Talentutvikling

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Talentutvikling

Post by bim »

Det jeg prøver å få frem er at å legge ned Ham-Kam yngres omtrent er på samme nivå som å legge ned Ridabu IL. Men nå som breddefotballen i Ham-Kam så og si er tilintetgjort, kan vi vel likeså sette kursen mot Ridabu IL? God Red Alert taktikk å la resten av troppen ta en bunker mens vi lar en liten del fullføre en Construction Yard.

Men la det være klart, jeg er ikke seriøs når jeg foreslår at Ham-Kam bør endre navn til Moelven IL. Og jeg mener breddefotballen er noe av det viktigste i Norsk fotball, om det så gjelder Hamarkameratene, VIF, Raufoss eller Stabæk IF.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Talentutvikling

Post by Heis »

Blir mye hos deg som er usammenhengende og vanskelig å forholde seg til, bim. Ærlig talt har ikke jeg hørt noe om at HamKam skal legge ned yngres. Det kom vel et innlegg i avisa fra en dramalærer i januar, men utover det, ser jeg ingen grunn til at vi skal frykte for at yngres legges ned.


User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Talentutvikling

Post by bim »

Foreslått av Magne Kippersund i en HA-artikkel som Q har lenket til tidligere i tråden. Har hørt forslaget før også. Men godt å høre at dere ikke ønsker å legge ned Ham-Kam yngres.

Jeg har vanskelig for det, beklager. Vanskligstilt ungdom/problembarn vettu.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Talentutvikling

Post by Heis »

Og Magne Kippersund er sikkert både engasjert, fornuftig og vil HamKam det aller beste. Alikevel ser jeg på innlegget mest som en brannfakkel for å dra igang noen tanker rundt yngres og talentutvikling i distriktet. Men jeg er ikke redd for at yngres blir lagt ned bare fordi Magne Kippersund skriver i avisa om fordeler det eventuelt ville kunne hatt. Innlegget hans inneholdt også etter mine begreper helt legitime betraktninger som ikke virket usaklige.

Det er viktig for HamKam å være godt likt i klubbene rundt omkring i nærmiljøet, og det er viktig at alle spillere på juniornivå får så relevant matching som mulig. Det er disse diskusjonene jeg oppfatter at Kippersund ønsker å ta opp.


User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Talentutvikling

Post by bim »

Og når det gjelder Talentutvikling, en plass i A-stallen er noe mann gjør seg fortjent til ved å vise at du er god nok. Det nytter ikke å sutre seg til en plass i a-laget eller bli grinete fordi det hentes et par spisser som er bedre enn deg. Skal Ham-Kam komme seg tilbake til Eliteserien kan det ikke gis plass til noen bare fordi dem har gått gradene i Ham-Kam og fordi vi har blitt så utrolig flinke på talentutvikling. Så med andre, hold kjeft, la beina snakke og begynn og spill ball som Luka Modric, Insigne eller hvem det måtte være. Det er og vil alltid være 11 plasser i startellveren til Ham-Kam og A-Landslaget. Det er alt jeg vil si.

10år og ikke en eneste landslagspiller, så jeg er strengt talt ikke veldig imponert. Beklager.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Talentutvikling

Post by bim »

Det er også fullt mulig å ta steget direkte fra Moelven til en eliteserie klubb, du trenger ikke nødvendigvis å ha 100 kamper i Ham-Kam før du begynner å spille i Eliteserien. Ta Henrik Kjelsrud Johansen f. eks. Moelven, Brummundal og Gjøvik-Lyn kan alle være ett springbrett for en videre karriere. A. Melgalvis har eksempelvis aldri vært i noen Ham-Kam stall.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Post Reply