Briskeby

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Briskeby

Post by Kamma »

Et annet poeng er om vi ønsker europacupspill på Briskeby noengang. Såvidt jeg vet kreves det minimum 8000 sitteplasser.
Når klubber som Sarpsborg 08 og Bodø/Glimt klarer det, hvorfor ikke vi?


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Briskeby

Post by antevitaic »

Det er ei heilt skandaløs avgjerd å riva tribunen ved dette tidspunkt, som om ikkje nok var rive ned før sesongen. Markedskreftene vinn igjen. Politihøgskule/-sentral (?) kunne dei lagt ut i skauen.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Briskeby

Post by GSP »

Abiodun2 wrote: Thu Jan 06, 2022 4:43 pm Kanskje sparket i ræva jeg trenger for å mane meg bort til banden? Blir likevel spennende å se når det ferdigstilles våren/sommeren 2023, så får vi håpe at eliteseriespill kan nytes også fra den nye tribunen.
Velkommen! Aldri så gæernt si!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Briskeby

Post by Quadrophenia »

Rivingen utsatt til 11.september (!) Veldig bra det blir utsatt.

Fra artikkelen:

- Hvorfor kom ikke denne planen opp med en gang?
– Da kjente vi ikke til terminlista, og vi visste ikke alle kravene til Politiet. Det var mye info vi ikke hadde, sier Alhaug.

Det fremstår som om det hadde vært vanskelig med så tidlig byggestart uansett, men nå kan de late som de utsetter av velvilje.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Briskeby

Post by GSP »

Quadrophenia wrote: Tue Jan 18, 2022 4:12 pm

Det fremstår som om det hadde vært vanskelig med så tidlig byggestart uansett, men nå kan de late som de utsetter av velvilje.
Eventuelt greit å ha noe å skylde på, tror nok det ble større reaksjoner en enkelte av utbyggerne hadde sett for seg, men du vet; kan ikke innrømme at man har gjort en feil vettu! :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Briskeby

Post by Kamma »

Billettsalget mot LSK sier meg at det blir helt feil å gå ned på tilskuerkapasitet. Briskeby er åpenbart en attraktiv arena for bortefans å komme til med tanke på avstand.
Kamper mot nettopp LSK, VIF og RBK vil trekke fulle hus uansett.
8000 tilskuere bør være et minimum.


Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Briskeby

Post by Kamma »



User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Briskeby

Post by Quadrophenia »

Kamma wrote: Wed May 25, 2022 11:28 pm https://www.h-a.no/2022/nyheter/her-er- ... -kommunen/

Dette ser så spinkelt ut.
Ifølge mine kilder kommer det ikke til å se sånn ut. Det må harmonisere mer med resten av stadion. Så får vi håpe det blir sånn for det der ser helt jævlig ut.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Briskeby

Post by Heis »

Utrolig mye arroganse fra kommunens side i ordvekslingen her synes jeg. Her handler det ikke om mer enn å erstatte likt for likt når det er kommunen som ønsker seg bedre arealutnyttelse, og folk i kommunen prater som om de har med en bortskjemt unge å gjøre.

Einar Busterud : – Jeg har ingen blankofullmakt til å putte på mange millioner kroner. Det er bra å være optimister på HamKams vegne, men på kort sikt dreier det seg vel først og fremst om å overleve i Eliteserien, sier Busterud.

Kjetil Wold Henriksen på spørsmål om hva som skjer hvis det skulle bli aktuelt med europaspill for HamKam: – Da må HamKam spille et annet sted.

Jeg er klar over at kommunen har det overordnede ansvaret for hva som skjer med Briskeby, men her prøver de å rettferdiggjøre å ikke erstatte det man ødelegger. Det synes jeg er bak mål. Jeg vil ikke ha en eneste sitteplass over minstekravet på Briskeby. Det er moro med utsolgt stadion og Kamma har bevist at de kan selge ut Briskeby flere ganger på en sesong i eliteserien. Da mener jeg det sier seg selv at man skal ta høyde for UEFA sitt reglement.


Abiodun2
Posts: 31
Joined: Sun Dec 19, 2021 3:21 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Briskeby

Post by Abiodun2 »

Er det noen som vet når byggingen av den nye tribunen er planlagt å ferdigstilles? Og hvordan endte det opp i forhold til kapasiteten, vil "nye" Briskeby kunne romme 8000?


Post Reply