Åsane - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Åsane - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Lørdag 11.september møter vi Åsane borte. Etter veldig mye om og men ble det bestemt at de skal spille på sin gamle hjemmebane, Myrdal, slik at de ikke hadde noen argumenter igjen for å ikke slippe inn bortesupportere. Herregud for en suppeklubb.

Åsane ligger foreløpig på 6.plass og har absolutt sjanse til å følge opp fjorårets suksessfulle sesong der de røk mot Ranheim i andre kvalikrunde. Veldig imponerende av det nyopprykkede laget. De har ikke imponert like mye i spillet i år og har faktisk negativ målforskjell med 21 skårede mot 23 innslupne. De har bare slått Start med mer en ett mål i år.

Åsane spiller 4-2-3-1 og benytter seg alltid av Lorentzen bak Hammersland på topp. De har et veldig bra samspill og kan både kombinere og time bakromsløp bra. Det så man på Briskeby da de endte som 1 av 3 lag som har slått oss i år. De er ofte veldig hissige på gjenvinning og kontringer og har ballsikkerhet til å kunne spille av et høyt press. Defensivt slipper de inn mye mål på innlegg fra siden. De har backer som er best offensivt og stoppere som sliter med å forsvare boks.

Litt av nøkkelen til den kampen her blir å ligge veldig kompakt som lag og ta ut spesielt Lorentzen ut av kampen. Auklend, som de har lånt fra Viking, er også en veldig gjennombruddshissig spiller. Det høye presset vårt er nødt til å sitte og det kan ikke være bare Enkerud og Eriksen som presser. Her må flere følge etter. Når vi møter etablert må innleggene fra spesielt Lindkvist og Melga sitte og Enkerud og Bair må være bevegelige i boksen. Jeg så kampen mellom Bryne og Åsane for et par runder siden og da kjørte formsvake Bryne regelrett over Åsane gjennom å spille ut på kantene. De skapte masse på det og dødball og fikk også endel sjanser ved gjenvinning høyt i banen.

Førsteomgangen sist, hjemme mot Åsane, var absolutt årsverste, og jeg tror ikke vi presterer like svakt nå, men det er et lag som er langt mer dyktig å å spille seg ut bakfra enn Start. I tillegg kan de også slå mer direkte, spesielt når de kontrer. Her må stopperne våre være på vakt og falle av tidsnok. Evt sette en dugelig offsidefelle for Hammersland.

Jeg tipper Sildnes blir vraket til den kampen her for å få mer defensiv trygghet inn. Mulig Kurucay går inn på en defensiv midtbaneposisjon med Eriksen og Onsrud på indreløperne. Evt. gjør Reka noe helt annet. Det er ikke godt å si.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Åsane - Ham-Kam

Post by antevitaic »

Alltid ekkelt å møta Åsane synes eg. Eit godt fotball-lag. Omtrent det einaste den plassen har, utanom ikea og boligfelt og ein motorveg som durer gjennom eit landskap som nok ein gong i tida var flott. Meget spent på denne kampen.


Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Åsane - Ham-Kam

Post by Komigjenhamkam »

Dette må vel være den sesongen med flest «spell spar» siden jeg begynte å følge klubben for 20-25 år siden. Aldri vært borti makan. Det det laget her driver med på bortebane er stor, stor idrett.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Åsane - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Alle konkurrentene våre vant så da var den seieren her veldig viktig. Litt ineffektivt og litt upresist til tider, men skal ikke klage etter 4-0-seier altså.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply