KFUM - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

KFUM - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Som endel av Kamerat-kampanjen som ble satt igang før sesongstart var det en gratiskamp i potten og nå er kampen endelig her. Kåffa hjemme. For å få mest mulig engasjerte Kamerater på kamp setter klubben opp gratisbuss fra Oslo.

https://www.facebook.com/10006347182344 ... 324950593/

SMS til Kristian Berg på: 466 61 992 om du vil holde av en plass eller to.

Selve kampen blir tøff, men litt mindre tøff nå som Stian Sortevik bestemte seg for å legge opp umiddelbart den uka her. Han har alltid vært god mot oss. Ellers har de Taaje, som er bedre på hodet enn til å være oppriktig, og Sanyang som de fremste offensive truslene. Vi må utfordre de på tempo og høyt press. Vi har vært gode der i år og jeg håper vi klarer å opprettholde det til den kampen her.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by rusk »

Da er vi i den perioden av året da alle kamper er livsviktige for alle lag. Det finnes ikke middelhavsfarere i denne ligaen, alle har noe å kjempe for. Jeg tror alle andre enn oss som holder med Kamma allerede har konkludert med at vi tar en av opprykksplassene. Selv ser jeg bananskall overalt, men innser selvsagt at laget har satt seg i en særdeles hyggelig posisjon med 8 kamper igjen.

Mot Kåffa forventer jeg mer av det samme som har vært gjennomgangsmelodien fra Kamma i år. Dønn ærlig arbeidsinnsats i bunn, solid defensiv og sette et par av de sjansene vi vet vi får.


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by antevitaic »

Sjølv om Sortevik er god, treng det ikkje vera noko tap for KFUM. Typisk når ein klubb mister ein anerkjent etablert god spelar at andre tek opp hansken og laget blir betre. Om Hamkam opnar seg for mykje opp for å spela offensiv fotball (heimebane, mykje folk på tribunen), trur eg KFUM kan bli farlege - ikkje at eg trur Rekdal tek lett på nokon. Tavakoli føler eg det alltid er mål i. Bilal Njie og Sanyang er gode. Taaje har skåra 7 mål i år. Hepp!


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by GSP »

Taaje...pføy!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

HA-sporten tipper følgende HamKam-oppstilling lørdag (3-5-2):

Nicholas Hagen – Sam Rogers, Steinar Strømnes, Hasan Kurucay – Aleksander Melgalvis, Kristian Eriksen, Kristian Lønstad Onsrud, Morten Bjørlo, Rasmus Lindkvist – Theo Bair, Jonas Enkerud.

For et lag!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by GSP »

14 - 1 i skudd på mål. Mot laget som ligger på 5. plass.

....


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by Heis »

Veldig bra gjennomført i dag uten å bli stressa eller frustrert. Maler på og får uttelling til slutt. Viktig at de klarer å mate på når mulighetene ikke gir helt uttelling som vanlig.

Alikevel; dette var en kamp vi skulle vinne. KFUM er blant ligaens to klart mest utpregede hjemmelag (ved siden av Blink og foran Ranheim) og tar knapt poeng på bortebane.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by rusk »

Deilig seier dette. Har aldri hatt særlig sansen for KFUM og det ble ikke noe bedre av gårsdagen. Greit å være taktiske, men blir litt for negativ fotball for meg når de starter med å drøye tid/dra ned tempo før 10min er spilt. Det er bare pinlig...

Kamma leverer en ålreit kamp synes jeg. Ikke noe fyrverkeri, men maler på og får belønning. Litt rufsete defensivt i starten der Rodgers og Kurucay blir satt opp i en mot en-dueller mot raske vinger, men de løser det bra og etter hvert får de stålkontroll. Slipper knapt til sjanser på dødballer heller. Veldig trygt og godt rett og slett.

Med gårsdagens seier sikret vi oss også minst en playoff-plass ;)


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by antevitaic »

Mine bekymringar viste seg å vera grunnlause, og godt er det!

Ryk snart på ei Eriksen-drakt.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: KFUM - Ham-Kam

Post by GSP »

antevitaic wrote: Sun Oct 17, 2021 1:03 pm Mine bekymringar viste seg å vera grunnlause, og godt er det!

Ryk snart på ei Eriksen-drakt.
Jeg røk på 4 drakter i draktauksjonen jeg...

For øvrig, det er som Fred sier, hvis du møtte noen med Ham-Kam-klær på seg "før i tida" visste du alltid hvem det var. Nå ser du "Kamerater" og grønt og hvitt omtrent over alt.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply