Finnsnes away!

Spillere, kamper, overganger etc.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Finnsnes away!

Post by Heis »

Jeg synes til tider at midbaneleddet vårt tar mye risiko når der er uavklarte situasjoner med høyt press imot. For eksempel den læfsepasningen til Solbakken som vi får et heldig frispark i situasjonen etter kunne ha blitt farlig. Når det er sagt, gjør alle unggutta en solid kamp, og Solbakken, Bratberg Lund og Mickelson skal ha all honnør for det. I tillegg fortsetter Midtskogen å imponere med mange gode ballvinninger og er flink til å holde ball høyt i banen. Nå mangler bare måla for ham. Han synes jeg har tatt mange steg.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1661
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Finnsnes away!

Post by Quadrophenia »

Før sesongen var jeg litt kritisk til Midtskogen og skjønte ikke helt hva han skulle bidra med, bortsett ifra fysikk og duellkraft på dødballer, men han har vist seg å være veldig viktig i år. God til å holde på ballen og jobber som en helt, i tillegg til duellkraften. Viktigere enn jeg trodde å ha slike typer i denne divisjonen.

Idag vinner vi på en drittbane mot et drittlag med en drittdommer. Ifjor var det nettopp i slike kamper vi tapte 2 poeng på slutten. Vi ble presset idag også, men viser karakter, disiplin og konsentrasjon på et meget godt nivå. Herlig! Nå er det toppkamp hjemme mot Grorud neste! Her må det mobiliseres.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 756
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Finnsnes away!

Post by GSP »

Jævlig artig med Marius Bratberg Lund! Ordentlig Kamma-gutt som har slitt med mange tunge skader i ung alder. Har allikevel vært tilstede på stort sett alle kampene til juniorlag/2.lag når han har vært skada og har nok brukt tida på tribuna godt; ekstremt fotballsmart! Kan ikke huske å ha sett han spesielt mye på ventrebacken tidligere, uten at det syntes noe særlig i går.

I tillegg må jeg si meg enig i de som skryter av Midtskogen. Viste i korte, små glimt i fjor at det kunne være noe spennende der, men fremsto stort sett ganske keitete og stressa. Jeg trodde han ville komme til å få spilletid i de kampene Knappen ville prioritere fysikk, mens Nordli ville spille flere av de kampene mot lag som ville legge seg bakpå. Akkurat nå tror jeg Simen må jobbe hardt for å komme inn på laget igjen faktisk! Er det forøvrig noen om vet hvor lenge han er ute?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply