Trener 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2022

Post by Gjendineggen »

Klarer ikke å la meg provosere at at valgene eller fremgangsmåten til Rekdal/Frigård. Slik er fotallen. Rekdal har større ambisjoner enn HamKam, så dette ville skje før eller senere. Mer enn fornøyd med jobben han har gjort, og nå gjelder det å se fremover.

Ligger i kortene at Bohinen tar over. Jeg er skeptisk. Kjenner ikke så godt til Isnes, men høres mer spennende ut.


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Overganger 2022

Post by antevitaic »

Einig


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Jeg er totalt uenig. Reka skal få lov til å ta imot tilbud og også takke ja til en større klubb og mer penger, men han pisser oss i trynet gjennom å snakke med RBK før han har kontaktet NOEN i Kamma. Det er respektløst.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2022

Post by Gjendineggen »

Quadrophenia wrote: Wed Dec 22, 2021 7:32 pm Jeg er totalt uenig. Reka skal få lov til å ta imot tilbud og også takke ja til en større klubb og mer penger, men han pisser oss i trynet gjennom å snakke med RBK før han har kontaktet NOEN i Kamma. Det er respektløst.
Man kan velge å se slik på det, eller å være glad for at han har hjulpet oss fra gjørme til himmelen på ett og et halvt år. Han kunne valgt å informere klubben før han dro til Trondheim, men for Rekdal er dette en jobb. Fra før har ikke Rekdal noen klubbfølelse for HamKam, det er et 100% profesjonelt arbeidsforhold, og det er ikke ulovlig å snakke med andre potensielle arbeidsgivere i fotballen heller, selv om jeg er enig i at det bryter med god det jeg vil kalle "normen". Den er ikke han så opptatt av, og har aldri vært.

Om han hadde informert klubben før han dro, så ville ikke dette utgjort noen forskjell. Og om det hadde utgjort noen forskjell, tror jeg det ville vært til disfavør Rekdal. Han ville nok høre hva Rosenborg hadde å si, før andre skulle fortelle han hva han burde gjøre.

Fra en supporters perspektiv er det respektløst. Fra hans perspektiv er det noe helt annet. Helt ærlig, hvem forventer at han setter supporterne først i en slik situasjon? Han har gjort en jævlig bra jobb - det er ikke slik at han har stukket av fra noe ansvar eller dratt HamKam ned i søla før han stikker med halen mellom beina.

Skal sies at jeg forstår at man som supporter kan føle seg sviktet, men jeg kan ikke si med hånden på hjertet si at jeg ikke hadde gjort det samme i Rekdals situasjon. Hvis klubben skal gardere seg mot slike situasjoner i fremtiden, så må Olsen % co begynne å signere møkkatrenere fra laveste hylle.


Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2022

Post by Kamma »

Gjendineggen wrote: Wed Dec 22, 2021 10:39 pm
Quadrophenia wrote: Wed Dec 22, 2021 7:32 pm Jeg er totalt uenig. Reka skal få lov til å ta imot tilbud og også takke ja til en større klubb og mer penger, men han pisser oss i trynet gjennom å snakke med RBK før han har kontaktet NOEN i Kamma. Det er respektløst.
Man kan velge å se slik på det, eller å være glad for at han har hjulpet oss fra gjørme til himmelen på ett og et halvt år. Han kunne valgt å informere klubben før han dro til Trondheim, men for Rekdal er dette en jobb. Fra før har ikke Rekdal noen klubbfølelse for HamKam, det er et 100% profesjonelt arbeidsforhold, og det er ikke ulovlig å snakke med andre potensielle arbeidsgivere i fotballen heller, selv om jeg er enig i at det bryter med god det jeg vil kalle "normen". Den er ikke han så opptatt av, og har aldri vært.

Om han hadde informert klubben før han dro, så ville ikke dette utgjort noen forskjell. Og om det hadde utgjort noen forskjell, tror jeg det ville vært til disfavør Rekdal. Han ville nok høre hva Rosenborg hadde å si, før andre skulle fortelle han hva han burde gjøre.

Fra en supporters perspektiv er det respektløst. Fra hans perspektiv er det noe helt annet. Helt ærlig, hvem forventer at han setter supporterne først i en slik situasjon? Han har gjort en jævlig bra jobb - det er ikke slik at han har stukket av fra noe ansvar eller dratt HamKam ned i søla før han stikker med halen mellom beina.

Skal sies at jeg forstår at man som supporter kan føle seg sviktet, men jeg kan ikke si med hånden på hjertet si at jeg ikke hadde gjort det samme i Rekdals situasjon. Hvis klubben skal gardere seg mot slike situasjoner i fremtiden, så må Olsen % co begynne å signere møkkatrenere fra laveste hylle.
Kunne ikke vært mer enig.
Jeg er ganske sikker på at vi hadde vært et Postnord-lag hvis ikke Rekdal hadde kommet. Det er bare å hylle jobben han og Frigård har gjort i klubben, selvom det selvfølgelig er veldig skuffende at dem drar på denne måten. Det hadde vært utrolig interessant å se hvordan laget hadde klart seg i Eliteserien under deres ledelse.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Jeg hyller jobben de har gjort, men er samtidig misfornøyd med hvordan exiten ble. Flere ganger stod både Reka og Frigård og pratet om hvor mye de trivdes i klubben og t.o.m. bedyret at de ikke skulle forlate klubben for en annen norsk klubb. Hva teller budskapet ditt da? Jeg synes å gå bak ryggen til en arbeidsgiver mange har et veldig nært forhold til, er respektløst mot de som bryr seg og legger ned så mye tid, penger og energi for å forsøke å få klubben opp og frem.

At det skulle være til hans disfavør, tviler jeg på. Som du sier, bryr han seg ikke om normen og gjør det han selv vil uansett. Og at han vil til Rosenborg både forstår og respekterer jeg, så det er sagt.

Og ja, selvfølgelig har jeg supporterperspektivet. Jeg er supporter.

Uansett er ikke det her noe jeg kommer til å elte i måneder. Jeg er mer opptatt av at vi klarer å treffe på hans etterfølger. Dette blir en stor test for Strand, Svele og Olsen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Overganger 2022

Post by Primus »

Dersom en spiller under Rekdals ledelse hadde møtt en annen klubb uten å informere egen arbeidsgiver så er jeg sikker på at Rekdal hadde blitt illsint på både spiller og annen klubb. Han veit at han dreit seg ut, men tok en sjanse på at det ikke skulle lekke til mediene. Merkelig svakt av Rekdal å ikke få med seg at ALT som er foretatt av RBK de siste årene har blitt lekket til media.

Men ja, vann under broa osv. Bohinen i møter med HamKam ser jeg. Jeg ønsker meg Isnes, men kan skjønne at klubben vil gå for det "kjedeligste" alternativet. Bohinen spiller med trebackslinje, han er en fagmann, og han har forhåpentligvis lært noe av tidligere nedrykk. Har et noe frynsete rykte etter noen litt uheldige mediesaker, men de ligger vel noen år tilbake. Vil ikke være veldig negativ til Bohinen altså, selv om han ikke er mitt førstevalg.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Tror ikke Bohinen er den eneste Kamma har vært i møter med; derimot er han den eneste HA har fått med seg at Kamma har vært i kontakt med :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Espen Olsen i H-A, sånn skare værra. Mannen har følelser for klubben, godt å lese. Helt OK at Rekdal ikke har det, han var her for å utføre en jobb rent profesjonelt basert og den jobben gjorde han bra. Derimot Norges dyreste assistenttrener burde kanskje hatt noen følelser for HamKam.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Trener 2022

Post by Gjendineggen »

Quadrophenia wrote: Thu Dec 23, 2021 1:53 am Flere ganger stod både Reka og Frigård og pratet om hvor mye de trivdes i klubben og t.o.m. bedyret at de ikke skulle forlate klubben for en annen norsk klubb. Hva teller budskapet ditt da? Jeg synes å gå bak ryggen til en arbeidsgiver mange har et veldig nært forhold til, er respektløst mot de som bryr seg og legger ned så mye tid, penger og energi for å forsøke å få klubben opp og frem.
Jeg forstår hvor du vil, men jeg tenker at om man stikker fingern i jorda, så kan man mer eller mindre forstå at situasjonen kan forandre seg. Rekdal hadde 100% fokus på jobben i HamKam da han var her, og det er derfor han har fått resultater og blitt ettertraktet igjen. Jeg er enig i at han kunne og burde gjort dette på en mer kameratslig måte ovenfor HamKam som arbeidsgiver, og jeg tror heller ikke at Rekdal hadde noen grunn til å tro på daværende tidspunkt, at RBK skulle komme å vifte med en lukrativ kontrakt så fort. Som sagt; ting endrer seg, og noen ganger endrer det seg fort. Dette er tross alt et forhold til en arbeidsgiver, ikke en kjæreste. Det er dessuten utelukkende Rekdal sin fortjeneste at vi ikke spilte i Postnord i år. Istedenfor spiller vi i Eliteserien i neste år. Jeg kan ikke helt se at han har vært respektløs mot de som legger ned tid og penger i klubben. Det er jo helt åpenbart at Rekdal hadde et ønske om å bruke HamKam som et springbrett. Dette har begge parter tjent på. Vinn-vinn.

Nå høres det ut som jeg tar Rekdal 100% i forsvar, men jeg forsøker bare å se det i perspektiv. Jeg er enig i at Rekdal kunne gjort det annerledes - og det har han selv også innrømmet, men jeg ser ikke noen grunn til å la seg provosere av det og legge han for hat. HamKam er en liten klubb målt mot Rosenborg. Men vær sikker på at Rekdal kun ser på Rosenborg som en mellomstasjon. Dette er hans siste forsøk på å komme utenlands igjen. Et enda mer platonisk arbeidsforhold enn han hadde i HamKam, hvor han faktisk følte seg satt pris på og fikk være en del av et sunt og godt miljø. Dette kommer ikke til å være tilfelle i Rosenborg. Han tenker utelukkende karriere, og da må man tråkke noen på tærne på veien.


Post Reply