SoMe

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

SoMe

Post by GSP »

I dette innlegget peker han spesifikt på Briskebybanden. Jeg sitter med ansvaret for SoMe-kontoene til Banden, og vil gjerne ha tilbakemelding på hva folket tenker; har vi bedrevet hets og mobbing, som vi blir anklaget for her?

Altså, det smalt litt fra oss i forrige uke, men fokuset var jo ikke på Eriksen, men derimot Rekdal.
rusk wrote: Wed Mar 16, 2022 9:58 am I dag får hele Hamar tilsvar fra en trønder på hvor egoistiske klubb og supportere er som kun tenker på Kamma. Eventuell hets og mobbing har han selvsagt rett i at ikke bør forekomme, men utover det er det fascinerende å se rablingene til en typisk RBK-supporter som ikke er i stand til å se lenger enn egen nesetipp.

Det er forsåvidt ikke så mye å skrive om hans innlegg, men en ting kommer opp igjen fra både Eriksen selv, agent og nå i dette innlegget og det er argumentet om at Eriksen har gjort klubben en tjeneste. Det har han forsåvidt, den tjenesten heter arbeidskraft og den betales for med lønn over en avtalt periode. Nå må folk slutte å kreve applaus og heder i kraft av å ha gjort den jobben arbeidsavtalen sier man skal gjøre.

https://debatt.h-a.no/2022/debatt/dere- ... crIw_FiaLs


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: SoMe

Post by Primus »

Det korte svaret er "Nei".

Eriksen og agentene forsøker å gjøre det her til en Charlie & sjokoladefabrikken-historie om en stakkars gutt som endelig har fått gullbilletten sin til trøndelag, men nektes av slemminger fra Hamar. De har åpenbart fått noen desillusjonerte RBK-supportere med på laget, men disse er sannsynligvis i mindretall, og flesteparten av trøndere har nok forståelse for Kamma og Banden.

Det er faen meg påtide at bortskjemte fotballspillere lærer seg hva det vil si å signere en kontrakt. Om noe så burde Banden trøkka til mye mer om hvor uprofesjonelt RBK, Eriksen og agentene opptrer her. Godt jeg ikke er Some-ansvarlig for Banden.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: SoMe

Post by Quadrophenia »

Har ikke lest noe jeg synes er over streken de siste dagene, verken fra BB eller noen andre.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: SoMe

Post by Bushy »

Nå ser jeg sikkert saken litt anderledes en mange andre men... Tenker at reka og RBK gjør i seg selv ikke noe galt i å prøve å hente spillere som de mener trengs til laget. men greit å gi seg engang...

Hovedproblemet mitt var forsåvidt at spiller(agenter/noen) går ut såpass hardt, og mener at klubben skylder han dette. Klubben er alltid størst! og om "eksistensen" til klubben ligger mye på en spiller, da slipper man ikke denne så lenge man er inefor kontrakter. At det stilles kritikk for dette skjønner jeg ikke.

Vis man skal sammenligne en bedrift da. en bedrift slipper ikke en helt essensiell ansatt før oppsigelses tiden har gått ut vis det er fare for firmaet ikke overlever med å slippe den tidligere. ingen hadde rynket på nesa av den grunnen.

Jeg ser ikke det som har blitt sagt som hets eller mobbing. Men fortjent kritikk :)

Blir vel å dra en annen sak inn men, det jeg skjønner mindre av at ikke kommer mer frem vis det stemmer, er den artikkelen i VG om Abubakar. Det må vel være mobbing på arbeidsplass...


GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SoMe

Post by GSP »

Den har ikke jeg sett, og fant den ikke heller. Link?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: SoMe

Post by Bushy »

https://www.vg.no/sport/i/z7y5L9/jonsso ... -for-hoeyt

Litt utklipp:
Er det plutselig helt greit at Ham Kam gir Jibril Abubakar beskjed at han ikke får trene med laget samtidig som de andre spillerne trener ute på banen? Er det greit at de tar vekk navnelappen i garderoben? Det i håp om at han skal synes det er så kjedelig at han selv bryter avtalen og HamKam ikke lengre har noen forpliktelser ovenfor spilleren.

De siste månedene har Nigerianeren ikke fått lov å trene med A-laget og var heller ikke med på klubbens treningsleir. Jibril er en spiller Espen Olsen hentet til HamKam fra Midtjylland foran fjorårssesongen. Et bomkjøp som ikke har vært god nok, men betyr det at HamKam kan gjøre hva som helst?

De forholder seg til avtalen i form av å betale ut lønn, men finnes det ikke et moralsk og etisk ansvar her? Skal ikke Ham Kam forholde seg til spillerens kontrakt? Burde han ikke ha rettigheter å utføre sitt arbeid sammen med de andre? Nå fikk han beskjed for noen dag siden at han kan få komme tilbake på trening, men det er etter at representanter fra spillergruppa gått til ledelsen med saken.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: SoMe

Post by Quadrophenia »

Jeg sier ikke at Kamma ikke har gjort noe feil ifm Abubakar, men er det ikke litt spesielt at det kom ut akkurat nå når Eriksen-saken har kokt? Det er lenge siden Marbella og at han ble avskiltet i Kamma. Lukter drittpakke lang vei.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: SoMe

Post by rusk »

GSP wrote: Wed Mar 16, 2022 3:45 pm I dette innlegget peker han spesifikt på Briskebybanden. Jeg sitter med ansvaret for SoMe-kontoene til Banden, og vil gjerne ha tilbakemelding på hva folket tenker; har vi bedrevet hets og mobbing, som vi blir anklaget for her?

Altså, det smalt litt fra oss i forrige uke, men fokuset var jo ikke på Eriksen, men derimot Rekdal.

Det som ble publisert av Banden synes jeg er et godt stykke unna å kunne karakteriseres som mobbing/hets. Krass kritikk, men det er lov.

Min fascinasjon for leserinnlegget til denne trønderen skyldtes mest at det kjentes som et gufs fra fortiden da det var nesten automatikk i at svaret fra norske klubber var ja hver gang RBK pekte og sa de ville ha en spiller. Når man lever i den villfarelsen at det fortsatt er slik, da blir det rare konklusjoner. RBK pleide å være et lag av og for trøndere, nå er de mer og mer en kaosklubb. La oss håpe den utviklingen fortsetter.

Saken med Jibril er ny for meg så det er vanskelig å mene noe om. På generell basis så forventer jeg man er like ryddig på kontraktsbiten for spillere man ønsker å bli kvitt som for spillere man absolutt ikke ønsker skal forlate. Kontrakt er kontrakt og så får man håndtere saker ut fra det.


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: SoMe

Post by Gjendineggen »

Så lenge Jibril får lønn som avtalt ihht. kontrakt, så har HamKam sin fulle rett til å frita han for arbeidsoppgaver. Kan ikke se at det er noe feil med det. Hvis Jibrils utførelse av hans arbeid er til ulempe for arbeidsgiver og resten av teamet (feks bremser utvikling for resten av laget i treningsarbeidet), så er det helt innafor. Her er det vår kjære fotballekspert som forsøker å røre godt i gryta. Uten særlig hell, spør du meg.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: SoMe

Post by artigas »

Veldig bra den engelske podden med Tom Dent som gjest, om man takler at det var veldig uproff lyd. Overraskende bra egentlig. Merkelig å høre tre briter snakke informert om ham-kam og norsk fotball. https://cariboucabbagepod.podbean.com/e ... -tom-dent/


Post Reply