Overganger 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by tagetrommis »

Hvis alt går etter planen, så blir Kobe Hernandez-Foster klar for Kamma snart. Må da gå over kvota for utlendinger det her? Eller er det noen som har spilt så lenge i Norge at de regnes som norske?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

tagetrommis wrote: Tue Sep 21, 2021 10:15 pm Hvis alt går etter planen, så blir Kobe Hernandez-Foster klar for Kamma snart. Må da gå over kvota for utlendinger det her? Eller er det noen som har spilt så lenge i Norge at de regnes som norske?
Er vel max 9, er det ikke? Og nå har vi 8. Jaro har uansett vært her lenge nok til å få norsk statsborgerskap tror jeg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by tagetrommis »

Quadrophenia wrote: Tue Sep 21, 2021 11:21 pm
tagetrommis wrote: Tue Sep 21, 2021 10:15 pm Hvis alt går etter planen, så blir Kobe Hernandez-Foster klar for Kamma snart. Må da gå over kvota for utlendinger det her? Eller er det noen som har spilt så lenge i Norge at de regnes som norske?
Er vel max 9, er det ikke? Og nå har vi 8. Jaro har uansett vært her lenge nok til å få norsk statsborgerskap tror jeg.
Er vel ni allerede? Hagen, Jaro, Rogers, Kurucay, Lindkvist, Berisha, Daskevics, Bair og Abubakar. Men mulig Jaro kan regnes som norsk nå ja, så da det er vel innafor lell.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

tagetrommis wrote: Wed Sep 22, 2021 10:21 am
Quadrophenia wrote: Tue Sep 21, 2021 11:21 pm
tagetrommis wrote: Tue Sep 21, 2021 10:15 pm Hvis alt går etter planen, så blir Kobe Hernandez-Foster klar for Kamma snart. Må da gå over kvota for utlendinger det her? Eller er det noen som har spilt så lenge i Norge at de regnes som norske?
Er vel max 9, er det ikke? Og nå har vi 8. Jaro har uansett vært her lenge nok til å få norsk statsborgerskap tror jeg.
Er vel ni allerede? Hagen, Jaro, Rogers, Kurucay, Lindkvist, Berisha, Daskevics, Bair og Abubakar. Men mulig Jaro kan regnes som norsk nå ja, så da det er vel innafor lell.
Må ha telt feil. Enten så hoster de opp et norsk pass for Jaro eller så strykes kanskje Abubakar fra a-lagslista. Fjerdevalg på spissplass nå.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2021

Post by ZuperEngR »

Hvis jeg har skjønt det riktig:

Det er 9 "frie spillere" som er i troppen til HamKam allerede, ja. Det går ikke på nasjonalitet (derfor hjelper det ikke om f.eks. Jaro får norsk statsborgerskap, ei heller om Berisha allerede hadde vært norsk, slik det står på HamKam.no/lag :lol:), men det går på om spillerne har blitt utviklet i en norsk klubb i minst tre av årene/sesongene mellom 12 og 21 år. Så derfor er grensa nådd, og spillerne kan heller ikke lånes ut på nåværende tidspunkt. Det er det kun norske spillere under 22 som kan. :?

Derfor får vi nok ikke se Kobe i offisielle kamper for HamKam før tidligst 2022, dessverre. Blir spennende å se hva det blir til.


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by tagetrommis »

Nå uttalte Olsen til HA etter kampen mot Raufoss at Kobe ikke blir Ham-Kam-spiller dette vinduet, men at han er aktuell foran neste sesong. Har også visstnok blitt jobba litt med andre tilvekster også.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Sjølstad på vei hjem?

https://www.h-a.no/2021/sport/hamar-gut ... erklubben/

Fryktelig skade plaget de to siste sesongene, men er jo en meget god spiller i form. Kan spille stopper og midtbane, har eliteserieerfaring og er lokal. Samtidig håper jeg virkelig den fysiske formen er bra nok. Reka-fotballen er krevende for kroppen. Lurer på om han har kapasitet til det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by GSP »

Quadrophenia wrote: Thu Oct 07, 2021 8:48 am Sjølstad på vei hjem?

https://www.h-a.no/2021/sport/hamar-gut ... erklubben/

Fryktelig skade plaget de to siste sesongene, men er jo en meget god spiller i form. Kan spille stopper og midtbane, har eliteserieerfaring og er lokal. Samtidig håper jeg virkelig den fysiske formen er bra nok. Reka-fotballen er krevende for kroppen. Lurer på om han har kapasitet til det.
Det spørs jo hvilken rolle han er tiltenkt også. Hvis tanken er at han skal inn og være en nøkkelspiller, noe han skadefri og i form kan være god nok til, har jeg den samme "bekymringen" som deg. Samtidig er jeg sikker på at Sjølstad nok ikke er den som sluntrer unna egentreninga, spørsmålet blir om han kan bli kvitt disse skadene. Er han derimot tenkt som en "nummer 15 i stallen"-spiller, med kontrakt deretter, er dette en no brainer; få gutten hjem! :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply