Tidligere spillere og sånn.
-
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 52 times
Re: Tidligere spillere og sånn.
Sønnen til tidligere Kamma-spiller Knut Henry Haraldsen, Henrik Haraldsen, har i sommer byttet ut IK Start med FC København. 16-åringer spiller selvfølgelig midtstopper
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
-
Her har du variant; Isac Lidberg, som var på lån hos Ham-Kam høsten 2018, gikk i sommer fra Utrecht i Nederland til Darmstadt i Bundesliga 2. På grunn av regelverket rundt solidaritetsmidler, som det så pent heter, har Kamma krav på deler av overgangssummen. Summen skal ligge på mellom 10 og 12 millioner ut i fra hva jeg har klart å finne ut. Hvis jeg forstår regelverket rett skal da Start og Ham-Kam dele på 10% av 5%, dvs at solidaritetsmidlene er inntil 5% av overgangen og 10% av den summen skal fordeles mellom Start og Ham-Kam fordi han var innom Ham-Kam det året han fylte 20.
I praksis betyr det at det dukker opp noen hundrelapper på Briskeby
At Isak Lidberg har fått en så bra karriere er et eneste stort mysterium. Det er vel nesten bare de som ble nødhenta i 2014 som har vært svakere, slik jeg husker det.GSP wrote: ↑Fri Aug 30, 2024 2:22 pm Her har du variant; Isac Lidberg, som var på lån hos Ham-Kam høsten 2018, gikk i sommer fra Utrecht i Nederland til Darmstadt i Bundesliga 2. På grunn av regelverket rundt solidaritetsmidler, som det så pent heter, har Kamma krav på deler av overgangssummen. Summen skal ligge på mellom 10 og 12 millioner ut i fra hva jeg har klart å finne ut. Hvis jeg forstår regelverket rett skal da Start og Ham-Kam dele på 10% av 5%, dvs at solidaritetsmidlene er inntil 5% av overgangen og 10% av den summen skal fordeles mellom Start og Ham-Kam fordi han var innom Ham-Kam det året han fylte 20.
-
Patrick Sæbø med scoring for Ull/Kisa mot Tromsdalen i dag. Ull/Kisa vant 2-1 i mot laget som ligger på andreplass i avdelingen, plassen foran Kisa. Både Sæbø og Davod Arzani spilte hele kampen. Steffen Skogvang Pedersen inn etter 74 minutter for TUIL.
Emil Dahle spilte hele kampen for Brattvåg i 2-0-tapet mot nedrykkstruede Fløy.
Marco Priis Jørgensen spilte hele kampen for FK Tønsberg som tapte 2-1 hjemme for Brann 2. Jørgensen har stått fast etter overgangen bra Brattvåg i vinter.
Peder Nersveen med 90+ minutter for Arendal mot Sotra. Begge lagene sitter djupt fast i nedrykkskampen, men satser ALT JEG HAR på at Ørn Horten, som også har en tidligere Kamma-spiller på laget, ikke klarer å ta de igjen.
I går tapte Gjøvik-Lyn 2-0 hjemme for Eidsvold Turn. Thorbjørn Kristiansen byttet ut til pause for Gjøvik-Lyn, Alexander Bjønhaug, som også har vært innom Kamma noen år, spilte hele kampen. For Turn spilte Henrik Holtet Thorkildsen hele kampen, mens Luca Berg Haagenrud var ubenyttet reservekeeper. Gjøvik-Lyn har med sine 4 poeng på 20 kamper i praksis rykka ned, mens Turn har imponert i hvert fall meg med å ligge på 5. plass pdd, og kun målforskjellen gjør at de ligger bak Ull/Kisa og Kjelsås med 37 poeng. TUIL og Skeid fem poeng foran.
Emil Dahle spilte hele kampen for Brattvåg i 2-0-tapet mot nedrykkstruede Fløy.
Marco Priis Jørgensen spilte hele kampen for FK Tønsberg som tapte 2-1 hjemme for Brann 2. Jørgensen har stått fast etter overgangen bra Brattvåg i vinter.
Peder Nersveen med 90+ minutter for Arendal mot Sotra. Begge lagene sitter djupt fast i nedrykkskampen, men satser ALT JEG HAR på at Ørn Horten, som også har en tidligere Kamma-spiller på laget, ikke klarer å ta de igjen.
I går tapte Gjøvik-Lyn 2-0 hjemme for Eidsvold Turn. Thorbjørn Kristiansen byttet ut til pause for Gjøvik-Lyn, Alexander Bjønhaug, som også har vært innom Kamma noen år, spilte hele kampen. For Turn spilte Henrik Holtet Thorkildsen hele kampen, mens Luca Berg Haagenrud var ubenyttet reservekeeper. Gjøvik-Lyn har med sine 4 poeng på 20 kamper i praksis rykka ned, mens Turn har imponert i hvert fall meg med å ligge på 5. plass pdd, og kun målforskjellen gjør at de ligger bak Ull/Kisa og Kjelsås med 37 poeng. TUIL og Skeid fem poeng foran.
Har man krav på solidaritetsmidler når en spiller har vært på lån, også? Selv om han vel ikke var mer enn tjue år, så er jeg helt enig i at det er mysterium hvordan han ble såpass god. Scora i debuten i 2. Bundesliga og har starta de tre første kampeneGSP wrote: ↑Fri Aug 30, 2024 2:22 pm Her har du variant; Isac Lidberg, som var på lån hos Ham-Kam høsten 2018, gikk i sommer fra Utrecht i Nederland til Darmstadt i Bundesliga 2. På grunn av regelverket rundt solidaritetsmidler, som det så pent heter, har Kamma krav på deler av overgangssummen. Summen skal ligge på mellom 10 og 12 millioner ut i fra hva jeg har klart å finne ut. Hvis jeg forstår regelverket rett skal da Start og Ham-Kam dele på 10% av 5%, dvs at solidaritetsmidlene er inntil 5% av overgangen og 10% av den summen skal fordeles mellom Start og Ham-Kam fordi han var innom Ham-Kam det året han fylte 20.
In other news: Jibril Antala Abubakar har endelig funnet seg en ny klubb... i Thailand! En klubb på nivå tre i Thailand, en av 69 klubber på dette nivået, fordelt på 6 regioner
-
Julian Dunn starta de første 11 kampene for Halifax Wanderers, frem til midt på sommeren omtrent. Fikk så en skade, som har satt han ut resten av sesongen (grunnspillet ferdig i oktober, så er det sluttspill etter det). Har kun kontrakt ut denne sesongen, med opsjon på ett år til. Skal i følge rapportene jeg har klart å finne ha sett ganske bra ut frem til ny skade. Syns virkelig synd på han nå.
-
Simen Bolkan Nordli med en meget sterk seriestart i Danmark; 8 kamper spilt, 3 mål og 4 assist. Involvert i 7 av 12 scoringer for Randers.