Overganger 2023

Spillere, kamper, overganger etc.
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2023

Post by Orrhanan »

Geiran1 wrote: Thu Mar 02, 2023 1:17 pm En helt riktig signering.
Slik må Hamkam jobbe, ta noen sjanser på spillere som ikke helt har slått ann i andre klubber.
Potesial er det ikke tvil om at han har, så får vi håpe han slår til.
I utgangspunktet en spiller som jeg vil rangere som bedre en Skjærviken.
Samme alder, prestert på ett høyt nivå før, eneste som var bedre med Skjærviken var at han var lokal

Tror også Jakob Michelsen er flinkere enn Fagermo, til å få det beste ut av spillerne.
Tja. Skjærvik hadde en bra eliteseriesesong i fjor, mens Bjarnason hadde en ganske så dårlig. Bedre de siste kampene på sesongen, men er sjansespill ja, som du skriver. Jeg er spent.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Bjarnason veldig fresk på treninger sier rapportene.

Vi har forøvrig venstreback Rafael Floro på trening nå. Han skal få spilletid mot Kongsvinger på lørdag.

En spiller som har byttet veldig mye klubb i sin karriere. 14 seniorklubber er ikke et veldig godt tegn. Samtidig gjorde han sakene sine ganske bra i Finland nå senest. 6 mål og 3 målgivende ifjor i cup og serie. Den finske ligaen er på et langt høyere nivå nå enn tidligere så man skal ikke nødvendigvis kimse av det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Sleivspark
Posts: 25
Joined: Wed Jan 18, 2023 9:16 pm
Been thanked: 9 times

Re: Overganger 2023

Post by Sleivspark »

Quadrophenia wrote: Thu Mar 09, 2023 4:28 pm Bjarnason veldig fresk på treninger sier rapportene.

Vi har forøvrig venstreback Rafael Floro på trening nå. Han skal få spilletid mot Kongsvinger på lørdag.

En spiller som har byttet veldig mye klubb i sin karriere. 14 seniorklubber er ikke et veldig godt tegn. Samtidig gjorde han sakene sine ganske bra i Finland nå senest. 6 mål og 3 målgivende ifjor i cup og serie. Den finske ligaen er på et langt høyere nivå nå enn tidligere så man skal ikke nødvendigvis kimse av det.
Skulle ønske vi så etter litt yngre spillere med videresalgspotensiale.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Sleivspark wrote: Thu Mar 09, 2023 10:11 pm
Quadrophenia wrote: Thu Mar 09, 2023 4:28 pm Bjarnason veldig fresk på treninger sier rapportene.

Vi har forøvrig venstreback Rafael Floro på trening nå. Han skal få spilletid mot Kongsvinger på lørdag.

En spiller som har byttet veldig mye klubb i sin karriere. 14 seniorklubber er ikke et veldig godt tegn. Samtidig gjorde han sakene sine ganske bra i Finland nå senest. 6 mål og 3 målgivende ifjor i cup og serie. Den finske ligaen er på et langt høyere nivå nå enn tidligere så man skal ikke nødvendigvis kimse av det.
Skulle ønske vi så etter litt yngre spillere med videresalgspotensiale.
Ikke uenig i det. Bjarnason er ihvertfall i den kategorien.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2023

Post by Orrhanan »

Duarte Moreira trener med Kamma. Portugisisk spiss på 21 år. Jeg liker umiddelbart alderen.

Har forsøkt å gjøre litt research, men veldig lite info tilgjengelig.

Er tydeligvis fostret i Porto, noe som er en bra fotballskole. Gikk deretter til en annen litt mindre klubb i toppserien, Guimaraes. Fikk ikke spilletid for a-laget her. Deretter gikk han til en klubb på nivå4. Ifølge han selv, er det bare imidlertidig mens han venter på en proffkontrakt.

Om man tolker utifra FM, som overraskende ofte stemmer med virkeligheten, har han ingen ekstreme styrker, men er ganske kjapp, har bra avslutninger og smart i bevegelsene. Høres ut som en bra backup for Udahl utifra det ihvertfall. Spørsmålet er om han har nivået og kan videreutvikles. Det er ganske få syd-europeiske og forøvrig også syd-amerikanske spillere som har hatt stor suksess i norsk liga. Fotballen og klimaet er nok ikke det enkleste å tilpasse seg for alle.

Det hadde vært artig om han var den nye Helder Postiga, men jeg tviler egentlig litt på det.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by GSP »

Quint Jansen skal ha fått beskjed om at han ikke kommer til å få spille tid i Sandefjord i år. På ingen som helst måte en "klassestopper" i eliteserie-sammenheng, men personlig har jeg alltid hatt litt sansen for han, god på hodet, sterk og er i grunnen en spiller du får det samme av hver gang. Som en backup eller alternativ avhengig av motstander kunne han vært interessant. Utenlandsk og tidvis tvilsomme hårsveiser trekker jo ned så klart...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Wed Mar 15, 2023 3:57 pm Quint Jansen skal ha fått beskjed om at han ikke kommer til å få spille tid i Sandefjord i år. På ingen som helst måte en "klassestopper" i eliteserie-sammenheng, men personlig har jeg alltid hatt litt sansen for han, god på hodet, sterk og er i grunnen en spiller du får det samme av hver gang. Som en backup eller alternativ avhengig av motstander kunne han vært interessant. Utenlandsk og tidvis tvilsomme hårsveiser trekker jo ned så klart...
Jansen har vist i både Mjøndalen og Sandefjord at han egentlig ikke holder nivået. Han er altfor treg, både i hodet og beina. I tillegg er han 32 år og utenlandsk, som du skriver. Om vi skal går for trege stoppere vil jeg heller ha Niklas Gunnarsson, selvom jeg er veldig usikker på han også.

Er usikker på om vi kommer til å hente noen flere stoppere nå. Vi har 5 stoppere nå, inkludert Sjølstad og Dunn. Og i tillegg har jo Kongsro vist at han kan være en nødløsning også.

En annen diskusjon er om vi har hentet en stopper som holder et veldig høyt eliteserienivå som vi hadde ifjor med Kurucay. Også et spørsmål om vi i det hele tatt har hentet noen på nivået til Skjærvik, vår nest beste stopper ifjor. Jeg tror ikke det foreløpig, men heldigvis kan både Bjarnason og Opsahl utvikle seg og det samme med Dunn når han endelig blir skadefri. Norheim har vi heller ikke sett på sitt skarpeste i og med at han har vært sjuk og skadet. Det har nok vært en utfordring på overgangsmarkedet akkurat det her med stopper så forstår hvorfor det har blitt sånn. Allikevel er det en liten bekymring for undertegnede.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Michelsen ønsker seg trolig en venstreback og en angrepspiller hvis man skal tolke uttalelser i media. Fred Friday er nå uaktuell etter at han signerte for Beitar Jerusalem nylig.

Det er nok også muligheter for å låne spillere som er litt utenfor laget i skandinaviske toppklubber når vi nærmere oss seriestart.


Sleivspark
Posts: 25
Joined: Wed Jan 18, 2023 9:16 pm
Been thanked: 9 times

Re: Overganger 2023

Post by Sleivspark »

Noen bevegelser? Veldig stille nå, og det er kun én dag igjen til vinduet stenger.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Tipper det kommer inn 1-2. En back og en angrepspiller.


Post Reply