SoMe

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: SoMe

Post by Orrhanan »

Flere enn meg som synes den hematt er ufattelig tam og oftest uinteressant? Forstår ikke hvorfor H-A ikke har en pod som er et litt utøket corner-konsept. Prater om forrige kamp også litt om generelle nyheter rundt klubben før de prater om neste kamp. Jacob kan være programleder også kan K.Hagen og Sundt (som var veldig bra i stolthet og ære) være sidekicks. Iblant kan de ha gjester fra eller rundt klubben. Vanskeligere er det ikke.


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: SoMe

Post by Top Dog »

Orrhanan wrote: Fri Aug 26, 2022 11:24 am Flere enn meg som synes den hematt er ufattelig tam og oftest uinteressant? Forstår ikke hvorfor H-A ikke har en pod som er et litt utøket corner-konsept. Prater om forrige kamp også litt om generelle nyheter rundt klubben før de prater om neste kamp. Jacob kan være programleder også kan K.Hagen og Sundt (som var veldig bra i stolthet og ære) være sidekicks. Iblant kan de ha gjester fra eller rundt klubben. Vanskeligere er det ikke.
Helt enig. Falt av etter episoden med Eriksen, men Blystad er så jævlig treg og helt uinteressante digresjoner. Ryktes vel at det kommer noe supporterdrevet utover høsten.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: SoMe

Post by artigas »

Hemmat mangler vinkling og sting, og jeg tror det er formatet og konseptet, mer enn vertene sin skyld. Formatet er at det er ingen som mener noe der, og det blir en oppramsing av fakta om gjesten, ispedd litt "artige" små historier som de har googla, og "nå kan du vel kanskje gjette hvem i garderoben som har fortalt den historia, hehe". En pod må enten ha verter med mye kunnskap og meninger med litt sting i, eller ha en programleder som får fram gjestenes kunnskap og meninger. Noen som tør å si noe som kan skape litt diskusjon, og vet noe som andre kan lære av. Den tidligere fotballhedmark-podden til Østlendingen og Stolthet og Ære var nok mer i den gata. Og skal man invitere nåværende spillere, så må du få dem til å si noe interessant, få de med på en samtale som ikke blir så seig som tilfellet er i Hemmat.
Last edited by artigas on Mon Aug 29, 2022 1:48 pm, edited 1 time in total.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: SoMe

Post by Quadrophenia »

Spot on!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: SoMe

Post by Primus »

Synes også Hemmat blir for daff. Kan skjønne bakgrunnen for konseptet, bli kjent med folka i klubben osv. Problemet er at man altfor ofte setter spillerne i sentrum, og at det blir altfor overfladisk. Jeg synes ofte spillerne er de minst interessante typene i en fotballklubb, da de er medietrente, passer seg for å ikke trå feil, og er treningsnørder. Melga er et unntak, da han byr på seg selv, men kan ikke være hjemme hos Melga hver gang heller.
Likte episoden med Dent godt, hvor man fikk innblikk i hans reise fra England til Hamar, og hvor man gikk litt dypere enn bare "hehe jeg har hørt fra en spiller at du gjorde noe rart i garderoben en gang".
Jacob er dyktig, han kunne gjort seg bra i et konsept ala Stolthet og Ære, med et par andre folk som kunne ment og fyra litt om Kamma, og ikke bare noen mediatrente spillere som forteller noen ikke spesielt spennende historier.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: SoMe

Post by Heis »

Tror som det skrives lenger opp at nøkkelen er personlige meninger (og gjerne med helt enkelt format som tar for seg kjernen av det et fotballag gjør). Jeg forstår at det kanskje er vanskelig å balansere det å være journalist i avis og samtidig skulle snekre sammen en podcast. Det er veldig strengt hva som slipper igjennom redasjonsdesken i en middels stor avis av meninger og fakta. Det er en god ting, men mediet podcast krever litt krydder som kanskje en programleder som skal balansere rollen som ansvarlig og seriøs journalist ikke helt tør, vil eller bør by på i fare for å diskreditere seg selv i journalistrollen.

Det bør enten legges opp til et format der noen har tydelige "synserroller" (gjerne mer seriøst enn Gauseth og Hansen), eller aller best hadde vært å fått i gang noe som ikke hadde hele rota i HA-redaksjonen. Skjønner at det kan være vanskelig å dra igang noe og at det kan føles stort å "forplikte" seg til å sette av tid til å lage podcast med jevne mellomrom, men det hadde absolutt vært et publikum for noe sånt tror jeg.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: SoMe

Post by artigas »

Altså jeg likte egentlig ganske godt fotballhedmark-podden til Østlendingen, og han som leda den er vel nå i h-a, så de kan jo også gi det til ham. Der var det fast panel som balanserte hverandre godt og turte mene noe, og de hadde gjester som Quadrophenia, Olsen, Enkerud, Simen Arnesen og Mame Niang. Det inkluderte en lokalfotballrunde, og det kunne de godt hatt i h-a sin også. Kristoffer Hagen og Sundt kunne vært faste sidekicks i tillegg til en gjest, ja.


Abiodun2
Posts: 31
Joined: Sun Dec 19, 2021 3:21 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: SoMe

Post by Abiodun2 »

Er det noen som vet hvem som er SoMe-ansvarlig i HamKam? Da tenker jeg på alt ifra drift av klubbens hjemmeside til Facebook og Instagram.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: SoMe

Post by anonymous1918 »

Det er delt mellom Robert/Garshol/Harald Gjervik tror jeg.


Post Reply