Ham-Kam - Haugesund

Spillere, kamper, overganger etc.
Gary Fuckface
Posts: 20
Joined: Mon Aug 07, 2023 2:31 pm
Been thanked: 1 time

Re: Ham-Kam - Haugesund

Post by Gary Fuckface »

Det her var fryktelig svakt. Hvordan er det mulig å bomme så totalt på taktikk og innstilling til kampen?

Haugesund får kampen akkurat unn det sporet de ønsket. Michelsen burde tatt grep i pausen.

Jeg skjønner også ikke hvorfor Udahl ikke får starte etter innhoppet mot Sandefjord?
Ingen av spillerne fortjener mer enn 2 på HA-børsen i dag.


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Ham-Kam - Haugesund

Post by Gjendineggen »

Jeg undrer én ting... Michelsen går fra den ene plettfrie taktiske tilnærmingen, til fullstendig bom i neste kamp. Slik føler jeg det har vært flere ganger denne sesongen. Det gjøres for mye taktiske feil fra trenerteamet, uten at de makter å gjøre justeringer som hjelper i løpet av kampene. Istedenfor gjøres det helt merkelige bytter (eller ikke gjort bytter) som dreper det siste lille håpet. Dette har skjedd opptil flere ganger denne sesongen.

Når dette er såpass gjentakende, så er det ingen igjen som kan kreve at spillerne klarer å levere stabilt. Det er for meg et problem.


Gary Fuckface
Posts: 20
Joined: Mon Aug 07, 2023 2:31 pm
Been thanked: 1 time

Re: Ham-Kam - Haugesund

Post by Gary Fuckface »

Det er et godt poeng. Det var en veldig bra tilnærming mot Sandefjord og tilsvarende håpløs i dag.
Vi sliter når vi møter lag som legger seg bakpå og er kyniske. Det samme har skjedd i hjemmekampene mot Tromsø, Odd og nå Haugesund. Skuffende at vi ikke lærer.


Utafor
Posts: 44
Joined: Sun Apr 29, 2018 10:42 pm
Been thanked: 6 times

Re: Ham-Kam - Haugesund

Post by Utafor »

Stolpe på Mawa i dag. Merkelig at ikke Udahl kommer inn tidligere.


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Ham-Kam - Haugesund

Post by antevitaic »

Fullt fortent siger av Haugesund, som eg synes var imponerande. Eit litt skarpare lag hadde avgjort kampen før pause. Vanskeleg å forstå korleis presspelet, som var så bra mot Sandefjord, kan svikta sånn. Rar kamp av Hamkam, skaper nesten ingenting. Kunne vore heldig med å få ein straffe på 0-1 men…

Synes det er heilt greitt å kritisera byttene, og at Udahl ikkje får lengre tid på seg til å påverka kampen. Med det sagt, synes eg Michelsen har vore heilt strålande på å disponera troppen gjennom sesongen, og eg trur Kamma held seg til slutt mykje på grunn av det.


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Ham-Kam - Haugesund

Post by Gjendineggen »

antevitaic wrote: Mon Oct 23, 2023 12:56 pm
Synes det er heilt greitt å kritisera byttene, og at Udahl ikkje får lengre tid på seg til å påverka kampen. Med det sagt, synes eg Michelsen har vore heilt strålande på å disponera troppen gjennom sesongen, og eg trur Kamma held seg til slutt mykje på grunn av det.
Enig i det. Og ønsker på ingen måte at han skal gå. Men jeg blir heller aldri helt trygg på han. Det gjør meg bare urolig at vi er så skjøre på det taktiske. Det forteller meg også at vi har ferdighetene i laget til å plukke enda flere poeng. Vi har ikke råd til flere taktiske bommerter nå i sluttspurten. Og byttene må brukes riktig.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Haugesund

Post by Quadrophenia »

Vi begynner bra på søndag. Men så skjer det noe. Vi slipper til mer og mer innlegg og cornere. Også svikter det på markeringen på corneren. Her har vi vært gode i år så det er bare mangel på konsentrasjon fra Kurtovic.

Og når de går opp i ledelsen prøver vi å styre kampen med mye ball, men det klarer vi ikke. Spiller rundt og rundt og spiller på oss brudd på brudd. Så treneren må nesten ta den på sin kappe. Også er det jo jevnt over veldig mye slurv da, og det går jo på spillerne. Så alt gikk på en måte til helvete samtidig, på et jævlig dårlig tidspunkt i sesongen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Sleivspark
Posts: 25
Joined: Wed Jan 18, 2023 9:16 pm
Been thanked: 9 times

Re: Ham-Kam - Haugesund

Post by Sleivspark »

Det er noen spillere som må gå i seg sjøl etter denne presentasjonen. Makan til dårlig kroppsspråk når vi for eksempel mister ball. Ser ikke ut som det betyr noe som helst.


Post Reply