Talenttråden

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Talenttråden

Post by Quadrophenia »

Juniorlaget kommer snart igang og det er veldig lenge siden det har vært like mange spennende unggutter i Kamma. Igår signerte Julian Gonstad (14) proffkontrakt. En spiss fra Skreia som beskrives som en ordentlig kraftplugg som skyter veldig godt med begge ben. Kan han få debuten allerede i år?

Fra før har Benjamin Thoresen Faraas (15) og Torbjørn Kristiansen (15) fått proffkontrakt tidligere i år. Hhv en løpssterk midtbanespiller med god fotballforståelse og en venstrebent midtstopper. Faraas hadde sannsynligvis debutert for a-laget allerede om det ikke var for den uheldige skaden hans.

Man kan også nevne Halvor Rødølen Opsahl(18), som er førstereserve på stopperplass og selvfølgelig Vetle Skjærvik (20) som er bankers på laget. Arzani (20) har også tatt steg og er nære en startplass. For ikke å glemme Jarmund Kvernstuen(20) som får uvurderlig spilletid i Bærum og som idag putta i kampen mot Vif2 slik at de snudde 0-2 til 3-2.

Det gror med andre ord svært godt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Talenttråden

Post by Quadrophenia »

Kvernstuen med nok et mål idag i tapet mot Alta. 2 mål på 3 kamper nå.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Talenttråden

Post by mr.fixit »

Kan Kvernstuen komme tilbake allerede i sommer vinduet tro? Eller har vi noen andre i kikkerten? Når man ser hvor sliten Enkerud er mot Start fra 65 og utover, så er det vel ikke usannsynlig at Kvernstuen kunne vært en nyttig spiller her? Uerfaren og uslepen, men fysikken hans må da være mye bedre enn feks Antala. Når man ser hvor sliten Enkerud var på slutten av kampen her, så sier vel det sitt om hvor langt unna Antala er. I Rekdal sine taktiske oppsett så bør vel en spiss ha visse kvalifikasjoner i presspillet også...


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Talenttråden

Post by Quadrophenia »

mr.fixit wrote: Tue Jul 06, 2021 8:49 am Kan Kvernstuen komme tilbake allerede i sommer vinduet tro? Eller har vi noen andre i kikkerten? Når man ser hvor sliten Enkerud er mot Start fra 65 og utover, så er det vel ikke usannsynlig at Kvernstuen kunne vært en nyttig spiller her? Uerfaren og uslepen, men fysikken hans må da være mye bedre enn feks Antala. Når man ser hvor sliten Enkerud var på slutten av kampen her, så sier vel det sitt om hvor langt unna Antala er. I Rekdal sine taktiske oppsett så bør vel en spiss ha visse kvalifikasjoner i presspillet også...
Tjaa. Han har best av å få spille mest mulig, men vi har absolutt behov for mer bredde på topp. Tipper de søker eksternt først, men om det ikke løser seg så...


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Talenttråden

Post by Quadrophenia »

Lars Jendal har spilt 6/6 kamper for Arendal, som topper sin avdeling i avd.2. Bra kamptrening.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Talenttråden

Post by GSP »

Ham-Kam2 er oppe på førsteplass i sin avdeling i 4. divisjon etter dagens kamp mot Valdres. Resultatet ble 4-0 og laget ligger likt med Lillehammer på 15 poeng, men med én kamp mindre spilt. Opprykk her vil være veldig viktig for spillerutvikling videre, men hvis jeg har skjønt riktig holder det ikke med å vinne sin avdeling, det skal spilles en kvalik også. Kan bli en spennende sesongavslutning for begge seniorlagene detta! :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Talenttråden

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Mon Oct 04, 2021 10:41 pm Ham-Kam2 er oppe på førsteplass i sin avdeling i 4. divisjon etter dagens kamp mot Valdres. Resultatet ble 4-0 og laget ligger likt med Lillehammer på 15 poeng, men med én kamp mindre spilt. Opprykk her vil være veldig viktig for spillerutvikling videre, men hvis jeg har skjønt riktig holder det ikke med å vinne sin avdeling, det skal spilles en kvalik også. Kan bli en spennende sesongavslutning for begge seniorlagene detta! :mrgreen:
Blir en spennende sesonginnspurt. Hadde vært veldig gledelig om de gikk opp. Møter tredjeplassen Gran borte på fredag. Vinner de den også ser det lovende ut. Siden det er ferie blir det forhåpentligvis endel a-lagsspillere involvert. Jaro i mål regner jeg med. Kanskje Opsahl som stopper eller midtbane. Krillen, Arzani, Eddie, Berisha, kanskje Bair?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Talenttråden

Post by GSP »

Arzani, Berisha, Rekdal og Jaro tenker jeg. Eddie er med landslaget, Bair kan kanskje være aktuell, samme med Jibril selv om ingen av de var med i går. Usikker på Opsahl, med tanke på skaden til Skjærvik er det mulig de ikke tar noen sjanser med stopperne i a-troppen.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Talenttråden

Post by Quadrophenia »

Jeg har tatt en titt på de spillerne vi har lånt ut og dette er foreløpig status når sesongene nærmer seg slutt:

- Lars Jendal (22 år), på lån i Arendal i 2.div, kontrakt ut 2022. Arendal hadde som mål å rykke opp, men er nå på femteplass. Jendal har vært bankers fra dag 1 og selvom 33 innslupne mål på 23 kamper ikke er glimrende tall tror jeg ikke Jendal burde klandres nevneverdig. Jeg har sett endel på høydepunkter og Jendal står først og fremst for mange glimrende refleksredninger. Forsvaret til Arendal slipper til veldig mye så han er ikke akkurat arbeidsledig. Om jeg må trekke noe er det at noen av returene blir slått i litt farlige rom, men generelt tror jeg Jendal har hatt ytterligere utvikling i årets sesong. Synes han fremstår veldig moden og reflektert i intervjuene jeg har sett på Arendals hjemmeside også. Ikke umulig at Jendal blir vår andrekeeper neste år.

- Erik Olaf Krohnstad (20 år), på lån i Lysekloster i 3.div, kontrakt ut 2021. Var først på lån i Øygarden, men fikk ikke spille så mye der så ble lånt ut til Lysekloster i divisjonen under i stedet. Der har han vært fast på laget og har skåret to mål. Jeg er uansett ganske sikker på at Krohnstad er ferdig i Kamma etter sesongen så jeg har ikke valgt noe dypdykk i hans sesong.

- Van Zan Lian Bawi Hrin (19 år), på lån i Elverum i 3.div, kontrakt ut 2021. Involvert i de aller fleste kamper og startet mange. Spilt indreløper i en trio på midten. Ett mål og ett gult kort. Arbeidssom og løpssterk, men har slitt med å prege laget offensivt sies det. Likevel en ordentlig verdifull sesong for den tekniske midtbanespilleren. Er ganske usikker på om han får noen ny kontrakt med Kamma. Han går kanskje permanent til Elverum..? Hadde vært fint om det var en lokal klubb ihvertfall så er det lettere å få en oversikt.

Jarmund Kvernstuen (21 år), på lån i Bærum i 2.div, kontrakt ut 2022. Jarmund har gjort sakene sine bra for et Bærum som har slitt nede i bunnen. 9 mål på 18 kamper er absolutt godkjent. I tilegg er han veldig skapende med sine tekniske detaljer og bra løp. Spennede å se hvordan utviklingen har vært når han kommer tilbake. Ser ut som han desverre er skadet nå. Ikke vært i troppen på lenge.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Abiodun2
Posts: 31
Joined: Sun Dec 19, 2021 3:21 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Talenttråden

Post by Abiodun2 »

Kvernstuen har terminert kontrakten og er klar for Ull/kisa. Hadde større forventninger til han for et par sesonger tilbake, men det blir spennende å følge med han videre. Lykke til!


Post Reply