Ham-Kam - Aafk

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Ham-Kam - Aafk

Post by Quadrophenia »

Mange syntes de var et friskt pust når de kom oppover divisjonene med sine spesielle farger og «elleville» supportere på tidlig 00-tall. Men for meg har det hele tiden lyst kraftig av at hele klubbens suksess er et enda stort kommunestyrevedtak. «Vi må ha et kulturtilbud for Sunnmøringen!» Også fikk de bygget Norges første stadion med sponsornavn og «Color Line» med strømlinjeformede tribuner, kunstgress og «elleville» supportere var et faktum! Selvfølgelig var hele stadion kledd i den jævla vegveseninspirerte jævla oransjefargen fra topp til tå. Som de jævla sauene de er. Og sånn har det fortsatt, men publikumstallet har sunket kontinuerlig siden. Fordi den «elleville patriotismen» var bare et tomt skall.

Castro er ute med karantene og Fällmann er trolig skadet.

For oss er Kurucay og trolig også Strømnes ute. Alegre spiller sin siste kamp for klubben.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Aafk

Post by GSP »

Liker heller ikke Aafk...

Hentet fra Wikipedia:
"Aalesund FK var ivirige etter å sikre seg FIFAs tostjerners-sertifikat, og få banen godkjent til internasjonale kamper. Det ville bety at det kunne arrangeres internasjonale kamper på Color Line stadion. Men da FIFA inspiserte banen høsten 2006, strøk Color Line i den såkalte «ball-testen». Balltesten går ut på at en rullende fotball blir sendt av gårde med en viss hastighet, og skal stoppe etter et visst antall meter. Etter FIFAs vurderinger rullet ballen litt for langt, og dermed strøk Color Line stadion «FIFA-testen». Begrunnelsen var at friksjonen var for svak. Banen fikk dermed ikke FIFAs godkjennelse. Dekket ble skiftet foran 2008-sesongen, og er nå godkjent".

Bare å ønske god jul!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Ham-Kam - Aafk

Post by antevitaic »

Godt det er ein månad til neste kamp, for det der var eit særs smerteleg tap. Elles synes eg at Hankam var gode. Det er ein av dei betre obos-kampane eg har sett. Gledeleg at Sildnes endeleg er den spelaren ein trudde at ein henta, synd for han at måla har kome i to tap.

Faye Lund var svak i går. Kor blir han av på 0-1? Hamner òg heilt på halvdistanse på Quint Janssens sigersmål. Synd òg at Alegres siste duell for Kamma skulle bli slik. Utan at ein skal hugsa han for den.

På tide å leggja obos-ligaen litt vekk i tankane, sett bort då frå overgangsmarknaden...


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Aafk

Post by rusk »

Først og fremst herlig med 2000 på stadion og mange tilreisende. Så var det helt nydelig å se den innsatsen og viljen gutta stilte opp med. Jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne; dette er et lag å være stolt av. Det smalt i duellene fra første sekund, og gutta i oransje hadde mer enn nok med å kjenne etter alle steder de hadde vondt i førsteomgang. Et under at Aafk klarte få første målet i den kampen. Synes også gutta er bra påskrudd i andreomgang, men det er jo helt typisk at Aafk scorer på sin første sjanse da og. I det hele tatt kom måla lett i mot på onsdag.

Det som kommer til syne siste 20min av kampen er vår store svakhet, nemlig bredden i troppen. Det er stort sprik i kvalitet mellom startellever og innbyttere. Når vi må gjøre bytter og de som står hele kampen i tillegg går tomme, så er vi mange hakk svakere enn i starten. Det gapet må tettes i sommervinduet. Men det er helt greit å ta sommerpausa med tabelltopp! :D


Post Reply