Sesongen 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Sesongen 2021

Post by Kamma »

Noen som vet når, hvor og hvilke lag vi skal spille treningskamper mot i år?


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

Lørdag 6.. februar: HamKam - Moss i LSK-Hallen kl. 16.30.
Fredag 12. februar klokken 18.00. Raufoss - HamKam i Raufoss-hallen.
Lørdag 20. februar klokken 14.00. Mjøndalen - HamKam på Consto Arena.
Søndag 26. februar klokken ??.??. Strømsgodset - HamKam på Marienlyst.
Fredag 05. mars klokken 13.00. HamKam - KFUM i Valdreshallen.
Lørdag 13. mars klokken 17.15. Strømmen - HamKam i LSK-Hallen.
Mandag 22. mars klokken 15.00. Ull/Kisa - HamKam på UKI Arena.
Søndag 28. mars klokken 14.00. Sogndal - HamKam på Fosshaugane.

Bare bortekamper...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
ajerkam
Posts: 3
Joined: Thu May 30, 2019 10:48 pm

Re: Sesongen 2021

Post by ajerkam »

Ser i Ha i dag at Kamma er på Keeperjakt, Jarosinski har allerede meldt seg til tjeneste.

Hva tenker folket om det? Jeg tror han kan være et godt valg og han har stått på før!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Positiv til Jaro om det hentes inn en definitiv førstekeeper som er en klasse over. Fagereng skal lånes ut så da trenger vi jo to keepere. Nå må Olsen på jobb!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Jeg funderer litt på kapteinsvalget i år. Er det gitt at Strømnes fortsetter? Jeg tenker at planen må være å fase han ut i løpet av sesongen. Det kommer vel an på om Skjærvik skal spille stopper eller midtbane også. Uansett er ikke Strømnes plass like sikker som ifjor. Hvilke andre alternativer finnes det? Skjærvik var kaptein mot Tromsø ifjor, Melga er jo kanskje et alternativ? Muligens Onsrud? Hvem vil dere ha?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by tagetrommis »

Skjærvik har tatt drakt nummer 7, ifølge Kammas nettsider. Da er han kanskje tiltenkt en midtbaneplass.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2021

Post by Orrhanan »

Quadrophenia wrote: Sun Feb 14, 2021 8:27 am Jeg funderer litt på kapteinsvalget i år. Er det gitt at Strømnes fortsetter? Jeg tenker at planen må være å fase han ut i løpet av sesongen. Det kommer vel an på om Skjærvik skal spille stopper eller midtbane også. Uansett er ikke Strømnes plass like sikker som ifjor. Hvilke andre alternativer finnes det? Skjærvik var kaptein mot Tromsø ifjor, Melga er jo kanskje et alternativ? Muligens Onsrud? Hvem vil dere ha?
Strømnes er litt for usikker på laget og Skjærvik litt for ung kanskje. Onsrud da?


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2021

Post by Corrales »

Jeg er rimelig klar på at jeg ønsker at Strømnes skal være kaptein også denne sesongen. Generelt så er jeg imot å bytte kaptein bare for å bytte. Jeg ser heller ingen særlig utfordringer med at noen andre bærer bindet de få kampene Strømnes eventuelt ikke skulle spille. Derimot ser jeg utfordringer med den signaleffekten det vil sende ut å bytte kaptein etter den utviklingen laget hadde i fjor høst. Jeg tror uansett at Strømnes vil være rimelig bankers på laget også i 2021. Han fremstår for meg som en god og ryddig kaptein. La han beholde bindet også i år.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote: Mon Feb 15, 2021 12:44 pm Jeg er rimelig klar på at jeg ønsker at Strømnes skal være kaptein også denne sesongen. Generelt så er jeg imot å bytte kaptein bare for å bytte. Jeg ser heller ingen særlig utfordringer med at noen andre bærer bindet de få kampene Strømnes eventuelt ikke skulle spille. Derimot ser jeg utfordringer med den signaleffekten det vil sende ut å bytte kaptein etter den utviklingen laget hadde i fjor høst. Jeg tror uansett at Strømnes vil være rimelig bankers på laget også i 2021. Han fremstår for meg som en god og ryddig kaptein. La han beholde bindet også i år.
Ja, nå har trenerteamet allerede forfekter kontuinitet så det er det naturlig å fortsette med Strømnes. Men visekaptein da? Hvem skal ta den? Skjærvik kanskje?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2021

Post by rusk »

Sesongstart i morgen! Det gledes!

Det har ikke vært så alt for mange sesonger de siste årene der man har følt at klubben igjen har mulighet til å lukte på det nivået vi alle ønsker vi skal være på. Og de gangene vi har følt det, har den følelsen forsvunnet tidlig på sesongen. I år har jeg en ganske god følelse :D

Ekspertene synes å være rimelig samstemte i at vi skal konkurrere om en kvalikkplass i år, og det vil være etterlengtet og et riktig steg for klubben. Som vanlig blir det nok jevnt i OBOS også i år, så en god strateg på sidelinja kan være forskjellen på suksess og middelmådighet. Og Rekdal er en god strateg!

Det har vært en litt urolig reise på overgangsmarkedet også i år. Nøkkelspillere som Solbakken, Mbaye og Marcus P er borte, i tillegg til Taaje og Moses som nok i utgangspunktet var tiltenkt mye spilletid i år. Samtidig har det blitt ryddet opp voldsomt blant de som ikke leverte i fjor. Spillerlogistikk i 2021 har ikke vært enkelt, men jeg synes det vi står igjen med nå dagen før sesongstart er spennende. En god miks av etablerte spillere på dette nivået og mye lokale talenter. Akkurat sånn jeg mener en Kamma-stall skal se ut.

Vurdering av laget:
Trener - terningkast 6
Det blir ikke bedre enn dette i OBOS. Rekdal har vært med på det meste både som spiller og trener. Tror ingen av gutta er i tvil når han gir beskjeder. Høstsesongen i fjor under hans ledelse er verdt en studie av hva riktig trener har å si for en klubb. Nå har han fått en vinter til å drille gutta ytterligere og jeg forventer å se et meget disiplinert og samspilt lag fra start i år.

Keeper - terningkast 5
Jeg trakk et lettelsens sukk da Faye Lund kom inn. Håper bare denne låneavtalen etterhvert blir utvidet ut sesongen. Jaro er en meget solid backup for et OBOS-lag. Så keeperplass er etter mitt skjønn godt besatt.

Forsvar - terningkast 5
Nok en lagdel der vi har bra dekning, men noen usikkerhetsmomenter er det. Strømnes, Alegre og Kurucay skal kunne tette fryktelig bra igjen, men det er noen spørsmålstegn knyttet til duellstyrken etter forrige sesong. Lindkvist og Melga kan bekle vingback-rollene og på dette nivået skal begge to være i stand til å skape mye hodebry for motstander. Forventer mye av disse to. Matland er et solid kort å ha med som supersub, og Arzani har levert bra i vinter så vidt jeg har forstått. Ved skader kan Skjærvik trekkes ned som stopper, så jeg mener altså vi har bra dekning her også.

Midtbane - terningkast 4
Tapet av Solbakken blir merkbart, og hans kvaliteter er vanskelig å erstatte. Også her er det noen spørsmålstegn altså. Lønstad Onsrud hadde ikke sin beste sesong i fjor. Er han tilbake på gammelt nivå? Er hypen rundt Skjærvik fortjent? Greit nok, han var bra i fjor, men jeg tenkte aldri på han som eliteserie-materiale allerede nå. Jeg gleder meg til å se hvilke steg han har tatt siden i fjor. Bjørlo er en spennende signering. Kombinasjonen Bjørlo/Skjærvik kan vise seg å bli bra. En det ikke er noen spørsmålstegn rundt er Kristian Eriksen. Der får vi nøyaktig det samme som før. Enorm innsats, plaging av motstander, tidvis meget lurvete touch og pasninger som både kan være geniale eller rettet mot rad 3 på gamle sittetribuna. Men han blir nok ofte å finne i startelleveren og bra er det! Bak de naturlige førstevalg er det veldig mye ungt og spennende. Håper noen av disse får sjansen og tar sjansen.

Angrep - terningkast 2
Mulig jeg er streng, men Enkerud har til gode å fremstå som en garantist for 15 mål, og vår nysignering er et meget usikkert kort. Det hviler et stort ansvar på Enkerud nå i sesongstarten. Fores han med gode innlegg og er rettvendt så tror jeg imidlertid han kan levere bra. Får han strekk i første omgang i morgen så sliter vi. Da blir det fort vekk en City-variant uten noen naturlige spisser på bana :D

Totalt sett er jeg optimist foran årets sesong. Bredden i stallen er muligens en bekymring, samtidig så er det fullt mulig for en unggutt å gå inn og levere bra i OBOS, og de unggutta har vi nå i stallen. X-faktoren i laget er i første rekke knyttet til mannen på sidelinja, samt et par meget spennende breddeholdere i Lindkvidt og Melga.

Så gjenstår det å se hvor bra rustet konkurrentene er. Der har jeg foreløpig alt for dårlig oversikt. Jeg registrerer at de som rykket ned i fjor blir spådd en snarlig retur til ES, og det er sikkert ikke noe dårlig tips. Jeg personlig har litt troa på Sogndal. De gjør mye riktig om dagen sett med mine øyne. Dessverre for de er Mannsverk ute med skade en stund fremover.


Post Reply