Overganger 2023

Spillere, kamper, overganger etc.
SpellSpar
Posts: 90
Joined: Fri Nov 18, 2022 11:18 am
Has thanked: 30 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger 2023

Post by SpellSpar »

Rogers til LSK, 5 mill. Ergo null til Kamma?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

SpellSpar wrote: Wed Aug 30, 2023 3:17 pm Rogers til LSK, 5 mill. Ergo null til Kamma?
0, men vi fikk mye i overgangssum heldigvis.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by GSP »

Gary Fuckface wrote: Wed Aug 30, 2023 11:38 am Enig i at det hadde vært lurt å tenke talenter på stopperplass. Ser at Skuseth, som var aktuell i vår, har gått til Ranheim. Kunne man ha gitt stopperne fra andrelaget, for eksempel Ring Voldhagen, en sjanse eller er de for langt unna nivået?
Ring Voldhagen spilte ett år for lenge i 4. divisjon. La til seg noen uvaner som han ikke har blitt kvitt enda. Syns kanskje Thorbjørn Kristiansen har sett bedre ut en stund nå, men tror ikke det er disse som kommer til å være talentene våre på stopperplass dessverre. Det må nok hentes noen utenfra. Fra juniorlaget tenker jeg at Jonas Rasen og Julian Gonstad er de som bør være nærmest a-laget utover høsten. Kunne godt tenkt meg å sett begge få litt spilletid faktisk.

Ellers ser jeg at Aafk slipper Barmen til Åsane; betyr det at de har gitt opp allerede?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Wed Aug 30, 2023 7:39 pm
Gary Fuckface wrote: Wed Aug 30, 2023 11:38 am Enig i at det hadde vært lurt å tenke talenter på stopperplass. Ser at Skuseth, som var aktuell i vår, har gått til Ranheim. Kunne man ha gitt stopperne fra andrelaget, for eksempel Ring Voldhagen, en sjanse eller er de for langt unna nivået?
Fra juniorlaget tenker jeg at Jonas Rasen og Julian Gonstad er de som bør være nærmest a-laget utover høsten. Kunne godt tenkt meg å sett begge få litt spilletid faktisk.

Ellers ser jeg at Aafk slipper Barmen til Åsane; betyr det at de har gitt opp allerede?
Det begynner jo å se veldig lovende ut for rekrutt mtp. å holde seg. Kanskje et utlån av en eller begge disse spillerne kunne vært noe? Gjøvik-Lyn kjemper jo for å overleve i postnordligaen. Burde være et naturlig sted å låne ut til. Gir mye mer til spillerne å starte 5-6 kamper og spille en rolle enn å komme inn 5-10 minutter her og der tror jeg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Ari Jonsson klar.

Ari Sigurpálsson ryktes inn, men skjer sannsynligvis ikke nå. Kanskje etter sesongen. Islandsk u21-landslagsspiller. 20 år og ving. Vikingur krever ganske høy overgangssum sies det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Jens Martin Gammelby er solgt til Silkeborg. Han skal spille ut sesongen i grønt og hvitt.

Helt greit. Levert helt OK totalt sett og har nok en høy lønn. Ikke gjort seg bort, men heller ikke vist noe ekstra.

Siden klubben hentet ham gratis og får penger nå, så får vi vel kalle det bra business hvis vi går i pluss medregnet sign on-fee og lønn.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

anonymous1918 wrote: Mon Sep 04, 2023 1:40 pm Jens Martin Gammelby er solgt til Silkeborg. Han skal spille ut sesongen i grønt og hvitt.

Helt greit. Levert helt OK totalt sett og har nok en høy lønn. Ikke gjort seg bort, men heller ikke vist noe ekstra.

Siden klubben hentet ham gratis og får penger nå, så får vi vel kalle det bra business hvis vi går i pluss medregnet sign on-fee og lønn.
Jeg synes det er litt synd mtp at han har hatt en stigende kurve, men absolutt ingen krise. Håper vi får en spiller med enda litt mer fart. Gjerne en yngre med større vidersalgspotensialel. Totland, Snorre Strand Nilsen og Sander Sjøkvist i Start er de første som dukker opp i mitt hodet.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Utvilsomt en stigende kurve, men han ble hentet som en stor signering i HamKams målestokk, og da bør du utmerke deg litt mer enn det han har klart så langt synes jeg.

De navnene du nevner er utvilsomt spennende. Spesielt Snorre Strand Nilsen har jeg sansen for.


SpellSpar
Posts: 90
Joined: Fri Nov 18, 2022 11:18 am
Has thanked: 30 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger 2023

Post by SpellSpar »

Hva snakker vi om i overgangssum?


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Sitat Michelsen til HA:
Nå får vi litt igjen for ham. Det er en sum som selvfølgelig ikke går inn i historiebøkene som en av de største, men dette er en positiv historie i totalen
Ukjent med andre ord. Men tolker det som å gå i null/i pluss


Post Reply