette skulle skje tidlig og Brumunddal må jage kampen kan forøvrig sifrene bli ganske stygge. Brumunddal er nemlig gode på å forsvare seg når de står lavt, men mangler betydelig tempo hvis de må høyere i banen. Beugre vs. Pettersen/Ludvigsen på fart er som Bolt vs. Even Hovland.

Er forøvrig positivt at også Brumunddal fikk en god start på sesongen med 1-0 mot Kjelsås. Det at optimismen i begge klubbene er relativt god bør kunne resulterte i et svært anstendig tilskuertall. Håper de som jobber rundt klubben bruker en del tid på markedsføring av kampen i disse dager forøvrig. Det er viktig at man bidrar til å bygge litt opp forventingene til kampen og gjør en "happening" utav det. Alle oss forumdeltagere kan selvfølgelig også bidra med å promotere kampen til alle venner og bekjente.

Mens jeg har deg her - er det du som er Spahob på vgd? (Ikke at du nødvendigvis må føle deg forpliktet til å svare på dette, men har spekulert litt i om dette er samme bruker).


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Brumunddal

Post by rusk »

Ja, bra start for Brumunddal. Håper jo de holder seg i divisjonen, selv om jeg tror det kan bli vel tøft for de. Så lenge klubbene klarer å samarbeide i stedet for å ødelegge for hverandre, så er det fint med flere lokale klubber litt oppe i seriesystemet.

Det var jo ufattelig tamt det Dala hadde å by på offensivt i fjor, så om det er enda mindre giftig nå så har de et problem.

vgd begynner det å bli noen år siden jeg frekventerte gitt. Er det noe aktivitet der fortsatt? :D


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1661
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Brumunddal

Post by Quadrophenia »

Jeg var på treningskampen mot Dala før sesongen og da lå Dala veldig godt defensivt. Vi hadde vanskeligheter med å bryte ned forsvaret dems, men det skal dog nevnes at PVM var sjuk og Beugré ikke var i knallform i den kampen. Begge de to ser ut til å ha prikket formen inn til seriestart om man skal tolke utifra Askerkampen. Jeg tror vi må ha ett høyt tempo med presisjon og variasjon mellom å angripe langs kanten og i midten. Klarer vi det tror jeg vi skal slå de greit. Håper på masse folk og at folk tar turen til feltet for å synge.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 756
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: HamKam - Brumunddal

Post by GSP »

Tror laget blir det samme som sist. De som er nærmest laget er nok Blaka, Solbakken og Rise. Blaka kan være aktuell for Ivar Sollie Rønning, som har stått over noen treninger denne uka grunnet sjukdom. Åpenbart på dagens trening at Knappen forbereder seg på flere alternative kampbilder, og at Rise og Solbakken kan være aktuelle hvis det ikke blir en spesielt fysisk kamp. Sjansen uansett størst for at de samme 11 som starta sist starter nå.

Dette er en kamp jeg er noe usikker på. Spiller for spiller er denne kampen en jeg forventer seier i, og helst ganske komfortabelt. Dala-laget er et av de svakere jeg har sett på noen år, og spillere som Kristian Eriksen, Henrik Lehne Olsen og Emil Holst vil være uhyre viktig for Dala i jakten på å sikre plassen. Og, selv om dette er spillere jeg har sansen for, er det en kjensgjerning at de som kan betydelig mer fotball enn meg, og som styrer på Briskeby, mener at disse ikke er gode nok for grønnhvit. Det sier dermed også en del som styrkeforholdene mellom disse to klubbene.

Det virker som miljøet mellom klubbene er bedre enn på lenge, og dette tror jeg også Dala taper på. Når "hatet" fra deres side ikke blir så intenst forsvinner også litt av det "lille ekstra". Hvordan skal Nysæther tenne laget sitt ekstra, og være troverdig, når han også er helt tydelig på at han ønsker HamKam opp? Det eneste som gir Dala en sjanse, nemlig den ekstra intensiteten i å slå storebror, har de lagt litt fra seg. I utgangspunktet mener jeg at forskjellen på lagene så stor at vi bør kunne se lignende resultat som mot Asker. Det er bare det at det er Dala. Og klarer de å bygge seg så opp som de har gjort tidligere, ja da blir det en krigerkamp. Men vi skal fortsatt vinne!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: HamKam - Brumunddal

Post by Heis »

Grei skuring den kampen her. Drøyt 3000 på tribunen. Tidlig scoring og rødt kort i første omgang. Etter det røde blir det en ren stillingskrig. Kjedelig å se på, men 3 poeng. Bra.

Det røde kortet var unødvendig, men også litt strengt. Han sparker etter Eriksen, og det forstår jeg ærlig talt etter den hockeytaklinga. Men jeg tror ikke han treffer, og de ser ut til å gjøre opp ganske kjapt. Eriksen burde egentlig også hatt gult der.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Brumunddal

Post by rusk »

Hva skal man si a? Utviklet seg til å bli en ganske annerledes kamp enn forventet!

Det var ikke slik at Kamma kom ut av startblokka med en voldsom fart, men etter hvert fikk de bra grep om kampen og da 1-0 satt, så hadde jo allerede Midtskogen vært nære på ved 2 anledninger. Følte alt lå til rette for god trening på angrep mot etablert forsvar. Høyresida fungerte veldig bra i starten og Jevne Hagen var kreativ på midten. Så gikk jo rullegardina ned for Cordero. Er ikke noe å diskutere en gang om det var rødt. Når du sparker etter en motspiller så er det bare å tusle i garderoben.

Etter det ble det en annen kamp. Det offensive trøkket forsvant mer og Dala kom bedre med i kampen. Så vidt jeg registrerte så vasket de frem 1 sjanse i førsteomgang. Kanskje 2 om man er snill og tar med headinga over mål fra Ertsås. Synes gutta gjør en bra defensiv jobb i andre omgang med en mann mindre. Var vel kun 2 ganger det glapp, men da glapp det til gjengjeld ganske betydelig. Helmersen sin sjanse var enorm og ut fra bildene jeg har sett, så var offsiden på Granmo i beste fall tvilsom.

Men nye 3 poeng i boks og en perfekt start på sesongen. Synes den defensive kontrollen er god og man får til å legge seg litt lavere i banen uten at det blir panisk i eget felt. Nok en gang fremsto gutta som relativt sterke på dødballer. Så der har vi to ting som de siste årene har vært en utfordring som nå synes å fungere bedre.

Når det gjelder enkeltspillere, så synes jeg Alegre og Solli Rønning var et knepp over resten. Mickelson har tatt mange steg fra i fjor og så synes jeg Midtskogen kriget bra i går og var en stadig trussel mot Dala med sin fysikk.

3020 tilskuere er veldig bra! Applaus også til Banden for bra trøkk.
Nå skal jeg ikke forskuttere noe som helst, men OM Kamma skulle råke til å vinne borte mot Finnsnes, så er det første gang på 2000-tallet at vi starter med 3 strake seiere i serien…


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: HamKam - Brumunddal

Post by anonymous1918 »

Veldig bra oppmøte. Det var flere kamper i eliteserien som ikke hadde veldig mange flere tilskuere i går. Da det gjelder det røde kortet, så er det korrekt om Cordero traff Eriksen. Det som derimot er uforståelig er at Eriksen, som var totalt overtent ikke får gult etter å ha sendt Cordero på magen ut av bana.

Så er da spørsmålet om NM-kampen mot Nybergsund på onsdag gjelder under karantenen eller ikke. Jeg håper den gjør det, men tror det er skilt av og at Cordero kan spille den. Da må i såfall Cordero stå over to vanskelige kamper Finnsnes og Grorud. Evt. også mot Kjelsås.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Brumunddal

Post by rusk »

Det er rødt kort uansett om han treffer Eriksen eller ikke. Står helt tydelig i reglene. Er ikke oppe til diskusjon engang! :D


Post Reply