Ham-Kam - Kjelsås

Spillere, kamper, overganger etc.
Opprykk
Posts: 20
Joined: Mon Mar 28, 2016 8:08 pm

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by Opprykk »

kammavinner wrote: Sun Aug 27, 2017 5:58 pm Er det noen som så kampen og har noen ideer om hvordan Nagelstad plutselug kan bli lagets dårligste på børsen etter å ha vært ekstremt god de kampene jeg har sett han. Satt Kjelsås et grisefrimerke på han eller hadde han bare en dårlig dag ?
Veldig tendensiøst av HA å sette Naglestad 4 poeng lavere enn Midtskogen, så stor forskjell var det ikke. Så noen ganger at Naglestad burde fått en pasning, men medspillerne gjorde andre valg. Håper ikke han har blitt så cocky av kanonstarten at de andre på laget er irriterte på han.
Ellers merkelig at kamma for nte gang i år har en veldig god omgang og en skikkelig dårlig, men så lenge de vinner til slutt er det jo greit nok!


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by rusk »

rusk wrote: Skulle ikke forundre meg om de sender årets minste tropp bestående av kun juniorspillere.
Som forventet. Vålerenga 2 har vel ikke en spiller over junioralder på laget mot Alta og ligger oppskriftsmessig under. Riktignok bare med 2-0 et stykke ut i omgangen, så man kan jo ha forhåpninger om at vi fortsatt har dem på målforskjell med god margin også etter denne runden.

Men igjen kan man stille spørsmål ved hvorfor i helvete 2.lagene får lov å være med i denne serien. Da Vålerenga 2 slo Bærum i forrige runde hadde de Sandberg i mål i tillegg til at Nakkim, Näsberg, Fridjonsson, Stengel og Njie startet. Så satte de inn Kjelsrud Johansen i 2.omgang.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 85 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Mon Aug 28, 2017 7:29 pm
rusk wrote: Skulle ikke forundre meg om de sender årets minste tropp bestående av kun juniorspillere.
Som forventet. Vålerenga 2 har vel ikke en spiller over junioralder på laget mot Alta og ligger oppskriftsmessig under. Riktignok bare med 2-0 et stykke ut i omgangen, så man kan jo ha forhåpninger om at vi fortsatt har dem på målforskjell med god margin også etter denne runden.

Men igjen kan man stille spørsmål ved hvorfor i helvete 2.lagene får lov å være med i denne serien. Da Vålerenga 2 slo Bærum i forrige runde hadde de Sandberg i mål i tillegg til at Nakkim, Näsberg, Fridjonsson, Stengel og Njie startet. Så satte de inn Kjelsrud Johansen i 2.omgang.
Off-topic som bare det, men; Da må jeg stille spørsmål tilbake om hva alternativet er? 2.lagsserie der man egentlig ikke har noe å spille for? Er det en god arena for våre unge talenter som i større og større grad er i Eliteserietropper? Skal man legge ned rekruttlagene? Er det bedre? Vif2 og Odd2 har faktisk stilt ganske så like kamptropper i de fleste kampene i år, selvom det var et unntak forrige gang. Jeg synes det er grisekjett å møte andrelag jeg også, og det er absolutt ikke ideellt, men hører folk rope som du gjør hele tiden, uten at noen kommer med et fullgodt alternativ.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by rusk »

Quadrophenia wrote: Tue Aug 29, 2017 5:56 pm
rusk wrote: Mon Aug 28, 2017 7:29 pm
rusk wrote: Skulle ikke forundre meg om de sender årets minste tropp bestående av kun juniorspillere.
Som forventet. Vålerenga 2 har vel ikke en spiller over junioralder på laget mot Alta og ligger oppskriftsmessig under. Riktignok bare med 2-0 et stykke ut i omgangen, så man kan jo ha forhåpninger om at vi fortsatt har dem på målforskjell med god margin også etter denne runden.

Men igjen kan man stille spørsmål ved hvorfor i helvete 2.lagene får lov å være med i denne serien. Da Vålerenga 2 slo Bærum i forrige runde hadde de Sandberg i mål i tillegg til at Nakkim, Näsberg, Fridjonsson, Stengel og Njie startet. Så satte de inn Kjelsrud Johansen i 2.omgang.
Off-topic som bare det, men; Da må jeg stille spørsmål tilbake om hva alternativet er? 2.lagsserie der man egentlig ikke har noe å spille for? Er det en god arena for våre unge talenter som i større og større grad er i Eliteserietropper? Skal man legge ned rekruttlagene? Er det bedre? Vif2 og Odd2 har faktisk stilt ganske så like kamptropper i de fleste kampene i år, selvom det var et unntak forrige gang. Jeg synes det er grisekjett å møte andrelag jeg også, og det er absolutt ikke ideellt, men hører folk rope som du gjør hele tiden, uten at noen kommer med et fullgodt alternativ.
Nope, ingen svar på problemstillingen. Det er ikke min jobb å løse det dilemmaet :D

Men jeg synes det er håpløst at andrelag skal få lov å forkludre og potensielt avgjøre opp- og nedrykksstriden i 2.div. Hensynet til de øvrige klubbene bør gå foran matching av reserver mener jeg. Så får andre finne løsningen. Andrelagsserie funker greit for meg. Spillerne spiller for å få sjansen på A-laget. Burde være nok motivasjon i det. Så kan klubbene spytte inn bittelitt cash så de får et trofé å dele ut til vinneren. :D


Post Reply