Overganger 2023

Spillere, kamper, overganger etc.
Geiran1
Posts: 44
Joined: Wed Oct 06, 2021 6:49 pm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2023

Post by Geiran1 »

Midtbanen synes jeg er ganske bra, Ulrik Mathisen er vel ikke en som går rett inn i startelleveren.
Ønsker meg heller ett par spillere til midtforsvaret og en angrepsspiller.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Geiran1 wrote: Fri Feb 17, 2023 8:53 am Midtbanen synes jeg er ganske bra, Ulrik Mathisen er vel ikke en som går rett inn i startelleveren.
Ønsker meg heller ett par spillere til midtforsvaret og en angrepsspiller.
Det kommer garantert minst en stopper, en back og sikkert en spiss.

Jeg tar gjerne Kvile fra Glimt, Nouri og Nordås fra Glimt jeg. Da var det ordnet.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2023

Post by Corrales »

En stopper? Jeg håper på tre jeg.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote: Fri Feb 17, 2023 2:19 pm En stopper? Jeg håper på tre jeg.
Tre stoppere inn skjer nok ikke. Det er et meget vanskelig stoppermarked nå og det finnes få tilgjengelige alternativer. Kristensen Dahl og Kiil Olsen ble snappet rett foran nesa på oss og det er ganske få andre norske stoppere som, 1.holder et godt nok nivå og 2.vil til oss og ikke er altfor dyre. Da kan det være vi går for et utenlandsk alternativ, men sånn situasjonen er nå har vi faktisk bare to utlendingsplasser tilgjengelig. Forhåpentligvis går Hagen ut om ikke så lenge, men sånn ser det ut nå.

Klubben har forstått dette og det ut som Sjølstad først og fremst regnes som stopper i år. Vi har Kurtovic og Kobe som kan spille på den sentrale defensive midtbaneplassen. Kongsro har også vært testet på stopperplass nå så det er sannsynlig at de går for interne løsninger i tillegg til den/de de skal ha inn. Jeg anser at Opsahl, Sjølstad og Norheim er stopperne som er førstevalg p.d.d. Som backup har vi Dunn (forhåpentligvis snart), Kongsro og Gammelby (som har spilt en del stopper i superligaen). I tillegg ser det ut som vi tester Ring Voldhagen endel for å se om han kan være et alternativ til en plass i troppen.

Om dette holder høy nok kvalitet er et annet spørsmål. Jeg ønsker ihvertfall at den eller de stopperne vi henter holder høy kvalitet og går rett inn i treeren bak.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2023

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote: Fri Feb 17, 2023 2:36 pm
Tre stoppere inn skjer nok ikke. Det er et meget vanskelig stoppermarked nå og det finnes få tilgjengelige alternativer. Kristensen Dahl og Kiil Olsen ble snappet rett foran nesa på oss og det er ganske få andre norske stoppere som, 1.holder et godt nok nivå og 2.vil til oss og ikke er altfor dyre. Da kan det være vi går for et utenlandsk alternativ, men sånn situasjonen er nå har vi faktisk bare to utlendingsplasser tilgjengelig. Forhåpentligvis går Hagen ut om ikke så lenge, men sånn ser det ut nå.

Klubben har forstått dette og det ut som Sjølstad først og fremst regnes som stopper i år. Vi har Kurtovic og Kobe som kan spille på den sentrale defensive midtbaneplassen. Kongsro har også vært testet på stopperplass nå så det er sannsynlig at de går for interne løsninger i tillegg til den/de de skal ha inn. Jeg anser at Opsahl, Sjølstad og Norheim er stopperne som er førstevalg p.d.d. Som backup har vi Dunn (forhåpentligvis snart), Kongsro og Gammelby (som har spilt en del stopper i superligaen). I tillegg ser det ut som vi tester Ring Voldhagen endel for å se om han kan være et alternativ til en plass i troppen.

Om dette holder høy nok kvalitet er et annet spørsmål. Jeg ønsker ihvertfall at den eller de stopperne vi henter holder høy kvalitet og går rett inn i treeren bak.
Spørsmålet er hvorvidt man kan klare å finne noen gode spillere som ikke har norsk opphav. Kan gjerne være flere Michelsen har kjennskap til fra dansk fotball. Jeg har selvfølgelig ikke spesielt god oversikt over dette markedet, men håper vi har bred (les: internasjonal) horisont når vi ser etter ytterligere stoppere. Ser at dette med antall utlendinger kan bli en problemstilling, men om vi legger til grunn at man har tre ledige plasser (forutsetter Hagen ut) så velger jeg å håpe på to stoppere og en angrepspiller med utenlansk pass. Sistnevnte kan gjerne være en afrikaner man kan knytte forhåpninger til at er en ny Abiodun (før man blir innhentet av virkeligheten).

Er ikke nødvendigvis helt trygg på Sjølstad og Kongsro som stopperalternativer. Det gjelder særlig sistnevnte som jeg synes fremstår tvilsom i posisjoneringspillet og også er noe uryddig i opptreden i egen boks. Sjølstad har mer erfaring med rollen, men mangler noe hodestyrke samtidig som man da ikke får benyttet seg av hans gjennvinningspill lengre opp i banen.

Det kan være at tre ye stoppere er for mye å be om, men at klubben bør ha minst to kan det etter mitt syn ikke være tvil om.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote: Fri Feb 17, 2023 4:41 pm
Quadrophenia wrote: Fri Feb 17, 2023 2:36 pm
Tre stoppere inn skjer nok ikke. Det er et meget vanskelig stoppermarked nå og det finnes få tilgjengelige alternativer. Kristensen Dahl og Kiil Olsen ble snappet rett foran nesa på oss og det er ganske få andre norske stoppere som, 1.holder et godt nok nivå og 2.vil til oss og ikke er altfor dyre. Da kan det være vi går for et utenlandsk alternativ, men sånn situasjonen er nå har vi faktisk bare to utlendingsplasser tilgjengelig. Forhåpentligvis går Hagen ut om ikke så lenge, men sånn ser det ut nå.

Klubben har forstått dette og det ut som Sjølstad først og fremst regnes som stopper i år. Vi har Kurtovic og Kobe som kan spille på den sentrale defensive midtbaneplassen. Kongsro har også vært testet på stopperplass nå så det er sannsynlig at de går for interne løsninger i tillegg til den/de de skal ha inn. Jeg anser at Opsahl, Sjølstad og Norheim er stopperne som er førstevalg p.d.d. Som backup har vi Dunn (forhåpentligvis snart), Kongsro og Gammelby (som har spilt en del stopper i superligaen). I tillegg ser det ut som vi tester Ring Voldhagen endel for å se om han kan være et alternativ til en plass i troppen.

Om dette holder høy nok kvalitet er et annet spørsmål. Jeg ønsker ihvertfall at den eller de stopperne vi henter holder høy kvalitet og går rett inn i treeren bak.
Spørsmålet er hvorvidt man kan klare å finne noen gode spillere som ikke har norsk opphav. Kan gjerne være flere Michelsen har kjennskap til fra dansk fotball. Jeg har selvfølgelig ikke spesielt god oversikt over dette markedet, men håper vi har bred (les: internasjonal) horisont når vi ser etter ytterligere stoppere. Ser at dette med antall utlendinger kan bli en problemstilling, men om vi legger til grunn at man har tre ledige plasser (forutsetter Hagen ut) så velger jeg å håpe på to stoppere og en angrepspiller med utenlansk pass. Sistnevnte kan gjerne være en afrikaner man kan knytte forhåpninger til at er en ny Abiodun (før man blir innhentet av virkeligheten).

Er ikke nødvendigvis helt trygg på Sjølstad og Kongsro som stopperalternativer. Det gjelder særlig sistnevnte som jeg synes fremstår tvilsom i posisjoneringspillet og også er noe uryddig i opptreden i egen boks. Sjølstad har mer erfaring med rollen, men mangler noe hodestyrke samtidig som man da ikke får benyttet seg av hans gjennvinningspill lengre opp i banen.

Det kan være at tre ye stoppere er for mye å be om, men at klubben bør ha minst to kan det etter mitt syn ikke være tvil om.
Er ikke uenig i det. Vet de jobber veldig med stopppere nå så kanskje vi får noen sydensigneringer.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by GSP »

Kunne Philip Slørdahl vært aktuell? Utgående kontrakt og stort sett enighet om at han bør finne en ny klubb før seriestart. Vil ikke være den som i utgangspunktet er i startoppstillingen, men vi må jo ha bredde også, og som det sies lenger opp her, vi begynner å gå tom for utlendingsplasser.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Shayne Pattynama kobles til Kamma. Hva tror dere?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

En spiller i fin alder som har spilt en del for Viking siden han kom dit før 2021-sesongen. Spilt mye i eliteserien og Europa League-kvalik. 55 kamper og 8 målpoeng på to sesonger.

Kan være en fin utfordrer til vingbacken dette.


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Overganger 2023

Post by antevitaic »

Om det er mogleg å henta Pattynama er det berre å gjera det. Han har snitt over seg som kan blomstra i eit godt kollektiv (noko luftlaget Viking ikkje er).


Post Reply