Overganger 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by GSP »

kammaguttioslo wrote: Sat Aug 14, 2021 10:08 am Hvorfor i huleste har vi ikke plukka opp Midtskogen? Burde ikke fått gå ubermerket til Kjelsås. Han er jo ærlig talt et mye bedre alternativ enn Abubakar?
Enig. Men, når det gjelder Midtskogen er jeg nærmest partisk. :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Jeg er uenig dog. Jeg var veldig glad i Midtskogen da han spilte her og jeg tror han absolutt hadde passet til Reka-stilen. Men vi har virkelig ikke bruk for han nå. Enkerud er i sin livs form og har målpoeng hver eneste runde. Berisha har også bidratt masse og er en annen type enn Enkerud. Og nå har vi også fått inn Bair, som absolutt høres ut som en type som er på et høyere nivå enn Midtskogen. Abubakar har ikke levert, men han er 21 år og har lite a-lagserfaring. Han kan fortsatt bli god og dessuten er han jo under kontrakt. Det er ikke bare å kaste han ut av klubben liksom.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Eduards Daškevičs ser ut til å bli Kammaspiller.

https://www.h-a.no/2021/sport/hamkam/ha ... spilleren/

Aller først, det navnet der har jeg store problemer med å huske, for ikke å snakke om å gi meg ut på et forsøk på å stave det. Vi behøver et kallenavn. "Ed"? "Eddy"? "Latvieren"? Noen bedre?

De har veldig trua på han her og han har endel kvaliteter få andre i laget har, nemlig evnen til å passere motspillere i stor fart. Jeg liker at vi henter unge spillere om vi skal hente en som kanskje ikke går rett inn i startellveren, men jeg er litt bekymret for hvor lite han har levert de siste årene. Nå har han vært hos Anderlecht, et lag som produserer verdensklassetalenter en masse så man kan være god selvom man ikke spiller alt på juniorlaget der altså. Allikevel er det sjansespill med en spiller som har spilt så få kamper de siste årene. Forstår derfor tanken man hadde om å teste han mot Kisa.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Overganger 2021

Post by antevitaic »

Ser ut til at han er tøff i trynet iallfall. Det er bra.

Kva med: Dasken


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Der ble Dasken klar: https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... tory.shtml

Stallen er ikke bred, men absolutt bredere. Nesten alle kommer til å bidra utover.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Overgangsvinduet er da stengt og vi går igjennom.

Inn: Nicholas Hagen, Sam Rogers, Theo Bair og Eduard Daskevics

Ut: Faye-Lund, Alegre, Matland, Krohnstad (lån), Van Van (lån)

Matland forsvant jo for en ganske god stund siden, men regner med han i det selskapet her. Han hadde slitt litt med det høye presspillet vi har om dagen tror jeg så det er nok ikke et kjempestort tap. Lindkvist er bedre, Arzani er mer spennende.

Faye-Lund ser ut til å være bra erstattet med Hagen, som dessuten er en mer langsiktig løsning. Synes Guatamaleren virker trygg.

Alegre er erstattet med Rogers. Her tror jeg vi kommer ut på plussiden. Rogers virker veldig trygg og har både god duellstyrke og en bra innleggsfot når han kommer høyt i banen. Han er tydelig vant til trebackslinje og ser ut til å ha glidd inn i spillestilen vår umiddelbart.

Bair erstatter ingen, men har vist seg å være kompleteringen til angrepet jeg håpte Antala skulle være (men som han ikke var). Bair gir og tar masse juling og har også levert ett mål. Jeg håper han blir enda målfarlig etterhvert, men man skal ikke undervurdere det rommet han skaper for resten av angrepet, noe som har sørget for at Eriksen og Enkerud kan fortsette å briljere.

Daskevics er ingen erstatter for noen, men en spiller som tilbyr noe som det ikke er flust av i troppen. Kreativitet og evnen til å passere flere motspillere. De har sagt han er mer en langsiktig investering. Blir spennende å se han i grønnhvit.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by kammaguttioslo »

Står det noe om hvilke signeringer som røk i siste liten? Ref: H-A.

Er forøvrig veldig fornøyd med markedet. Denne Dasken KAN jo bringe mange millioner inn i kassa ved et potensielt salg, dersom han faktisk viser seg å være klasse.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2021

Post by Orrhanan »

kammaguttioslo wrote: Wed Sep 01, 2021 4:08 pm Står det noe om hvilke signeringer som røk i siste liten? Ref: H-A.

Er forøvrig veldig fornøyd med markedet. Denne Dasken KAN jo bringe mange millioner inn i kassa ved et potensielt salg, dersom han faktisk viser seg å være klasse.
Det stod bare at det var en fra norsk fotball. Sannsynligvis en som ikke er bankers på et eliteserielag. På eurosport sa Reka at det måtte komme på plass en ny spiller før klubben kunne slippe han. Så da er det bare å spekulere :)

Ellers var det en utenlandsk spiller også. Vanskeligere å spekulere her.

Håper forøvrig vi løse opsjonen på Rogers. Han fremstår som en klassestopper.


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by tagetrommis »

Orrhanan wrote: Thu Sep 02, 2021 8:19 am Håper forøvrig vi løse opsjonen på Rogers. Han fremstår som en klassestopper.
Muligheten for å løse opsjonen på Rogers avhenger av at Ham-Kam rykker opp, ifølge hans tidligere klubb (https://www.energyfc.com/news_article/s ... -of-season). Gode muligheter for det nå, da!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Alm linkes til Kamma i OA. I H-A er derimot Olsen ute og dementerer. Det var det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply