Fart/Ham-Kam

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
Post Reply
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Fart/Ham-Kam

Post by GSP »

Damelaget til Fart rykka ned i år, og spiller på tredje nivå neste år. Det betyr at de vel kan møte blant annet Ottestad. Om ett år går damelaget til Fart inn i Ham-Kam, hvis alt går etter planen. Jeg er grunnleggende positiv til dette, uavhengig av om Fart kan avslutte med å rykke rett opp igjen neste år, eller om det er ett lag på tredje nivå som representerer de grønnhvite fra sesongen 2023.

Jeg skal forsøke å forklare hvorfor jeg er så positiv til dette:

- Verden går (heldigvis!) fremover. At et stort idrettslag ikke skal ha tilbud til begge kjønn holder ikke. Storhamar Hockey har fått i gang damelag de siste årene, Storhamar Håndball har herrelag osv.

- Ham-Kam Yngres bør ha et tilbud for ALLE. Om du ønsker å bli verdens beste eller bare spiller sammen med kameratene fra klassa, bør det være mulig å gjøre dette i Kamma. Skal jenter føle at de hører hjemme i Ham-Kam Yngres bør de også ha et seniorlag å sikte mot (for de som vil det).

- Flere ben å stå på. I årene frem mot 2014-sesongen var noe av det vi forsøkte å få klubbledelsen til å ta tak i det at klubben ble drevet på en måte som gjorde at man ikke hadde noen knytninger til lokalsamfunnet rundt seg. Det virket som om man tenkte at sportslig suksess var den eneste måten en klubb kunne klare seg/utvikle seg på, og man gjorde absolutt ingenting for at mennesker utenfor klubben skulle ønske å bidra. Dette har klubben etter hvert tatt store grep rundt, med Gatelaget som det mest synlige. Et damelag i klubben vil fortsette å åpne klubben ut mot byen og distriktet rundt.

- Ett lag til å heie på! :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply