Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

kammaguttioslo wrote: Mon Dec 20, 2021 2:02 pm Rekdal utelukker ikke å hente Hamkam-spillere. Da er han en jævla klovn… :shock:
Jeg tror nok ikke det er noen som er aktuelle nå i januar, hørtes sånn ut på det Rekdal faktisk sa også, selv om overskriften til HA legger opp til noe annet. Skal Rekdal hente noen til RBK nå må jo det være spillere som ikke bare går rett inn på laget, men også hever nivået umiddelbart. Så kan det være at han til sommeren mener at troppen mangler spillere i utviklingsfasen, som gjør at Skjærvik, Opsahl eller noen andre av ungguttene kunne vært aktuelle. I så fall tar vi minst dobbelt betalt. Minst!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Abiodun2
Posts: 31
Joined: Sun Dec 19, 2021 3:21 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Abiodun2 »

En liste over spillere som har blitt linket til klubben den siste tiden, enten i form av en permanent overgang, lån eller kontraktsforlengelse. Er det noen vet noe mer om disse enn hva H-A har meldt om de? Skjønner at trenerkabalen er det viktigste å løse opp i nå, men deilig å for en gangs skyld tenke på spillerlogistikk fremfor nytt trenerteam da Rekdal-exiten fortsatt stikker jævlig dypt.
Det er disse jeg kan komme på hvor det har blitt meldt om konkret interesse. Noen som har noe å tilføye her?
- Jostein Ekeland
- Sam Rogers
- Theo Bair
- Marcus Pedersen
- Fredrik Sjølstad
- Mofossè Karidoula, var på prøvespill i november. Noen som vet noe mer om han?
- Rasmus Lindkvist


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Abiodun2 wrote: Tue Dec 28, 2021 9:56 pm Noen som har noe å tilføye her?
- Jostein Ekeland
- Sam Rogers
- Theo Bair
- Marcus Pedersen
- Fredrik Sjølstad
- Mofossè Karidoula, var på prøvespill i november. Noen som vet noe mer om han?
- Rasmus Lindkvist
Litt antagelser og synsing:

Ekeland: Tipper de har bydd ferdig her. De avviste det første budet virket det som på artikkelen. Kan tenke meg at han blir litt for dyr. Synd.

Rogers: Her føler og tror jeg det snart kommer en signering.

Bair: Mer usikker her. Kommer an på om vi får på plass noen ny låneavtale.

Pedersen: Om Rekdal fortsatt hadde vært trener hadde jeg skrevet at han garantert ikke kom til å signere for oss. Nå er jeg litt mer usikker. Det kommer nok an på hvem som blir ny trener.

Sjølstad: Litt det samme som over, bare at han trolig er hakket mer aktuell. Tipper Olsen har pratet med han.

Karidoula: Tviler på at de går videre her. Har jo fått frigjort endel utenlandsplasser nå med flere utenlandske ut, men tviler på at han blir signert uansett.

Lindkvist: En Reka-spiller. Usikker på om en ny trener er like sugen, men det ble jo sagt at han nærmet seg før jul så det kan være det signeres når de kommer tilbake fra juleferien.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Abiodun2
Posts: 31
Joined: Sun Dec 19, 2021 3:21 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Abiodun2 »

Herlig med litt antagelser og synsing! Jeg så Rogers la ut en noe kryptisk melding på instagram for to dager siden som kunne tolkes dit at han snart er tilbake på Hamar, så da får vi tro at han er klar rett over nyttår. Jeg husker ikke nøyaktig i hvilket tilfelle det var, men Reka nevnte koblingen mellom Hamkam og Ekeland i et intervju oppe i Trondheim, som jeg velger å tolke dithen at han fortsatt kan være interessant for Kamma. Uansett blir det moro å se hvilke nye angrepsvåpen som kommer, da det per dags dato er ganske tannløst der fremme.
Midt i Rekdal-Frigård bråket kom også plutselig meldingen om at Davod Arzani var ferdig i Kamma for denne gang og hadde reist til Asker. Olsen forsvarte det med at dette ville gagne alle parter i forhold til kamphverdagen for Arzanis del, men jeg ville i utgangspunktet hatt han i i klubben også denne sesongen. Jeg liker spillertypen, og det hadde vært moro og sett han som en backup løsning på vingbacken i Eliteserien.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

For Arzani tror jeg det ble avgjørende at andrelaget ikke rykket opp. Han er helt avhengig av kamper på høyere nivå enn 4. divisjon, samtidig er han jo ikke klar for Eliteserien. Med kontrakt som gikk ut etter 2022-sesongen ga det lite mening å sette i gang med et utlån også.

Så vil jeg tro det ikke er tilfeldig at det er akkurat Asker han endte opp i... :mrgreen:


HA har en sak på Erik Brenden nå. Klubben skal ikke ha vært i kontakt med agenten, men han avviser heller ikke grønnhvit. Fremstår dog som rimelig uinteressert frem til ny trener er på plass.


Har det stått noe om Marcus Pedersen noe sted i det siste?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Ole Amund Sveen observert på Espern. Kjør spekulasjon!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Ny trener bør på plass i januar! Sveen har vel blitt litt «gammel» etter hvert, men jeg skal innrømme at jeg ikke har fulgt med på han noe særlig de siste årene.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

kammaguttioslo wrote: Thu Dec 30, 2021 9:46 am Ny trener bør på plass i januar! Sveen har vel blitt litt «gammel» etter hvert, men jeg skal innrømme at jeg ikke har fulgt med på han noe særlig de siste årene.
31 år og involvert i 25 kamper for Mjøndalen i år. De fleste fra start. Tror ikke han hadde vært noen dum mann å få inn på midtbanen, men vi henter vel ikke både han og Sjølstad.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Nei, har vel ikke råd til det. Brenden er jeg litt lunken positiv til, han er lokal, noe som er kjempefint og mest sannsynlig ganske billig i drift hvis ikke tilbudene kommer fra øst og vest.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

kammaguttioslo wrote: Thu Dec 30, 2021 2:41 pm Nei, har vel ikke råd til det. Brenden er jeg litt lunken positiv til, han er lokal, noe som er kjempefint og mest sannsynlig ganske billig i drift hvis ikke tilbudene kommer fra øst og vest.
Sveen, Sjølstad og Brenden er nok aktuelle alle tre. Kontraktsløse og lokale. Sveen er eldst med sine 31 år. Sjølstad og Brenden er like gamle (27) og har trolig flest sesonger igjen. Sjølstad med en ufin skadehistorikk de siste årene, men er jo ikke bare lokal, men et Kammaprodukt og vet hva det innebærer å spille for klubben. Kan også spille midtstopper og er best som defensiv midtbane. Jeg anser at det er der vi har mest bruk for forsterkning på midtbanen siden jeg tror Onsrud er like god som indreløper, om ikke bedre. Brenden kan spille angrep i tilegg og har en fordel der. Det kan forøvrig også Sveen.

Tror jeg, tross skadeproblemer, foretrekker Sjølstad av de tre. Kammagutt og har, tross alt, spilt på Molde, som hentet han av en grunn.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply