Sogndal - HamKam

Spillere, kamper, overganger etc.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Sogndal - HamKam

Post by rusk »

Da er vi klare for en tøff bortekamp mot Sogndal. Klubben som synes det er rimelig å utelate tilreisende supportere fra tilbudet om gratiskamp. Gratulerer med den... :shock:

Sogndal er vel sammen med Ranheim og Start det laget som har underprestert mest opp mot forventningene før sesongstart. Nå ligger de riktignok an til en kvalikkplass, men ambisjonene var nok større i saftbygda. Lufta virker å ha gått ut av ballongen på alle fronter og resultatene har vært mildt sagt varierende. Hjemme på Fosshaugane er de imidlertid skumle og har kun gått på 2 tap i sesongen. Så det er all grunn til å være spent foran denne kampen.

For vår del er Skjærvik og Melga definitivt ute av troppen i morgen. Vi har vel ikke noen fullgod erstatter for Melga på høyresiden, så det blir spennende å se hva Rekdal velger der. De fleste andre plasser gir seg selv, men jeg er litt spent på om Bair får fornyet tillit på topp. Synes han har fått utrettet lite i det siste og er et svakere oppspillspunkt enn størrelse og fysikk skulle tilsi.

Jeg må innrømme jeg har en ålreit følelse for morgendagen. Sogndal sliter med å score mål for tida, mens vi har en bunnsolid defensiv og i tillegg scorer vi alltid mål (Strømmen away et unntak). Tenker at en U heller ikke er noen krise i morgen, men da krymper avstanden til de andre opprykksjagende lagene. Tipper alle de 3 tar med seg en trepoenger.

Spennende tider sa'ru? Defintivt!


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sogndal - HamKam

Post by kammaguttioslo »

Lite gira på at vi skal slippe noen innpå oss nå, men innser at det fort kan skje her. Tøft oppgjør dette, uten tvil! Krysser fingrer og alt annet som kan krysses. :geek:


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sogndal - HamKam

Post by GSP »

Arne Hopland Ødegård, 2004-modell (fra Lillehammer selvfølgelig) med i troppen i morgen. Ellers spilte Niklas Rekdal en god omgang på høyrevingback mot Faaberg i går, erstattet av Halvor til pause. Hvis det er amerikansk uttak spiller Reka jr, uten at Opsahl på noen som helst måte spilte dårlig han heller, bare mindre involvert offensivt. Defensivt hadde i grunnen ingen av de noe særlig å gjøre.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sogndal - HamKam

Post by Quadrophenia »

Tipper det blir Krillen på høyre vingback. Blir kanskje 3-4-3 som mot Aafk, med Eriksen og Silda på hver sik kant.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Sogndal - HamKam

Post by antevitaic »

Spanande kamp! Spent på Niklas Rekdal frå start, og kor gode Sogndal er. Hepp!


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sogndal - HamKam

Post by Top Dog »

Hvor mange er det på Fosshaugane a? På langsida vi ser på TVen er det knapt kvartfullt, men meldes 2000 "solgte" billetter. Det er nesten utrolig sånn som de ligger på tabellen og tar imot tabelltopp.


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sogndal - HamKam

Post by GSP »

Helt greit, og viktig, poeng! Ranheim neste!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sogndal - HamKam

Post by rusk »

GSP wrote: Wed Oct 20, 2021 9:00 pm Helt greit, og viktig, poeng! Ranheim neste!
Vanskelig å være uenig. Så har vi litt flaks med at både Jerv og Aafk avgir poeng også, slik at kvelden totalt sett er ett steg nærmere opprykk. Kurucay ute neste kamp er eneste skår i gleden.


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sogndal - HamKam

Post by GSP »

Eirik Bakke sutrer fortsatt over skaden til Mansour Gueye fra kampen på Briskeby, og mener tydeligvis at Eriksen gjorde det med vilje. "Mest grisete" laget i ligaen sier Bakke.

Jaja, Kamma har vel skremt seg til tabelltopp da, med flest scora og minst innslupne mål.

"Vi har mistet Mannsverk og Valsvik" sier Bakke som forklaring på hvorfor Sogndal ikke gjør all verdens forsøk på å faktisk spille fotball.

Mista Valsvik?

Akkurat.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/Ewdk ... -det-var-i

Bakke har tydeligvis allerede slutta å gjøre jobben sin som trener for Sogndal, og gitt totalt blaffen i å forberede seg til dagens kamp: "Jeg er ikke med på at HamKam spiller noe særlig fotball, for de dunker ballen opp og har nesten ikke ballen i laget, eller har noen trekk".

Tydeligvis ikke sett høydepunktene fra KFUM-kampen engang, i hvert fall ikke 1-0-scoringen. For øvrig en kamp mot et lag som ligger høyere på tabellen enn Sogndal, der Ham-Kam vinner skuddstatistikken 14 - 1 (!) i skudd på mål.

Surva.

Fy fader, for en stusslig type.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sogndal - HamKam

Post by Quadrophenia »

Bakke er patetisk. Jeg er fornøyd med U borte mot en vanskelig motstander. Spesielt siden Jerv og Aafk også spiller U. Allikevel skimter jeg en viss tilfredshet med resultatet igår blant spillerne og tildels Reka og det liker jeg mindre godt. Vi må ikke være fornøyde ennå! Det er 6 tøffe kamper igjen. Nå må vi kjøre på videre. Samme intensitet og faenivoldskhet ut sesongen!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply