HamKam - Raufoss (PÅ EUROSPORT N)

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

HamKam - Raufoss (PÅ EUROSPORT N)

Post by anonymous1918 »

En noe tidlig kamptråd, men jeg føler det er på sin plass, for her må vi mobilisere! Kampen mot Raufoss 28.mai vises på riksdekkende tv!

Dette er en stor sjanse for oss å vise at HamKam fortsatt er en toppklubb - i hvertfall utenfor banen!

Be venner, venners venner, foreldre og bestemødre! La oss fylle Briskeby!

Regner med at Tifo-gruppa har noe sjukt på g? :D


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: HamKam - Raufoss (PÅ EUROSPORT N)

Post by anonymous1918 »

Det nærmer seg! Vinner vi her har vi en luke på 8 poeng ned til Raufoss allerede etter 7 serierunder.

Håper på dette laget:

Jarosinski - Nico, Yabre, Alegre, Cordero - Hagen, Semou - PVM, Ivar, Midtskogen - Beugrè


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: HamKam - Raufoss (PÅ EUROSPORT N)

Post by Corrales »

Jeg tror ikke at det blir dette laget, men dette er laget jeg personlig håper på:

Jarosinski - Cordero - Yabre - Han gode - Riise - TJH - Semou - Midtskogen, PVM, Mickelson, Sollie Rønning.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1661
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Raufoss (PÅ EUROSPORT N)

Post by Quadrophenia »

Jeg frykter at endel blir hjemme fremfor på Brisken til denne kampen siden den går på tv. Viktig at alle kreftene i og rundt Kamma tar i et tak nå for å mobilisere. Her har vi sjansen til å vise oss frem for "hele" Norge og bevise at vi hører hjemme på et høyere nivå. Også viktig at folk møter opp på feltet. Det blir en tifo under innmarsj som absolutt set best ut med endel folk.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: HamKam - Raufoss (PÅ EUROSPORT N)

Post by Heis »

1-0 til pause og flotte bilder av blinkere og røyk rundt innmarsjen på Eurosport.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: HamKam - Raufoss (PÅ EUROSPORT N)

Post by Heis »

Herlig med 2-0. Vi gir bort mange cornere utover i andre omgang, men særlig Semou står fram og jobber og støter på nesten alt. Hagen har også en god kamp. Beugre så ut som han var het på scoring når han kom inn, men er uegoistisk når Rønning settes opp til 2-0. PVM har også en bedre dag i dag enn han har hatt til nå.


GSP
Posts: 756
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: HamKam - Raufoss (PÅ EUROSPORT N)

Post by GSP »

I dag var Kamma ordentlig gode. Punktum :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: HamKam - Raufoss (PÅ EUROSPORT N)

Post by Corrales »

GSP wrote: Sun May 28, 2017 6:28 pm I dag var Kamma ordentlig gode. Punktum :mrgreen:
Jeg skal nå likevel klare å peke på flere perioder/situasjoner i kampen hvor jeg synes man kunne opptrådt bedre. Til tross for god poengfangst så langt - så er det utvilsomt forbedringspotensiale i laget.

Det er likevel lite hensiktsmessig og bare skulle ha en negativ vinkling. I dag velger jeg derfor å fokusere på hva jeg synes Kamma gjør veldig bra i denne kampen. For det første så må jeg bare berømme laguttaket til Knappen i denne kampen. Ved å sette PVM inn sentralt fikk man se en langt mer synlig og langt bedre Mjøsas Beckham enn så langt denne sesongen. Jeg vil si at dette er den første kampen hans etter hjemkomsten hvor han tidvis dominerer. Håper for all del han brukes sentralt fremover også, for det virker ganske klart at denne rollen passer han best i 2017 all den tid han mangler litt tempo og ferdigheter 1 vs. 1 på en kant. Han har til gjengjeld den beste foten i avdelingen, en enorm spillforståelse og et overblikk som gjør han skapt for den rollen han spilte i dag.

Det var også et lurt trekk av Knappen å benke Beugre. Her fikk man både a) et mer homogent mannskap offensivt uten gratispassasjerer og b) en revansjelysten Beugre som etter innhoppet er direkte god. Kanskje var "vrakingen" det som skulle til for å gi han en liten vekker. I dag er han langt mer aggressiv i press - og starter konsekvent i rom. Klar fremgang!

Markus Solbakken leverer også en god kamp på sentrall midtbane synes jeg. I første omgang er han direkte god, og viser en herlig evne til å vite når han bør rettvende seg/når han bør slå i støtte. Teknikken er enorm - og i møte med svært fysiske Raufoss spillere gjør han det bedre enn jeg forespeilet meg i duellspillet.

I det hele tatt leverer Ham Kam en god kamp - hvor man spesielt må rose evnen til å forsvare seg på defensiv dødball. At Raufoss ikke klarer å skape en eneste målsjanse på 35 cornere (noe slikt) til tross for at de har 10 mann på 2 meter er rett og slett et resultat av vanvittig godt forsvarsspill fra Ham Kam. Under Bergersen var man ekstremt dårlige på å forsvare seg på dødball imot, men under Knappens ledelse i 2017 virker det nesten som dette heller er en styrke. At polakken er særdeles mye bedre enn Holst i feltet er selvsagt en medvirkende faktor i dette.

19 poeng på 7 kamper er en enorm start på sesongen rent poengmessig. Så gjelder det bare å stabilisere tilskuertallet nå. Dette laget fortjener et rikelig publikum.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1661
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Raufoss (PÅ EUROSPORT N)

Post by Quadrophenia »

Ja, det eneste som var skuffende i går var publikumstallet. Litt for mange som valgte tv'n. Til gjengjeld var det bra med folk og bra trøkk på feltet igår. Masse flagg opp og kul pyro. Herlig!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply