Viking - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1660
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 121 times
Contact:

Viking - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Det nærmer seg helg og det nærmer seg tur til Stavanger. Viking hører vel ikke hjemme på dette nivået egentlig, men sportslig sett er de nok i sin svakeste periode på så lenge folk husker. Nå har de i tillegg tapt 4 på rad før de såvidt slo bunnlaget Florø hjemme i går. Jeg tror den serien gav de litt ro og selvtillit tilbake, men det er allikevel et gunstig tidspunkt å møte de.

Når det gjelder oss selv, er vi også inne i en formdupp der vi ikke har vunnet de tre siste (medregnet ranet mot Start). Vi har nå fått en ukes hvile med endel fokus på dødballer (ifølge H-A) og jeg vil tro det er en supermotivert gjeng som entrer matta på søndag. Når det gjelder laget er det endel vanskelige valg Knappen må gjøre. Forsvaret imponerte ikke mot Sogndal og spesielt Omarsson synes jeg har hatt en nedadgående kurve. Blir det han eller Brotangen? Nico er tilbake, men ikke helt matchfit. Tar han høyrebacken eller kanskje venstre? På sentral midt er Solbakken tilbake fra landslagsopphold og viste knallgod form før han dro dit. I hans fravær har Nersveen virkelig overbevist og vært blant Kamma beste i de kampene han har spilt. På vingene virker Dønnum bankers, men på den andre har Abu spilt de to siste og vært variabel, tro det eller ei. PVM, Bolkan Nordli og Midtskogen vil vel også gjerne spille her. På topp er det også usikkert. PVM startet bak Sollie Rønning nå sist, uten den store suksessen. Buduson vil gjerne spille og er Ivar egentlig i slaget? Han blir alltid byttet ut tidlig når han spiller og starter lite mtp. den egentlig svake konkurransen vi har på topp.

Jeg vet ikke helt hvilket lag jeg vil ha, men jeg føler Solbakken bør få spille på tross av Nersveens form og jeg vil gjerne ha Bolkan Nordli og Sollie Rønning på topp.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1660
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 121 times
Contact:

Re: Viking - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Det meldes at Vaagan Moen er ute med karantene, mens Zlatko Tripic er ute for Viking. Tror de svekkes mer av de enn det vi gjør. Håper på dette laget. Jaro, Jevne Hagen, Egeris, Omarsson, Renå Olsen, Dønnum, Lønstad Onsrud, Solbakken, Midtskogen, Bolkan Nordli, Sollie Rønning.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1660
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 121 times
Contact:

Re: Viking - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Tap igjen dessverre. Jaro tapte den her for oss, som Knappen var inne på. Men hvorfor ble Bolkan Nordli tatt av banen fremfor f.eks Abu?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Viking - Ham-Kam

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote: Mon Jun 25, 2018 7:35 am Tap igjen dessverre. Jaro tapte den her for oss, som Knappen var inne på. Men hvorfor ble Bolkan Nordli tatt av banen fremfor f.eks Abu?
Jeg er nok mer pro Abu enn en del andre her inne, men i dette tilfellet mener jeg at Knappen også gjorde riktig vurdering når man ser i bort fra eventuelle kvalitetsforskjeller mellom de ulike. Jeg har registrert at Emil Brotangen i Løkkapodden har gitt Bolkan Nordli merkelappen "kombinasjonsspiller". Jeg er forsåvidt enig i denne beskrivelsen og mener at Nordli kommer best til sin rett når man har et visst ballinnehav og skal styre kampene selv. Abu derimot har større ekstremferdigheter individuelt og mer gunstig i et kampbilde hvor motstander fører kampen. Med 10 mann borte mot Viking så synes jeg det lå litt i kortene at det trolig ville bli vanskelig å skape noe som et resultat av godt kombinasjonspill, men heller en kontring hvor man fikk benyttet seg av Abus fart og teknikk. Sett i ettertid så klarte man faktisk å skape et visst trøkk på Viking også med gode kombinasjoner, men det tror jeg få hadde trodd med 80 minutter igjen med 10 mann borte mot Viking.


Post Reply