Overganger 2016

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Overganger 2016

Post by Quadrophenia »

Det meldes at Simen Bolkan Nordli endelig er klar for 2016. Leif Nordlis sønn er midtbanespiller og imponerte stort for Ottestad i fjor.

http://www.hamkam.no/news/article/17qo8 ... er-er-klar

Velkommen!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2016

Post by anonymous1918 »

Siste tilskudd i troppen:

http://www.hamkam.no/news/article/17qo8 ... er-er-klar

Nordli er en spennende spiller. Ser på han som et like stort talent som Emil Sildnes var den gangen. Bra jobba av klubben.


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2016

Post by GSP »

Ajeti og Adnan Haidar spiller for Moss mot FFK i dag. Ajeti er uaktuell, og det er i grunnen helt greit, men sitter med en følelse av at vi virkelig ikke så det beste fra Haidar i fjor. Samtidig, midtbana er kanskje fylt opp? :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger 2016

Post by rusk »

Enig vedr Haidar, GSP. Det var noen glimt av gammel storhet i fjor og før signering av Nordli og Hagen så hadde jeg han fremdeles på ønskelista mi. Men nå ville det være galskap å bruke mer penger på sentrale midtbanespillere.

Og nå som det virker helt endelig at Ajeti forsvinner, så må jeg bare få si at det synes jeg er veldig gledelig. Aldri irritert meg mer over en spiller i Kamma-drakt enn over han i fjor.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2016

Post by Corrales »

Hvorfor irritere seg over Ajeti? Er forøvrig totalt uenig mtp Haidar. Jeg synes man skal legge godvilja godt til for å mene at han bidro med noe som helst. Hvis vi likevel legger til grunn at han viste noen "glimt av gammel storhet" så er likevel ikke prov på potensiale grunn nok til å resignere en relativ kostbar 26 åring. Finner en million spillere som vil kunne bidra med det samme.


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2016

Post by GSP »

Hvorfor irritere seg over Ajeti? Vel, for min del handler det om kroppspråket. En ting er hva vi ser i kamp, men han var minst like ille på treninger. Så en del treninger i fjor sommer, og bestemte meg for å telle hvor mange ganger han brukte kroppen eller kjeften til å fortelle medspillere hvor mye de gjorde galt. I løpet av en spilløkt, på ca 20-30 minutter hadde han 27 (!) negative kommentarer eller tydelig kroppspråk-bevegelser til medspillerne sine. La oss si da, at de har fire sånne økter i uka. Da er det godt over 100 ganger det, som andre HamKam-spillere får høre at de er for dårlige. Hver uke. Til slutt begynner du å tro på det vet du. En spiller som Mathias Aasand hadde skuldre høyt over øra hver gang han spilte med Ajeti. En utrolig god 2. divisjonsspiller hvis du kun ser på det tekniske, men det er andre ting enn det som teller også, tross alt. Når du bruker kjeft på med- og motspillere på en måte som gjør at fotografene fra HA, som sitter ned på bana og hører alt, syns det er flaut og pinlig, er du ikke den typen HamKam trenger hvis man skal komme seg tilbake til rollen som ledende i Innlandet, et sted folk vil sende de beste talentene og foreldre vil sende unga sine på kamp.

Selvfølgelig er det usikkert om CH leverer på samme måte, men om han så leverer halvparten så mange mål blir jeg ikke overrasket om HamKam som lag vil score flere mål enn i fjor. Det er en helt annen atmosfære på treninger nå enn det var noen gang etter han kom inn i fjor. Det er greit at det skal smelle litt innimellom, men i fjor var det mye dårlig stemning, rett og slett.

Angående Haidar er jeg enig i at det ikke kunne være aktuelt å fortsette med samme lønn, så den vurderinga er grei altså. Jeg bare tror at hvis han hadde valgt å gå med på et lønnskutt og fortsette i grønnhvit hadde vi fått sett betydelig mer av hva han er kapabel til i år.

EDIT: Ajeti har forøvrig scora for Moss mot FFK, og såvidt jeg kan skjønne ser det ut som Moss er det klart beste laget i den kampen.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger 2016

Post by rusk »

Min oppfatning av Ajeti er helt sammenfallende med GSP sin. Jeg har ikke vært på treninger, men det du beskriver er sammenfallende med det jeg har fått fortalt fra folk tett på klubben. For meg har det uansett vært nok å se han i aksjon i kamp. Fremstår som en usedvanlig usympatisk type både overfor med- og motspillere. Jeg er motstander av kortsiktig sportslig suksess på bekostning av alt jeg mener ligger i begrepene fair play og det å opptre som et forbilde. Så jeg er usedvanlig godt fornøyd med at hans opphold i klubben ble av den kortvarige sorten.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger 2016

Post by Quadrophenia »

Jeg har tidligere forsvart Ajeti fordi han kommer fra en annen kultur og er en annen type enn den norske snille gutten som gjør som han blir fortalt. At han oppfører seg slik og ødelegger harmonien på den måte er selvfølgelig helt uakseptabelt og da er han ikke verdt å satse på. Der stiller jeg meg bak Kenta. Jeg har dog vanvittig lyst til at Kamma skal rykke opp og har derfor sett meg blind på hans fotballtalent og evne til å score mål.

Men når det skal sies tror jeg Ajeti er en slik type som trenger en trener som han virkelig respekterer for å passe inn og prestere. Dette tror jeg ikke Kenta var. Jeg mener ikke at han skal ta noen skyld for Ajetis spesielle personlighet, men jeg håper han kan lære av dette til neste gang han møter en krevende mennesketype som skal prestere i en gruppe.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2016

Post by Corrales »

Greit nok det. Jeg får bare lene meg på beskrivelsene til GSP om hvordan han har opptrått på trening og lignende. Hvis han virkelig er så ødeleggene for miljøet som det skisseres så er også jeg enig i at det kanskje var for det beste at han ikke spiller videre i Ham Kam.

Når det er sagt så synes jeg det likevel på generelt grunnlag at det må være rom (og behov) for spillere med sterke personligheter. At man stiller krav til seg selv og medspillere er bare positivt. Om dette resulterer i en utblåsning her og der så ser jeg ikke på det som negativt. Likgyldige spillere er det verste man kan ha. Synes eksempelvis en viss modøl som spiller på venstresiden med fordel kunne ha hevet stemmen mer på kamper enn hva jeg opplever at han gjør. Skjønner likevel på beskrivelsene deres at i tilfellet Ajeti ble det litt for mye av det gode.

Kjipt er det likevel! Rent ferdighetsmessig var nemlig Ajeti nokså overlegen de andre i spillerstallen (Sjølstad inkludert) etter min mening. Ellers enig mtp Quadrophenia sine betraktninger om lederstil. Tror nok at denne Ajeti skulle ha fått jekka seg ned en ti til femten hakk om Salvatore stadig hadde vært trener ;-)


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger 2016

Post by rusk »

Det har da virkelig vært sterke personligheter i klubben opp gjennom åra. Spillere som definitivt har satt krav til medspillere og gitt kjeft om det har trengtes. La oss ikke blande denne type personligheter med Ajeti slik han fremsto i fjor. Det var vel knapt nok en eneste kamp at han bidro med noe verbalt eller i kroppsspråk som kunne være inspirerende for medspillere. Så utsagnet "for mye av det gode" passer dårlig. Det var aldri noe av dette som var av det gode.

Jeg reagerer også veldig på at en person som er domfelt for vold fortsatt er så til de grader het ute på bana som Ajeti var. I den ene kampen var det vel ikke langt unna at det ble håndgemeng mellom han og keeperen til motstanderlaget. Kjeftbruk og drittslenging tyder heller ikke på en person som har blitt spesielt ydmyk av å ha gjort en grov feil i livet.


Post Reply